search

LIFESTYLE

Η ψηφιοποίηση των φυσικών ρούχων οδηγεί τη βιομηχανία της μόδας στο metaverse

Ιταλική εταιρεία δημιουργεί το ψηφιακό ισοδύναμο του φυσικού προϊόντος ένδυσης ώστε οι πελάτες να αγοράζουν τόσο ένα φυσικό αντικείμενο μόδας όσο και το ψηφιακό του «δίδυμο».

Lablaco

Η εφήμερη φύση της μόδας μπορεί να φαίνεται περίεργη για το blockchain, ένα διαδικτυακό καθολικό που έχει σχεδιαστεί για να είναι μόνιμο. Όμως η βιομηχανία της μόδας βρίσκει τρόπους να την αξιοποιήσει και άλλα ψηφιακά εργαλεία για να μειώσει τα απόβλητα και να ωθήσει τη μόδα στο μέλλον.

Η ιταλική εταιρεία Lablaco συνεργάζεται με οίκους μόδας και επωνυμίες για να ψηφιοποιήσει τις συλλογές τους στην αναπτυσσόμενη αγορά της «phygital» μόδας — όταν οι πελάτες αγοράζουν τόσο ένα φυσικό αντικείμενο μόδας όσο και το ψηφιακό του «δίδυμο», σχεδιασμένο να συλλέγεται ή να φοριέται από avatars σε εικονικά περιβάλλοντα όπως το metaverse.

Η Lablaco ιδρύθηκε το 2016 από τους Lorenzo Albrighi και Eliana Kuo.

Και οι δύο είχαν υπόβαθρο στον χώρο της μόδας πολυτελείας, αλλά προσπαθούσαν να βελτιώσουν τα πρότυπα βιωσιμότητας της βιομηχανίας και να προωθήσουν την κυκλική μόδα, δηλαδή την πρακτική του σχεδιασμού και της παραγωγής ρούχων με τρόπο που μειώνει τα απόβλητα.

Το ζευγάρι ξεκίνησε το Circular Fashion Summit το 2019 και η Lablaco συνεργάστηκε με την H&M για να εισαγάγει μια υπηρεσία ενοικίασης ρούχων βασισμένη σε blockchain το 2021.

Η ώθηση της μόδας στους ψηφιακούς χώρους βοηθά στη δημιουργία δεδομένων που είναι ζωτικής σημασίας στις προσπάθειες να προχωρήσουμε προς την κυκλική μόδα, υποστηρίζουν.

Με το μοντέλο της Lablaco, τα φυσικά και τα ψηφιακά αντικείμενα παραμένουν σε σύζευξη ακόμη και μετά την πώληση, επομένως εάν ένα φυσικό αντικείμενο μεταπωληθεί, το ψηφιακό ισοδύναμο μεταφέρεται στο ψηφιακό πορτοφόλι του νέου κατόχου.

Η διαφάνεια της τεχνολογίας blockchain σημαίνει ότι ο νέος ιδιοκτήτης μπορεί να είναι σίγουρος για την αυθεντικότητά του και ο δημιουργός του αντικειμένου μπορεί να ακολουθήσει το ταξίδι μετά την πώληση.

«Αν δεν ψηφιοποιήσετε το ίδιο το προϊόν, δεν μπορείτε να έχετε δεδομένα για μέτρηση και δεν ξέρετε ποιος είναι ο αντίκτυπος της μόδας», ισχυρίζεται ο Albrighi στο CNN Business.

Διαβάστε ακόμη: