Ο Γιώργος Στάσης με νέα έργα χτίζει το πράσινο χαρτοφυλάκιο στο εξωτερικό και ετοιμάζεται να βάλει σε λειτουργία μεγάλα projects ήδη το 2025.

Επιπλέον, προσωποποιημένη εμπειρία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, νέα ηλεκτρονικά εργαλεία, εύχρηστο ψηφιακό λογαριασμό, ενίσχυση της συμπερίληψης, αλλά και νέο ωράριο καταστημάτων, προσφέρει πλέον ο CEO της ΔΕΗ στον Έλληνα καταναλωτή.

Τα νέα έργα που χτίζουν μεγάλο πράσινο χαρτοφυλάκιο

Τα δύο πρώτα φωτοβολταϊκά της Ιταλίας που ξεκινάει η ΔΕΗ αποτελούν σταθμό για την επιχείρηση, καθώς σηματοδοτούν την επίσημη είσοδο της στη μεγάλη γειτονική ενεργειακή αγορά, ωστόσο έχει ακόμη δρόμο μπροστά μέχρι να αποκτήσει έναν ικανό όγκο έργων στη τρίτη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρωζώνης.

Τα περισσότερα νέα έργα που θα προστεθούν του χρόνου στο «portfolio εξωτερικού» της ΔΕH, είναι στη Ρουμανία. Από τη χώρα αυτή, απ’ όπου και ξεκίνησε η επέκταση της επιχείρησης εκτός συνόρων θα προέλθουν σύμφωνα με πληροφορίες τα περισσότερα νέα projects του διεθνούς της portfolio την επόμενη χρονιά, ακολουθούμενη από τη Βουλγαρία και την Ιταλία.

Επιγραμματικά, πρόκειται για ένα σημαντικό πακέτο πέντε ρουμάνικων έργων, κυρίως φωτοβολταικά, συνολικής ισχύος 366 MW, που είναι έτοιμα προς κατασκευή και αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2025.

Από τη γειτονική Βουλγαρία, πρόκειται να προέλθει επιπλέον ένα φωτοβολταικό (165 MW) και από την αγορά της Ιταλίας πιθανότατα ένα με δύο cluster επίσης φωτοβολταικών, συνολικής ισχύος γύρω στα 160 MW, τα οποία επίσης βρίσκονται υπό κατασκευή.

Είναι δηλαδή πιθανό μέσα στην επόμενη χρονιά, το διεσπαρμένο γεωγραφικά και τεχνολογικά χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ% να ενισχυθεί με επιπλέον 600-700 MW από τις τρεις αυτές γειτονικές χώρες.

Καταγράφεται μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις μια επιτάχυνση στην υλοποίηση κάποιων στόχων που θα μπορούσαν και να επιτευχθούν ταχύτερα του αναμενόμενου, όπως συνέβη με τα δύο φωτοβολταϊκά στην Ιταλία ισχύος 32 MW που κατασκεύασε και παρέδωσε η Metlen στη ΔΕΗ%, οκτώ μήνες μετά την υπογραφή της μεταξύ τους συμφωνίας.

Κεντρικό από εδώ και πέρα ρόλο θα έχει επίσης η περαιτέρω τεχνολογική διαφοροποίηση του portfolio της ΔΕΗ%, έχοντας πάντα το βλέμμα στην αξιοποίηση του εξαιρετικού αιολικού δυναμικού πέριξ της Μαύρης Θάλασσας, με τον CEO της ΔΕH Γιώργο Στάσση, να μην αποκλείει κάποια νέα εξαγορά, εφόσον παρουσιαστεί η ευκαιρία.

Απαντώντας στους αναλυτές το Νοέμβρη κατά τη παρουσίαση του νέου στρατηγικού σχεδίου του ομίλου, είχε αναφέρει ότι ο μεγάλος κύκλος εξαγορών για την επιχείρηση έχει ολοκληρωθεί, αφήνοντας ωστόσο ανοικτό το ενδεχόμενο για κάποια νέα κίνηση στην αγορά των αιολικών.

«Αυτό δεν σημαίνει ότι αν μας παρουσιαστεί μια ευκαιρία ενός καλού αιολικού πάρκου δεν θα την εκμεταλλευτούμε, ωστόσο διαθέτουμε όλη την γκάμα των εργαλείων για να πετύχουμε την ανάπτυξη που θέλουμε», είχε δηλώσει αναφερόμενος στο αρκετά μεγάλο ομιλικό pipeline πράσινων έργων, άνω των 20 GW.

Ένα βασικό άλλωστε συστατικό του από εδώ και πέρα αφηγήματος της ΔΕΗ, στο οποίο θέλει να δώσει έμφαση η επιχείρηση, πέρα από τη δημιουργία ενός πράσινου χαρτοφυλακίου κοντά στα 12 GW το 2027 (από 5,5 GW σήμερα) είναι η θωράκιση απέναντι στα όλο και πιο συχνά price volatility των αγορών.

Και έχει που θα ρίξει το από εδώ και πέρα βάρος της είναι στην ευέλικτη παραγωγή και την άμυνα απέναντι στις προκλήσεις, τόσο με μπαταρίες, μικρά υδροηλεκτρικά και αντλησιοταμιευτικά, όσο και με δύο-τρεις ευέλικτες μικρές μονάδες φυσικού αερίου (peakers) που σύμφωνα με τις πληροφορίες του radar θα επιδιωχθεί να κατασκευαστούν στη Ρουμανία (300 MW), όπου απουσιάζει αυτή η τεχνολογία.

