Τη Δευτέρα η OpenAI παρουσίασε τη νέα και πιο εξελιγμένη μορφή του ChatGPT με το GPT-4o. Η απάντηση της Google ήρθε μερικές ώρες αργότερα. Ωστόσο η Google δεν παρουσίασε απλά μερικά νέα προϊόντα αλλά από τις ανακοινώσεις της προκύπτει ότι αλλάζει μια για πάντα τον τρόπο που οι χρήστες αναζητούν πράγματα στο ίντερνετ.

Η μηχανή αναζήτησης της εταιρείας θα εξοπλιστεί με το «AI Overviews». Αυτό σημαίνει ότι όταν κάποιος χρήστης κάνει μια αναζήτηση με μια ερώτηση, η Google θα είναι σε θέση να του προσφέρει απαντήσεις με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Μάλιστα αυτά τα αποτελέσματα θα εμφανίζονται στην κορυφή της σελίδας, πάνω από τις κλασικές αναζητήσεις όπως τις έχουμε συνηθίσει σήμερα.

Πρόκειται για μια σημαντική αλλαγή στο πως λειτουργεί σήμερα η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης στον κόσμο, σε μια προσπάθεια που κάνει η Google να πάρει το προβάδισμα σε έναν συνεχόμενο αγώνα δρόμου στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης.

Πόσο μεγάλη είναι αυτή η αλλαγή

Οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις μπορεί να έχουν γοητεύσει μια μερίδα των χρηστών, ωστόσο προκαλούν ανησυχία σε αρκετούς επαγγελματίες. Πολλοί θεωρούν ότι με αυτή την αλλαγή ουσιαστικά μπαίνει «ταφόπλακα» στο SEO το οποίο είναι εργαλείο που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις και ειδησεογραφικά σάιτ για να προωθήσουν τη δουλειά τους.

Οι άνθρωποι του χώρου φοβούνται ότι αν κάποιος χρήστης πάρει όλες τις απαντήσεις μέσω του του AI overviews τότε θα μειώσει τις επισκέψεις μέσα στους σχετικούς ιστοτόπους. Η ίδια η Google υποστηρίζει ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης θα προτρέπει τους χρήστες να επισκέπτονται τα σαιτ από τα οποία έχει αντλήσει τις πληροφορίες.

«Βλέπουμε ότι οι σύνδεσμοι που περιλαμβάνονται στις περιλήψεις που δημιουργούνται με την τεχνητή νοημοσύνη θα παίρνουν περισσότερα κλικ από πριν», έγραψε η Liz Reid, η υπεύθυνη της Google για το συγκεκριμένο πρότζεκτ.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι διαθέσιμα αρχικά στις Ηνωμένες Πολιτείες και το επόμενο διάστημα αναμένεται να έρθουν σε όλο τον κόσμο.

Δείτε το σχετικό βίντεο της Google

Διαβάστε ακόμη: