Η ελληνική θυγατρική της H&M ολοκλήρωσε τη χρήση 2024 με σταθερό τζίρο αλλά εντυπωσιακή κερδοφορία, ενώ προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις αναδιάρθρωσης του δικτύου της και εισάγει το νέο μοντέλο καταστημάτων.
Η αλυσίδα ένδυσης κατέγραψε κύκλο εργασιών 184,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση 0,47% σε σχέση με το 2023. Το κόστος πωλήσεων μειώθηκε κατά 4,88% στα 71,5 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα τα μικτά κέρδη να ανέλθουν σε 113 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 4,16%.
Τα EBIT ανήλθαν σε 7,34 εκατ. ευρώ (+18,4%), τα κέρδη προ φόρων σε 6,7 εκατ. ευρώ (+23,3%) και τα καθαρά κέρδη εκτοξεύθηκαν στα 4,58 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση 91,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Προοπτικές 2025
Στις οικονομικές καταστάσεις της, η εταιρεία εκφράζει αισιοδοξία για περαιτέρω ανάκαμψη, καθώς η κατανάλωση έχει επανέλθει σε ικανοποιητικά επίπεδα μετά την πανδημία. Παράλληλα, δεσμεύεται σε προσεκτική διαχείριση των λειτουργικών δαπανών ώστε να διατηρήσει ή να βελτιώσει τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία της.
Η ενεργειακή κρίση, αποτέλεσμα και του πολέμου στην Ουκρανία, επηρέασε τις δαπάνες, αλλά σύμφωνα με τη διοίκηση, οι τιμές ενέργειας δείχνουν σημάδια σταθεροποίησης.
Παρότι το 2024 δεν μοιράστηκε μέρισμα, η Γενική Συνέλευση της εταιρείας ενέκρινε τον Απρίλιο του 2025 τη διανομή 4,2 εκατ. ευρώ από αδιάθετα κέρδη προηγούμενων ετών προς τη μητρική εταιρεία στη Σουηδία.
Η H&M διατηρεί 34 καταστήματα σε 15 πόλεις της Ελλάδας, συμπεριλαμβανομένου του COS στο Golden Hall. Το 2024 έκλεισε το κατάστημα στη Σκουφά, ενώ το 2025 ξεκίνησε διαδικασίες για δύο νέα καταστήματα στην οδό Καπνικαρέα, στην Αθήνα. Ο αριθμός εργαζομένων μειώθηκε ελαφρά σε 996 άτομα από 1.014 το 2023.
Το νέο μοντέλο καταστημάτων
Στις 27 Ιουνίου 2025, η H&M εγκαινίασε το πλήρως ανακαινισμένο κατάστημά της στην Ερμού 11, το πρώτο στον κόσμο με το νέο αγοραστικό concept που «παντρεύει» φυσική και ψηφιακή εμπειρία. Με 4.000 τ.μ. συνολικής επιφάνειας και 2.356 τ.μ. εμπορικού χώρου, διαθέτει έξυπνα δοκιμαστήρια, ψηφιακές υπηρεσίες και δυνατότητα λειτουργίας κάθε Κυριακή τους καλοκαιρινούς μήνες.
Λίγες ημέρες αργότερα, στις 4 Ιουλίου, επαναλειτούργησε και το κατάστημα του Πειραιά, επίσης 4.000 τ.μ., με ανανεωμένη εμπειρία και προηγμένες τεχνολογίες εξυπηρέτησης πελατών.
Η επαναλειτουργία των δύο εμβληματικών σημείων σηματοδοτεί τη στροφή της H&M σε μια νέα εποχή βιώσιμου και ψηφιακού λιανεμπορίου, με υπηρεσίες όπως Click & Collect, smart lockers και διαδραστικές οθόνες.
Η H&M δραστηριοποιείται στην Ελλάδα από το 2007, αναπτύσσοντας το εμπορικό σήμα μέσω της H&M Hennes & Mauritz Μονοπρόσωπη Α.Ε. Σήμερα, η σουηδική αλυσίδα, που ιδρύθηκε το 1947, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής μόδας παγκοσμίως μετά την Inditex, με περισσότερα από 4.000 καταστήματα σε 75 χώρες.
Διαβάστε ακόμη:
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Πότε έρχεται το κόκκινο τιμολόγιο – Πώς θα διαμορφώνονται οι χρεώσεις
- Κωστής Χατζηδάκης: Μέτρα για ευάλωτους και τη μεσαία τάξη στη ΔΕΘ
- Στο μικροσκόπιο το φορολογικό μπόνους για πληρωμές με κάρτες: Τρία σενάρια στο τραπέζι
- Δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να διεκδικήσει την προεδρία των ΗΠΑ ο γιος του Ντόναλντ Τραμπ