Η ανδρική περιποίηση γνωρίζει μεγάλη άνθηση. Σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε φέτος η εταιρεία Statista, η παγκόσμια αγορά ανδρικής περιποίησης αναμένεται να ανέλθει σε 115 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2028, από σχεδόν 80 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022. Η αξία της ίδιας αγοράς εκτιμάται ότι το 2021 ανερχόταν σε 74,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Τι κρύβεται λοιπόν πίσω από την ανάπτυξη;
Όσοι έζησαν έντονα τη δεκαετία του ’90, θα θυμούνται την «one-size-fits-all προσέγγιση» με την οποία πωλούνταν τα ανδρικά προϊόντα προσωπικής περιποίησης κατά τη διάρκεια της πρώτης ανόδου της αγοράς αυτής – όταν η Gillette κυριαρχούσε και ο Ντέιβιντ Μπέκαμ ήταν ο αγαπημένος metrosexual όλων.
Όπως αναφέρει το cnn.com τα προϊόντα που περιείχαν βαριά «ανδρικά» αρώματα ήταν πάντα σε μαύρη συσκευασία – ίσως με κάποιες λεπτομέρειες από κίτρινο, μπλε ή πράσινο νέον – και τα μηνύματα «πολλαπλών λειτουργιών σε ένα» ήταν διαδεδομένα. Η υπόθεση ήταν ότι οι άνδρες γνώριζαν και σκεφτόντουσαν ελάχιστα για τη «γυναικεία» πράξη της αυτοφροντίδας, με την εστίαση επομένως να πέφτει πάνω απ’ όλα στην ευκολία.
Σήμερα, χάρη στις μεταβαλλόμενες αντιλήψεις για τον ανδρισμό, την επικράτηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μια σειρά από νέα γενναία poster boys που διαιωνίζουν την ιδέα ότι είναι «εντάξει» να αγκαλιάζεις την αυτοφροντίδα – και κατόπιν την αυτοέκφραση – ως άνδρας, οι δυνατότητες για συναρπαστική νέα ανάπτυξη στο τοπίο της ανδρικής περιποίησης είναι εκθετικές.
Η ανάπτυξη της ανδρικής περιποίησης έχει επίσης βοηθηθεί από την ευρύτερη διάδοση της εκπαίδευσης σχετικά με το θέμα, σύμφωνα με τη δερματολόγο Dr. Maryam Zamani. «Η ανδρική περιποίηση έχει γνωρίσει σημαντική επέκταση επειδή οι άνδρες είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι στην κατανόηση των προβλημάτων του δέρματος και κατά συνέπεια χρησιμοποιούν προϊόντα που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες τους», δήλωσε η ίδια μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Η βιομηχανία περιποίησης δέρματος έχει επίσης συμβάλει στην εκπαίδευση των ανδρών σχετικά με τα προϊόντα που πρέπει να χρησιμοποιούν στην αγωγή τους».
Οι μάρκες, με τη σειρά τους, γίνονται πιο «έξυπνες» στον τρόπο με τον οποίο απευθύνονται στους άνδρες, εστιάζοντας στα ενεργά συστατικά και την αποτελεσματικότητα των προϊόντων, ενώ αποφεύγουν τις υπερβολές και τις εμφανώς «αντρικές» συσκευασίες. Σκεφτείτε την επιτυχία της The Ordinary, μιας μάρκας που πουλάει προσιτά, μονοσυστατικά προϊόντα σε συσκευασίες χωρίς φύλο. Η μητρική εταιρεία της The Ordinary, η Deciem, κατέγραψε κέρδη 460 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021 και περίπου το 38,68% των επισκεπτών του ιστότοπού της είναι άνδρες, σύμφωνα με την εταιρεία ψηφιακών δεδομένων Similar Web.
«Είναι αλήθεια ότι οι άνδρες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τη σημασία της φροντίδας της επιδερμίδας τους (και είναι πιο ανοιχτοί στο να επενδύσουν στο δέρμα τους)», δήλωσε η δερματολόγος Dr. Stefanie Williams μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. «Αλλά παραμένουν μινιμαλιστές του δέρματος, επιλέγοντας βασικά, τεκμηριωμένα προϊόντα όπως τα ρετινοειδή με πρόσθετα οφέλη».
Σύμφωνα με την Dr. Caroline Brooks, ιδρύτρια του The Glass House, ενός κομμωτηρίου και σπα με έδρα το Ντουμπάι, οι πιο σημαντικοί τομείς ανάπτυξης στον κλάδο της ανδρικής περιποίησης είναι το χτένισμα, τα εξατομικευμένα σετ περιποίησης και η φροντίδα της γενειάδας. «Οι άνδρες επενδύουν περισσότερο σε προϊόντα όπως έλαια, βάλσαμα και μαλακτικά για να διατηρούν τα μαλλιά του προσώπου τους υγιή και κομψά», δήλωσε η Brooks. «Αυτή η τάση τροφοδοτείται από την επιθυμία για μια στιβαρή αλλά και κομψή εμφάνιση και την αντίληψη ότι μια καλοδιατηρημένη γενειάδα ενισχύει την αρρενωπότητα και την αυτοπεποίθηση».