Η Ελλάδα είναι μία από τις έξι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δεν διαθέτουν ούτε ένα σταθμό φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα ανά 100 χιλιόμετρα δρόμου.

Σήμερα υπάρχει όχι μόνο ανεπαρκής αριθμός σημείων φόρτισης στα οδικά δίκτυα των περισσότερων χωρών της ΕΕ, αλλά στη συντριπτική πλειονότητά τους αυτά δεν φορτίζουν αρκετά γρήγορα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Πρόκειται για διπλό πρόβλημα, επισημαίνει η ACEA, που απειλεί να εμποδίσει τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

\Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση της λίστας της ACEA, με 0,4 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα οδικού δικτύου, όσους έχει και η Κύπρος. Τελευταία είναι η Λιθουανία, με 0,2 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα.

Σε 17 χώρες υπάρχουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. και μόλις πέντε κράτη της ΕΕ έχουν πάνω από 100 φορτιστές ανά 100 χιλιόμετρα. Η ACEA επισημαίνει και το τεράστιο χάσμα που διαπιστώνει ανάμεσα στις χώρες που είναι στις πρώτες και τις τελευταίες θέσεις της λίστας. Για παράδειγμα, η Ολλανδία έχει ένα σημείο φόρτισης ανά 1,5 χιλιόμετρα δρόμου και η Πολωνία- που είναι οχτώ φορές μεγαλύτερη- έχει μόλις ένα για κάθε 150 χιλιόμετρα.

Η ταχύτητα φόρτισης είναι επίσης μεγάλο θέμα, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (άνω τω 22kW) αποτελούν μόνο ένα μικρό ποσοστό. Μόλις σε ένα από τα επτά σημεία φόρτισης στην ΕΕ υπάρχει ταχυφορτιστής.

Για να επιτευχθούν οι στόχοι για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, πρέπει να αυξηθούν μαζικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ, τονίζει η ACEA.

«Εάν θέλουμε να πείσουμε τους πολίτες σε όλη την Ευρώπη να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση την ερχόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο ο ανεφοδιασμός (με καύσιμα) σήμερα», δήλωσε η γενική διευθύντρια της ACEA, Ζίγκριντ ντε Βρίες. «Οι άνθρωποι δεν θα έπρεπε να είναι υποχρεωμένοι να ταξιδέψουν χιλιόμετρα για να βρουν φορτιστή ή να περιμένουν για να φορτίσουν το όχημά τους», συμπλήρωσε.

Διαβάστε ακόμη: