Η καθημερινή οικονομική εφημερίδα στη Γερμανία Handelsblatt σε άρθρο της ασχολείται με τα κίνητρα που θέλει να δώσει η ελληνική κυβέρνηση στις μικρές επιχειρήσεις για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Η εφημερίδα, σύμφωνα με τη Deutsche Welle γράφει πως «καμία άλλη οικονομία στην ΕΕ δεν έχει τόσες μικρές επιχειρήσεις όσες η Ελλάδα. Με φοροαπαλλαγές για συγχωνεύσεις και συνεργασίες η κυβέρνηση τώρα θέλει να το αλλάξει».

Και παρακάτω σημειώνει το εξής: «Αυτές οι εταιρείες θα πληρώσουν ένα τρίτο λιγότερο φόρο επί των κερδών τους για τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό προβλέπεται σε σχέδιο νόμου που βρίσκεται τώρα στη Βουλή για συζήτηση. Ο νόμος αναμένεται να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2022».

Στη συνέχεια, αναφέρει πως «οι μικρές επιχειρήσεις είναι ένα χρόνιο πρόβλημα για την ελληνική οικονομία. Τα στοιχεία της κρατικής στατιστικής υπηρεσίας Elstat από τα τέλη Σεπτεμβρίου δείχνουν ότι το 95% όλων των ελληνικών επιχειρήσεων απασχολούν λιγότερα από δέκα άτομα».

Μάλιστα, έπειτα σημειώνει πως «κατά μέσο όρο στην ΕΕ το ποσοστό των πολύ μικρών επιχειρήσεων είναι περίπου 30%. Από τις σχεδόν 719.000 εταιρείες στην Ελλάδα, μόνο οι 550 έχουν περισσότερους από 250 υπαλλήλους».

Και η εφημερίδα συνεχίζει: «Αυτές οι “μεγάλες εταιρείες” για τα ελληνικά πρότυπα, αντιπροσωπεύουν το 32% του συνολικού τζίρου. Αυτό δείχνει τη σχέση μεταξύ του μεγέθους της εταιρείας και της παραγωγικότητας.

«Θέλουμε να βοηθήσουμε αυτές τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις»

Η ανάπτυξη είναι πολύ δύσκολη για τις περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με ίδια μέσα. Συχνά δεν έχουν τα κεφάλαια και έχουν προβλήματα ρευστότητας.

Η πρόσβαση σε τραπεζικά δάνεια συνήθως αποτυγχάνει λόγω της κακής πιστοληπτικής ικανότητας ή του γεγονότος ότι αυτές οι εταιρείες δεν είναι σε θέση να επεξεργαστούν τα επιχειρηματικά σχέδια που απαιτούν οι τράπεζες».

«Θέλουμε να βοηθήσουμε αυτές τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ώστε να αναπτυχθούν», εξηγεί ο Άλεξ Πατέλης, επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, στη Handelsblatt.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει «να είναι σε θέση να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους, να γίνουν πιο καινοτόμες και να επενδύσουν περισσότερο».