Το σουηδικό brand  ανακοίνωσε ότι πιθανότατα φέτος θα χρειαστεί να αυξήσει τις τιμές του, καθώς τα κέρδη της εταιρείας το διάστημα Δεκεμβρίου – Φεβρουαρίου σημείωσαν σημαντική πτώση, εξαιτίας του υψηλού κόστους των πρώτων υλών καθώς και των μεταφορών.

Εκτός από την εμφανή μείωση των εσόδων, η εταιρεία αντιμετώπισε και πτώση των μετοχών της κατά 10%.

Σύμφωνα με ανακοινώσεις της εταιρείας, οι καθυστερήσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα καθώς και το νέο κύμα κρουσμάτων σε ορισμένες αγορές συνέβαλαν καθοριστικά στην καθοδική πορεία των εσόδων της.

Αν και κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου οι πωλήσεις της εταιρείας σε χώρες που διαθέτουν εθνικό νόμισμα αυξήθηκαν κατά 18%, εξακολουθούν να παραμένουν μειωμένες συγκριτικά με πριν από δύο χρόνια. Παράλληλα την περίοδο 1-28 Μαρτίου, η παραπάνω άνοδος επιβραδύνθηκε σημαντικά σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, φτάνοντας από 18% στο 6%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πόλεμος στην Ευρώπη έχει επηρεάσει καθοριστικά ολόκληρη τη βιομηχανία, με αποτέλεσμα διάφορα brands να σταματούν προσωρινά τη λειτουργία των καταστημάτων τους. Με αντίστοιχο τρόπο, και η H&M έχει κλείσει τα καταστήματά της στην Ρωσία, στη Λευκορωσία καθώς και στην Ουκρανία.

Η εταιρεία ζημιώθηκε κατά περίπου 1,4 δισεκατομμύρια πέρυσι

Έτσι, η δημοφιλής εταιρεία αποφάσισε να αυξήσει τις τιμές των προϊόντων της, λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη τον ανταγωνισμό και τη ζήτηση στην εκάστοτε αγοράς. Όπως και άλλες αντίστοιχες εταιρείες έχουν κινηθεί με ανάλογο τρόπο, προσπαθώντας να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα του πληθωρισμού καθώς και του αυξημένου κόστους των πρώτων υλών και της μεταφοράς, έτσι και η H&M μετακυλίει τελικά μέρος του αυξημένου κόστους της στον καταναλωτή. Σε πρώτη φάση, το σχέδιο της εταιρείας είναι να αυξήσει μεν τις τιμές της, χωρίς όμως να φτάσουν υπερβαίνουν εκείνες των ανταγωνιστών της. Μία ακόμη παράμετρος του σχεδίου της είναι να μην επηρεαστούν οι τιμές των basic συλλογών της.

Σε γενικότερο πλαίσιο, υπάρχει έντονα το αίσθημα της αβεβαιότητας, καθώς τόσο η H&M όσο και άλλες εταιρείες παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις της επικαιρότητας, προσπαθώντας να αξιολογήσουν την κατάσταση και να ξεπεράσουν τις δυσκολίες. Εν τω μεταξύ, ο μεγαλύτερος αντίπαλος της εταιρείας και ιδιοκτήτης του Zara, Inditex, κατάφερε να αντεπεξέλθει στις δυσχέρειες που προκάλεσε η πανδημία καθώς και στα προβλήματα των συνεχόμενων διακοπών της εφοδιαστικής αλυσίδας καλύτερα από την H&M. Συγκεκριμένα, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 33% σε ετήσια βάση, ενώ το διάστημα των τελευταίων έξι εβδομάδων η εταιρεία σημείωσε άνοδο των εσόδων της κατά 21%, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο το 2019.