Η βρετανική αλυσίδα αρτοποιείων Greggs, γνωστή για τις λουκανικόπιτες και τα ζεστά σνακ της, προειδοποίησε την Τετάρτη ότι οι πωλήσεις του Ιουνίου υπέστησαν πλήγμα εξαιτίας του καύσωνα.

Η μετοχή της εταιρείας σημείωσε πτώση σχεδόν 15% την Τετάρτη, καθώς η Greggs ανέφερε ότι η έντονη ζέστη περιόρισε την προσέλευση πελατών στα καταστήματά της και επηρέασε την εμπορική της απόδοση.

Παρότι οι πωλήσεις σε συγκρίσιμη βάση σημείωσαν άνοδο 2,6%, και οι συνολικές πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασαν τις 1,03 δισεκατομμύρια λίρες (ή 1,4 δισ. δολάρια), έναντι 961 εκατομμυρίων λιρών την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η Greggs παραδέχθηκε πως ο Ιούνιος —ο δεύτερος θερμότερος που έχει καταγραφεί στο Ηνωμένο Βασίλειο— οδήγησε σε μείωση της επισκεψιμότητας, παρά την αυξημένη ζήτηση για κρύα ροφήματα.

Η αλυσίδα απολαμβάνει τεράστια απήχηση στους Βρετανούς, με εμβληματικά προϊόντα όπως τα ρολά λουκάνικου, τα κοτόπουλα στο φούρνο, τα γεμιστά ντόνατς και το νέο «viral» Mac & Cheese να βρίσκονται στην κορυφή των πωλήσεων.

Αν και η εταιρεία δεν διευκρίνισε αν συγκεκριμένα είδη, όπως τα ζεστά σνακ, επηρεάστηκαν από τον καύσωνα που άγγιξε τους 33°C στο νότο της χώρας, εκτιμάται ότι οι καταναλωτές στράφηκαν περισσότερο σε δροσιστικές επιλογές.

Περισσότερες πληροφορίες αναμένονται στο τέλος Ιουλίου, όταν η εταιρεία θα ανακοινώσει τα ενδιάμεσα αποτελέσματα χρήσης για το 2025. Ωστόσο, η Greggs δήλωσε πως, με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, τα φετινά λειτουργικά κέρδη ενδέχεται να διαμορφωθούν σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2024.

Παρά την επιφυλακτικότητα, η εταιρεία διατηρεί σταθερό το επενδυτικό της πλάνο, επιδιώκοντας να επιτύχει 140 έως 150 νέα καθαρά ανοίγματα καταστημάτων έως το τέλος του έτους.

«Η Greggs δέχεται πίεση – αλλά όχι με τον τρόπο που ανέμενε», σχολίασε ο αναλυτής της eToro, Mark Crouch, μέσω email, εξηγώντας ότι η απότομη πτώση της μετοχής αντανακλά την έκπληξη της αγοράς.

«Για μια επιχείρηση που έχει χτίσει την επιτυχία της στη χαμηλή τιμή και την ευκολία, η πτώση της ζήτησης δεν ήταν αναμενόμενη, ειδικά σε περίοδο όπου η κατανάλωση θα έπρεπε να είναι αυξημένη», πρόσθεσε.

Ο ίδιος σημείωσε ότι «είναι λογικό να μην πουλάς εύκολα ένα ζεστό ρολό με λουκάνικο εν μέσω καύσωνα», αλλά δεν απέκλεισε και τη γενικότερη οικονομική κόπωση του καταναλωτικού κοινού. «Ο πληθωρισμός μπορεί να υποχωρεί, αλλά τα οικονομικά των καταναλωτών παραμένουν πιεσμένα και η ελκυστικότητα της Greggs ίσως φθίνει», κατέληξε.

Διαβάστε ακόμη: