Η Νότιος Κορέα προχώρησε στην επίδειξη συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας που θα ρυθμίζει τα δρομολόγια των ιπτάμενων ταξί που θα συνδέουν τα επόμενα χρόνια τα αεροδρόμια της Σεούλ με το κέντρο της πόλης.
Πέρυσι, η Νότια Κορέα παρουσίασε οδικό χάρτη για εναέριας αστικές μετακινήσεις από το 2025. Σύμφωνα με το υπουργείο μεταφορών, οι υπηρεσίας αυτές θα μείωναν τη διάρκεια δρομολογίων 30-50 χιλιομέτρων από μια ώρα με το αυτοκίνητο σε μόλις 20 λεπτά.
Τα ιπτάμενα οχήματα αστικής μετακίνησης, ή UAM, «αναμένεται να εξελιχθούν σε ένα από τα βασικά μέσα μετακίνησης που χρησιμοποιούν οι πολίτες στην καθημερινή ζωή, και επομένως έχει επιτακτική σημασία να δοκιμάσουμε τις υπηρεσίες UAM σε διάφορα περιβάλλοντα» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο υπουργός Μεταφορών Νο Χιεόνγκ-ουκ, ο οποίος παρακολούθησε την επίδειξη της Πέμπτης.
Η δοκιμή, ανακοίνωσε το υπουργείο, έδειξε ότι το σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας που διαχειρίζεται τις εσωτερικές και διεθνείς πτήσεις συμβατικών αεροσκαφών μπορεί επίσης να ελέγχει τα UAM.
Η δοκιμή περιλάμβανε απογείωση διθέσιου μοντέλου της γερμανικής Volokopter από το αεροδρόμιο Γκίμπο της Σεούλ.
Το διθέσιο ελικοφόρο όχημα μπορεί να πετά αυτόνομα ή με πιλότο, όταν όμως μεταφέρει επιβάτες επιβάλλεται η παρουσία χειριστή για λόγους ασφάλειας, δήλωσε εκπρόσωπος του υπουργείου.
Νοτιοκορεάτες μηχανικοί παρουσίασαν επίσης μοντέλο του δικού τους αυτόνομου drone, το οποίο θα μπορεί μια μέρα να μεταφέρει πέντε άτομα. Το πρωτότυπο του οχήματος αναμένεται να αρχίσει δοκιμαστικές πτήσεις το 2022.
Το ταξίδι από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ίντσιον της Σεούλ μέχρι το κέντρο της πόλης αναμένεται να κοστίζει γύρω στα 110.000 γουόν (81 ευρώ) όταν ξεκινήσουν οι εμπορικές πτήσεις το 2025, η τιμή όμως θα πέσει γύρω στα 20.000 γουόν (15 ευρώ) όταν η αγορά ωριμάσει γύρω στο 2035.