Σχεδόν 150.000 αυτοκίνητα της Tesla χρησιμοποιούν το νέο “safety score” της εταιρείας, ένα εργαλείο που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για να καθορίσει αν οι ιδιοκτήτες μπορούν να έχουν πρόσβαση στη beta έκδοση του λογισμικού “Full Self-Driving”.

Ενώ 150.000 αυτοκίνητα είναι πλέον μέρος του προγράμματος εγγραφής στο πρόγραμμα beta της Πλήρους Αυτοοδήγησης (FSD), ένα μόνο μέρος των οδηγών έχει αποκτήσει πρόσβαση στο λογισμικό. Μόνο 2.000 οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν το πρόγραμμα FSD κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους. Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Tesla κυκλοφόρησε την έκδοση 10.2 σε περίπου 1.000 επιπλέον ιδιοκτήτες με τέλειες βαθμολογίες ασφαλείας.

Η Tesla χρεώνει 10.000 δολάρια για το λογισμικό FSD, το οποίο ο Elon Musk έχει υποσχεθεί εδώ και χρόνια ότι μια μέρα θα προσφέρει δυνατότητες πλήρους αυτόνομης οδήγησης. Ωστόσο, τα οχήματα Tesla που είναι εξοπλισμένα με FSD δεν είναι αυτοκινούμενα.

FSD

Το FSD είναι ένα προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού που περιλαμβάνει μια σειρά από αυτοματοποιημένες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου του εργαλείου στάθμευσης Summon καθώς και του Navigate on Autopilot, ένα ενεργό σύστημα καθοδήγησης που πλοηγεί ένα αυτοκίνητο από μια είσοδο σε μια έξοδο από τον αυτοκινητόδρομο, συμπεριλαμβανομένων των ανισόπεδων κόμβων και των αλλαγών λωρίδας κυκλοφορίας.

Το τελευταίο FSD Beta υποτίθεται ότι αυτοματοποιεί την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους της πόλης. Πρόκειται ακόμα για ένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού επιπέδου 2 που απαιτεί από τον οδηγό να προσέχει, να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και να αναλαμβάνει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.

Ενώ η βαθμολογία ασφαλείας, η οποία πρέπει να είναι τέλεια 100 για να αποκτήσει κανείς πρόσβαση στο λογισμικό beta, χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της πρόσβασης στο FSD, η Tesla έχει άλλες χρήσεις στο μυαλό της. Η εταιρεία θέλει να χρησιμοποιήσει το χαρακτηριστικό για να ενημερώσει καλύτερα το ασφαλιστικό προϊόν της, το οποίο μόλις ξεκίνησε στο Τέξας στις αρχές Οκτωβρίου. Η βαθμολογία ασφαλείας λαμβάνει υπόψη πράγματα όπως το φρενάρισμα, η στροφή, οι προειδοποιήσεις εμπρόσθιας σύγκρουσης και η αναγκαστική απενεργοποίηση του αυτόματου πιλότου, προκειμένου να προβλεφθεί η πιθανότητα σύγκρουσης.

Μέχρι στιγμής, η Tesla έχει συγκεντρώσει πάνω από 100 εκατομμύρια μίλια δεδομένων οδήγησης, η ανάλυση των οποίων έδειξε ότι η πιθανότητα σύγκρουσης για έναν πελάτη που χρησιμοποιεί ένα safety tool σε σχέση με κάποιον που δεν το χρησιμοποιεί είναι 30% χαμηλότερη.
Επειδή τα αυτοκίνητα της Tesla είναι connected, η εταιρεία μπόρεσε να χρησιμοποιήσει τεράστιες ποσότητες δεδομένων για να αξιολογήσει τα χαρακτηριστικά των οδηγών και κατά πόσο αυτά τα χαρακτηριστικά συσχετίζονται με την ασφάλεια. Η Tesla έχει χρησιμοποιήσει αυτά τα δεδομένα ιστορικού οδήγησης για να δημιουργήσει το μοντέλο που είναι σε θέση να προβλέψει την πιθανότητα σύγκρουσης σε μια χρονική περίοδο.

