Την ερχόμενη Παρασκευή αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της στις κινηματογραφικές αίθουσες στις ΗΠΑ η ταινία «Lamborghini: The Man Behind The Legend», η υπόθεση της οποίας αφορά την προσπάθεια του ιδρυτή της Φερούτσιο Λαμποργκίνι να κατακτήσει την πρωτοκαθεδρία στα σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα από τον Ένζο Φεράρι στη μεταπολεμική Ιταλία.
Η κινηματογραφική πρεμιέρα για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία η οποία αποτελεί θυγατρική εταιρεία του ομίλου Volkswagen μπορεί να αποδειχθεί μια ιδανική συγκυρία. Κι αυτό διότι έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία έχει ανοίξει ένας κύκλος συζητήσεων για το αν η Lamborghini πρέπει να «ανέβει τα σκαλιά» του χρηματιστηρίου και να καταστεί δημόσια εταιρεία.
Όπως έδειξε πρόσφατα η απόσχιση μιας άλλης κατασκευάστριας σπορ πολυτελών αυτοκινήτων του ίδιου ομίλου, αυτή της Porsche οι επενδυτές είναι ήταν κάτι περισσότερο από θετικοί. Η Porsche πραγματοποίησε την Αρχική της Δημόσια Εγγραφή (ΙΡΟ) στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης αντλώντας το ποσό των 9,8 δισ. ευρώ, μια δημόσια εγγραφή που είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη σε περισσότερο από μια δεκαετία. Έκτοτε η πορεία της μετοχής της Porsche βαίνει από το καλό στο καλύτερο, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να έχει ξεπεράσει πλέον αυτή της μητρικής Volkswagen και να βρίσκεται μόνο πίσω από τις Toyota και Tesla ως η αυτοκινητοβιομηχανία με την τρίτη μεγαλύτερη χρηματιστηριακή αξία.
Η απόσχιση των εταιρειών στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας τείνει να καθιερωθεί ως τάση πια. Μετά από περισσότερο από έναν αιώνα, η Mercedes διαχώρισε σε ξεχωριστές εισηγμένες τα επιβατικά αυτοκίνητα από τα φορτηγά, στις Mercedes-Benz και Daimler Truck.
Στην ίδια λογική βαδίζει ο γαλλικός όμιλος Renault, καθώς έχει ανακοινώσει ότι ο όμιλος θα διασπαστεί σε πέντε ξεχωριστά κομμάτια, στην προσπάθεια του διευθύνοντα συμβούλου Λούκα ντε Μέο να αντλήσει κεφάλαια προκειμένου να χρηματοδοτήσει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Παρόμοια σχέδια καταρτίζει και ο όμιλος Stellantis, η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
«Η ΙΡΟ της Lamborghini είναι κάτι που θα μπορούσε πιθανόν να συμβεί τους επόμενους 18 μήνες, αναλόγως των συνθηκών που θα επικρατούν στις αγορές. Μια αποτίμηση ύψους 15 δισ. ευρώ είναι απολύτως δικαιολογημένη και θα μπορούσε να είναι υψηλότερη, με βάση πώς θα κινηθούν τα περιθώρια», αναφέρει ο αναλυτής του Bloomberg Intelligence, Μάικ Ντιν.
Για την ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία η δεδομένη στιγμή είναι κάτι περισσότερο από ιδανική. Οι παραγγελίες που έχει δεχθεί της εξασφαλίζουν την παραγωγή αυτοκινήτων για τους επόμενους 18 μήνες. Παράλληλα, οι πωλήσεις της το α΄ εξάμηνο του τρέχοντος έτους σημείωσαν νέο ρεκόρ φθάνοντας στα 5.090 οχήματα.
Διαβάστε ακόμη:
- Βάνα Μπάρμπα: Αποκαλύπτει το παρασκήνιο πίσω από τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό
- Επιχείρηση αναδιάρθρωσης του Μαξίμου με Σκέρτσο και Μπρατάκο σε κεντρικό ρόλο
- Πολυτεχνείο – Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις: Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί – Τροποποιήσεις στα ΜΜΜ
- NASA: Εκτοξεύτηκε με επιτυχία η αποστολή «Artemis 1» – Προορισμός η Σελήνη – Δείτε βίντεο
- Πρωτοφανής εικόνα: Σούπερ μάρκετ στην Αθήνα έβαλε αντικλεπτικά στα βρεφικά γάλατα