Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου μήνυσε την Τετάρτη την Amazon, ισχυριζόμενη ότι ο κυρίαρχος διαδικτυακός λιανοπωλητής της χώρας εξαπάτησε σκόπιμα εκατομμύρια καταναλωτές να εγγραφούν στο βασικό πρόγραμμα Prime και «σαμποτάρει» τις προσπάθειές τους να ακυρώσουν.
Η επιτροπή ισχυρίζεται ότι η Amazon παραβίασε τον νόμο FTC και τον νόμο για την επαναφορά της εμπιστοσύνης των αγοραστών στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τα λεγόμενα σκοτεινά μοτίβα ή παραπλανητικές τακτικές σχεδιασμού που προορίζονται να οδηγήσουν τους χρήστες σε μια συγκεκριμένη επιλογή, για να ωθήσουν τους καταναλωτές να εγγραφούν στο Prime χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
«Η Amazon εξαπάτησε και παγίδευσε τους ανθρώπους σε επαναλαμβανόμενες συνδρομές χωρίς τη συγκατάθεσή τους, όχι μόνο απογοητεύοντας τους χρήστες αλλά και κοστίζοντας τους σημαντικά χρήματα», δήλωσε η πρόεδρος της FTC, Lina Khan.
Η FTC διερευνούσε τις διαδικασίες εγγραφής και ακύρωσης για το πρόγραμμα Prime της Amazon από τον Μάρτιο του 2021.
Οι εντάσεις ξέσπασαν μεταξύ της Amazon και της FTC όταν η υπηρεσία προσπάθησε να ζητήσει από τον CEO Andy Jassy και τον ιδρυτή Jeff Bezos να καταθέσουν για τις πρακτικές Prime της εταιρείας. Η Amazon υποστήριξε ότι το αίτημα θα ήταν αδικαιολόγητο και επαχθές, το οποίο η FTC απέρριψε.
Το πρόγραμμα Prime
Το πρόγραμμα Prime, το οποίο ξεκίνησε το 2005, έχει εξελιχθεί σε μία από τις πιο δημοφιλείς συνδρομητικές υπηρεσίες στον κόσμο, με περισσότερα από 200 εκατομμύρια μέλη παγκοσμίως και έχει αποφέρει δισεκατομμύρια δολάρια για την Amazon. Κοστίζει 139 $ το χρόνο και περιλαμβάνει προνόμια όπως δωρεάν αποστολή και πρόσβαση σε περιεχόμενο ροής.