Η Γιορτή της Μητέρας την Κυριακή 14 Μάϊου αποτελεί μια ιδιαίτερη ευκαιρία για να τιμήσουμε και να αναγνωρίσουμε την αξία και τη σημασία της μητρότητας. Η μητέρα είναι ένα πρόσωπο που παίζει έναν ζωτικό ρόλο στη ζωή μας, προσφέροντας αγάπη, φροντίδα και στήριξη σε κάθε βήμα μας.

Η μητέρα έχει αποτελέσει μία πηγή έμπνευσης για καλλιτέχνες και συγγραφείς από όλες τις εποχές. Στην τέχνη, η μητέρα συχνά αποτυπώνεται ως ένα σύμβολο της ανιδιοτελούς αγάπης, της αφοσίωσης και της θυσίας. Πολλά έργα τέχνης έχουν αποτελέσει έναν τρόπο για να εκφραστεί η αναγνώριση και η ευγνωμοσύνη προς τις μητέρες μας.

Σε πολλούς πολιτισμούς, η μητέρα θεωρείται η κεντρική μορφή στην οικογένεια και η βασική πηγή αγάπης και φροντίδας για τα παιδιά της. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, η μητέρα έχει αποτυπωθεί στα έργα τέχνης, όπως ζωγραφική, γλυπτική, λογοτεχνία, και μουσική, ως σύμβολο της αγάπης, της προστασίας και της φροντίδας.

Στην Ελλάδα, η μορφή της μητέρας έχει κεντρική θέση στα έργα της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής, όπου αποτυπώνεται ως σύμβολο της ελληνικής παράδοσης και κουλτούρας. Από την παράσταση της Παναγίας στην ορθόδοξη τέχνη μέχρι τις σύγχρονες εκφράσεις της.

Εμείς επιλέξαμε 5 έργα σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής που απεικονίζουν μοναδικά τη σχέση μητέρας και παιδιού.

Γιορτή της μητέρας: 5 πίνακες που απεικονίζουν συγκλονιστικά τη μητρότητα

Γιώργος Ιακωβίδης Μητρική στοργή

%ce%b7-%ce%bc%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-5-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf0

Το έργο “Μητρική στοργή” του Γεώργιου Ιακωβίδη απεικονίζει μία γυναίκα καθισμένη δίπλα σε ένα τραπέζι. Κρατάει στην αγκαλιά της γεμάτη στοργή το μωρό της. Το κοιτάζει με τρυφερότητα και του χαϊδεύει το πρόσωπο. Το βαθύ πιάτο πάνω στο τραπέζι υποδηλώνει ότι ασχολείται με το τάισμά του. Ο Ιακωβίδης δεν ασχολείται με την απόδοση του μωρού, το οποίο είναι γυρισμένο με την πλάτη στο θεατή, αλλά με την μητρότητα. Η μορφή της γυναίκας είναι ήρεμη και γαλήνια στο φωτεινό ουδέτερο βάθος, χωρίς χρωματική ένταση που να αποσπά το βλέμμα του θεατή.

Νικόλαος Γύζης (1842-1901), Η ψυχομάνα

Η Ψυχομάνα είναι ελαιογραφία σε μουσαμά του Νικόλαου Γύζη που φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1882 και 1883. Οι διαστάσεις του είναι 1,05 × 0,73. Το έργο ανήκει στη συλλογή Ιδρύματος Ε. Κουτλίδη στην Αθήνα.%ce%b7-%ce%bc%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-5-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf2

Νικηφόρος Λύτρας, Μητέρα με παιδί

Ένας από τους μεγαλύτερους έλληνες ζωγράφους και από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της Σχολής τ%ce%b7-%ce%bc%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-5-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf4ου Μονάχου.

Γιάννης Μόραλης (1916), Προσωπογραφία Δανάης και Μαρίας Βελλίνη

%ce%b7-%ce%bc%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-5-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf6

Μανουσάκης Μιχάλης-Ο βίος εν εκτάσει, 1997

%ce%b7-%ce%bc%ce%b7%cf%84%ce%ad%cf%81%ce%b1-%ce%bc%ce%ad%cf%83%ce%b1-%ce%b1%cf%80%cf%8c-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%84%ce%ad%cf%87%ce%bd%ce%b7-5-%cf%80%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%ba%ce%b5%cf%82-%cf%80%ce%bf8

Διαβάστε περισσότερα