Το σκεπτικό είναι να μπαίνουν στο σύστημα όταν οι τιμές κάνουν peak, «σερβίροντας» με ενέργεια την Ελλάδα όταν έχει ανάγκη, μέσω του βαλκανικού διαδρόμου όπου όσο θα αυξάνεται η παραγωγή από ΑΠΕ, τόσο θα μεγαλώνουν και οι όγκοι του trading από πλευράς ΔΕH.

Σε αυτή την επόμενη τριετία, που για τη ΔΕΗ% δεν είναι μόνο τριετία των ΑΠΕ, αλλά και του flexibility, αναφέρθηκε και προ ημερών από το συνέδριο της Capital Link ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της επιχείρησης Κωσταντίνος Μαύρος, μιλώντας για το στόχο επιπλέον 6,3 GW νέων ΑΠΕ σε Ελλάδα και ΝΑ Ευρώπη, προκειμένου η εγκατεστημένη ισχύς του ομίλου να «πιάσει» τα 11,6 GW το 2027.

Πελατοκεντρική πλέον η ΔΕΗ

Έχοντας τις ανάγκες των πελατών στο επίκεντρο, η ΔΕΗ σχεδιάζει να προσφέρει νέα προϊόντα, λύσεις προστιθέμενης αξίας, αλλά και υπηρεσίες προσωποποιημένης εξυπηρέτησης, όπως ανακοινώθηκαν στο 7ο Συνέδριο Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ που πραγματοποιήθηκε στο Metropolitan Expo, στις 13 Δεκεμβρίου.

Με στόχο την διευκόλυνση των πελατών της, η ΔΕΗ εισάγει προσωποποιημένη εμπειρία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, νέα ηλεκτρονικά εργαλεία και εύχρηστο ψηφιακό λογαριασμό, πρωτοβουλία για την ενίσχυση της συμπερίληψης, αλλά και νέο ωράριο καταστημάτων.

Στο πλαίσιο του 7ου Συνεδρίου Εμπορίας του Ομίλου ΔΕΗ, ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Επικεφαλής Εμπορικών Δραστηριοτήτων του Ομίλου ΔΕΗ, κ. Γιώργος Καρακούσης, ανέφερε: ««Στη ΔΕΗ, έχουμε στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Ακούμε ουσιαστικά τις ανάγκες και τις προσδοκίες κάθε γενιάς, προσφέροντας διαφάνεια, προσωποποιημένες λύσεις και υπηρεσίες με πραγματική προστιθέμενη αξία. Η στρατηγική της ΔΕΗ επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας ολιστικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας. Στόχος μας είναι να είμαστε η πρώτη επιλογή των πελατών, όχι από συνήθεια, αλλά επειδή είμαστε η πιο σύγχρονη και φιλική προς το περιβάλλον και τους καταναλωτές εταιρεία. Γι’ αυτό φροντίζουμε διαρκώς να κάνουμε την καθημερινότητα των πελατών μας πιο εύκολη και ουσιαστικά καλύτερη».

Οι νέες υπηρεσίες

Φιλοδοξώντας να αποτελέσει σημείο αναφοράς στην εξυπηρέτηση πελατών, η ΔΕΗ σχεδιάζει νέο μοντέλο τηλεφωνικής εξυπηρέτησης του πελάτη από έναν συγκεκριμένο, εξειδικευμένο εκπρόσωπο, ο οποίος θα διασφαλίζει προσωπική σχέση, βαθιά γνώση και άμεση ανταπόκριση. Στις αρχές του 2025, η υπηρεσία θα ξεκινήσει να παρέχεται δωρεάν, 24/7.

Ένας νέος ψηφιακός λογαριασμός, αλλά και ένας νέος κωδικός QR στον έγχαρτο λογαριασμό που θα οδηγεί σε βίντεο με ψηφιακή εκπρόσωπο (avatar) και θα επεξηγεί τα πεδία του λογαριασμού, θα τεθούν σε ισχύ από τη ΔΕΗ στο πρώτο τρίμηνο του 2025, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση και αναλυτική παρουσίαση χρεώσεων, κατανάλωσης και ιστορικού, καθώς και δυνατότητα άμεσης πληρωμής χωρίς σύνδεση σε εφαρμογή, διευκολύνοντας, τους πελάτες που δεν είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

Τι είναι το electrician pass

Η ΔΕΗ εγκαινιάζει την υπηρεσία Electrician Pass, η οποία θα είναι διαθέσιμη από το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Με αυτή την υπηρεσία, η απόκτηση της Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη (ΥΔΕ) γίνεται εύκολα, γρήγορα και με την αξιοπιστία της ΔΕΗ, με ραντεβού προσαρμοσμένο στη διαθεσιμότητα του πελάτη.

Μέσα από το ElectricianPass οι πελάτες θα μπορούν να χρεώσουν την υπηρεσία στον λογαριασμό τους εφάπαξ ή με πλάνο δόσεων.

Καταστήματα: Πρωτοβουλία για την ενίσχυση της συμπερίληψης και νέο ωράριο

Η ΔΕΗ εγκαινιάζει ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα αισθητηριακής προσβασιμότητας στα καταστήματά της σε συνεργασία με την οργάνωση, The Happy Act για την χαρτογράφηση χώρων, την εισαγωγή ειδικών σημάνσεων και την παροχή χώρων αποφόρτισης για την καλύτερη εξυπηρέτηση ατόμων με νευροδιαφορετικότητα.

Παράλληλα, παραμένοντας προσηλωμένη στην άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση των πελατών της και προσαρμοζόμενη στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών, η ΔΕΗ αλλάζει το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της από την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025.

Τα καταστήματα πλέον θα λειτουργούν από τις 8:00 έως τις 15:00 κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο, ενώ κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή θα είναι ανοιχτά από τις 8:00 έως τις 20:00.