Αυτό επιτρέπει στην Tesla να προσφέρει εξατομικευμένη τιμολόγηση που είναι “ενσωματωμένη στο αυτοκίνητο, ενσωματωμένη στην εφαρμογή, ενσωματωμένη στην εμπειρία του πελάτη”, με ένα σύστημα ανατροφοδότησης που επικοινωνεί στον οδηγό ποιες προσαρμογές οδήγησης πρέπει να γίνουν για να μειωθεί η πιθανότητα σύγκρουσης μετά από κάθε διαδρομή.
Δείτε επίσης:Μελέτη του MIT διαπιστώνει ότι οι οδηγοί Tesla γίνονται απρόσεκτοι όταν ενεργοποιείται ο αυτόματος πιλότος

H Ασφάλιση

Όταν η Tesla άρχισε να ερευνά την ασφάλιση αυτοκινήτων διαπίστωσε ότι οι παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες υπολογίζουν τα ασφάλιστρα με βάση στατικά και υπάρχοντα δεδομένα, όπως το ιστορικό ατυχημάτων, η οικογενειακή κατάσταση, η ηλικία ή άλλες δημογραφικές πληροφορίες. Έτσι, οι πελάτες χαμηλού κινδύνου καταλήγουν να πληρώνουν υπερβολικά για την ασφάλισή τους, και αυτή η υπερβολική πληρωμή στη συνέχεια καταλήγει στην επιδότηση των πιο επικίνδυνων οδηγών-πελατών.

Η Tesla προσφέρει ασφάλιση στην Καλιφόρνια εδώ και περίπου δύο χρόνια, αλλά το Τέξας είναι η πρώτη πολιτεία όπου τα ασφάλιστρα αυτά θα υπαγορεύονται από τα safety scores. Η εταιρεία έχει έναν οδικό χάρτη πρόσθετων πολιτειών για να ξεκινήσει την ασφάλισή της καθώς λαμβάνει ρυθμιστικές εγκρίσεις και στόχος της είναι να βρίσκεται σε κάθε μεγάλη αγορά στην οποία υπάρχουν αυτοκίνητα Tesla.

Οι ασφάλειες αυτοκινήτου που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά ενδέχεται να σημαίνουν και οικονομικότερα συμβόλαια. Εταιρείες στις ΗΠΑ έχουν ήδη αναπτύξει ασφαλιστικά προϊόντα που λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο οδήγησης για να αποφασίσουν για τις χρεώσεις των συμβολαίων. Έτσι, αντί για τα κριτήρια μιας συνηθισμένης ασφάλειας, αυτές οι εταιρείες συγκεντρώνουν μέσω εφαρμογών και χρησιμοποιώντας τις δυνατότητες της τηλεματικής, στοιχεία σχετικά με τη συμπεριφορά του οδηγού, τα οποία αξιολογούνται αναλόγως προκειμένου να οριστεί το μηνιαίο ποσό.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για αρκετούς λόγους. Όσον αφορά την Tesla, είναι σημαντικό γιατί από έρευνα παρατηρήθηκε πως οι οδηγοί αυτοκινήτων Tesla γίνονται αρκετά απρόσεκτοι όταν ενεργοποιείται ο αυτόματος πιλότος. Μεταξύ άλλων, παρατηρήθηκε ότι τα πρότυπα οπτικής συμπεριφοράς αλλάζουν πριν και μετά την απενεργοποίηση του Autopilot. Πριν από την απεμπλοκή, οι οδηγοί κοίταζαν λιγότερο το δρόμο και επικεντρώνονταν περισσότερο σε περιοχές που δεν σχετίζονται με την οδήγηση σε σύγκριση με τη μετάβαση στη χειροκίνητη οδήγηση.

Αυτό μπορεί να οφείλεται στην παρανόηση γύρω από το FSD, το οποίο αρκετοί θεωρούν πως μπορεί να είναι τελείως ανεξάρτητο και το αυτοκίνητο πραγματικά να οδηγεί από μόνο του, αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού.