Η Walmart πούλησε του μερίδιό της στην κινεζική εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com έναντι 3,6 δισ. δολαρίων, βάζοντας τέλος σε μια οκταετή συνεργασία που φαίνεται να αποδίδει όλο και λιγότερα κέρδη εν μέσω ενός δύσκολου τοπίου για τους κινεζικούς τεχνολογικούς γίγαντες.

Η αμερικανική εταιρεία λιανικής πώλησης πούλησε 144,5 εκατομμύρια μετοχές έναντι 24,95 δολαρίων η καθεμία, δήλωσαν άνθρωποι που γνωρίζουν το θέμα, ζητώντας να μην κατονομαστούν επειδή οι πληροφορίες είναι ιδιωτικές.

Η μετοχή της JD.com που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ υποχώρησαν κατά 11% στο άνοιγμα της Τετάρτης, οδηγώντας ένα ευρύτερο sell off στις κινεζικές μετοχές ηλεκτρονικού εμπορίου και τεχνολογίας.

Η Walmart βελτιώνει τη στρατηγική της στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπου ο μακροχρόνιος εταίρος της στο ηλεκτρονικό εμπόριο αγωνίζεται μαζί με τους παραδοσιακούς αντιπάλους Alibaba Group Holding και την ιδιοκτήτρια της Temu PDD Holdings.

Η αμερικανική εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα ώριμο σύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου και παράδοσης στην Κίνα τόσο για τη Sam’s Club όσο και για τις επιχειρήσεις υπεραγορών της και επικεντρώνεται στις δικές της προσφορές, δήλωσε άτομο που γνωρίζει το θέμα, μιλώντας υπό τον όρο της ανωνυμίας.

Η συμφωνία έρχεται επίσης καθώς η κρίση των ακινήτων, η αστάθεια της αγοράς και οι αβέβαιες προοπτικές απασχόλησης επιβαρύνουν την κινεζική κατανάλωση, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Περιμένω ότι η Walmart θα απογοητευτεί από την κίνηση αυτή», δήλωσε ο Μαρκ Τάνερ, διευθύνων σύμβουλος του πρακτορείου μάρκετινγκ China Skinny. «Δεν αισθάνεται ότι οι αρχικές φιλοδοξίες έχουν εξελιχθεί όπως είχε προγραμματιστεί κατά την εξαγορά».

Η Morgan Stanley είναι ο χρηματιστής-διαχειριστής που χειρίζεται την προσφορά, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν την κατάσταση.

Τα αποτελέσματα της JD.com για το τρίμηνο Ιουνίου ξεπέρασαν τις προσδοκίες – παρόλο που τα έσοδα αυξήθηκαν μόλις κατά 1,2%. Αυτό επέκτεινε μια σειρά μονοψήφιων τριμήνων που χρονολογούνται από το 2022, μια περίοδο κακοδαιμονίας που έχει μειώσει στο μισό την αξία της αγοράς της από τις αρχές του περασμένου έτους.

Η διάσπαση της Walmart-JD ακολουθεί επίσης ένα μοτίβο των online και offline επιχειρήσεων λιανικής πώλησης που διαλύουν τις συνεργασίες τους, καθώς οι προηγούμενες φιλοδοξίες για την απρόσκοπτη συγχώνευση της φυσικής και της κυβερνο-καταναλωτικής εμπειρίας απέτυχαν να υλοποιηθούν. Νωρίτερα φέτος, το Bloomberg ανέφερε ότι η Alibaba εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τον βραχίονα των πολυκαταστημάτων InTime.

Διαβάστε ακόμη: