Η Google ξεκινάει σιγά σιγά να εφαρμόζει τα μέτρα που είχαν ανακοινωθεί για την καταπολέμηση του spam στο Gmail. Συγκεκριμένα, το Gmail πρόκειται να αλλάξει μέσα στους επόμενους μήνες, με λιγότερα επικίνδυνα και ενοχλητικά spam e-mails να γεμίζουν τα inbox των χρηστών. Όπως μεταφέρει το Forbes, ήδη πολλοί αποστολείς μαζικών e-mails έχουν αρχίσει να λαμβάνουν προειδοποιήσεις.

Ακόμη μεγαλύτερη αλλαγή στην εικόνα των inboxes αναμένεται να παρατηρηθεί τον Απρίλιο του 2024, με αντιπρόσωπο της Google να επιβεβαιώνει στο Forbes ότι από τότε θα αρχίσει η απόρριψη ενός ποσοστού μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομίου που δεν πληρούν τις προδιαγραφές. Σταδιακά και ανάλογα με τα αποτελέσματα που θα φέρουν οι νέοι κανόνες η εταιρία σχεδιάζει να αυξήσει ακόμη περισσότερο το ποσοστό απόρριψης. Για παράδειγμα, αν το 75% του όγκου των e-mails που στέλνονται πληροί τις προδιαγραφές, ένα ποσοστό από το υπόλοιπο 25% θα απορρίπτεται, χωρίς όμως να είναι ξεκάθαρο πόσο μεγάλο θα είναι το ποσοστό αυτό.

Η επόμενη κρίσιμη ημερομηνία είναι η 1η Ιουνίου καθώς τότε είναι η τελική διορία που έχει δώσει η Google σε όλους τους αποστολείς εμπορικών, προωθητικών e-mails για να ενσωματώσουν ένα εύκολα προσβάσιμο κουμπί διαγραφής που θα αφαιρεί το χρήστη από τη λίστα των παραληπτών με ένα κλικ με τα περισσότερα newsletters να έχουν ήδη αρχίσει να παραπέμπουν με το κουμπί  ‘unsubscribe’ σε σύνθετα ερωτηματολόγια που παιδεύουν τον χρήστη μέχρι να καταφέρει να σβηστεί.

Υπεθυμίζεται ότι, οι νέοι κανόνες στοχεύουν τη δράση των αποστολέων μαζικών μηνυμάτων, δηλαδή όσους αποστέλλουν καθημερινά πάνω από 5.000 e-mails σε λογαριασμούς Gmail. Οι πιο αυστηροί κανόνες στοχεύουν όχι μόνο στη σημαντική μείωση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας, αλλά και στην ενίσχυση της ασφάλειας καθώς και στην απλούστευση της διαδικασίας που χρειάζεται να ακολουθήσει κάποιος για να σβηστεί από λίστες.

Κομβικό σημείο αυτής της νέας πρωτοβουλίας είναι η επιβολή ενός οριστικού ανώτατου ορίου ποσοστών ανεπιθύμητης αλληλογραφίας για τους αποστολείς μαζικών e-mails. Αν και οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές του Gmail συμβουλεύουν αυτούς τους αποστολείς να διατηρούν τα ποσοστά spam κάτω από το 0,3%, αυτό ήταν τόσα χρόνια μια απλή οδηγία.

Διαβάστε ακόμη: