Η Wendy’s προχώρησε σε υποβάθμιση των προβλέψεών της για τις συνολικές πωλήσεις του έτους, μετά από μια μεγαλύτερη της αναμενόμενης πτώση κατά το δεύτερο τρίμηνο, γεγονός που υπογραμμίζει τις πιέσεις που δέχεται η επιχείρηση στις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω της υποχώρησης της καταναλωτικής δαπάνης.
Η εταιρεία πλέον προβλέπει μείωση των παγκόσμιων πωλήσεων κατά 3% έως 5% το 2025, ενώ προηγουμένως ανέμενε είτε στασιμότητα είτε πτώση έως 2%. Οι πωλήσεις «συστήματος» της Wendy’s -δηλαδή το σύνολο των εσόδων από όλα τα καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων και των νεοανοιχθέντων– αντικατοπτρίζουν το μέγεθος της επιβράδυνσης.
Αδύναμα αποτελέσματα στις ΗΠΑ
Οι πωλήσεις σε καταστήματα που λειτουργούν τουλάχιστον έναν χρόνο στις ΗΠΑ υποχώρησαν πιο έντονα από τις προβλέψεις των αναλυτών της Bloomberg, ενώ ακόμη και οι διεθνείς επιδόσεις κινήθηκαν κάτω από τις προσδοκίες, παρότι κατέγραψαν μικρή αύξηση. Ωστόσο, η αλυσίδα ξεπέρασε τις εκτιμήσεις ως προς τα περιθώρια κέρδους και εμφάνισε έσοδα οριακά υψηλότερα των προβλέψεων.
Η συνολική εικόνα επιβεβαιώνει ότι η Wendy’s αντιμετωπίζει σοβαρές δυσκολίες στην προσέλκυση καταναλωτών σε ένα περιβάλλον που επιβαρύνεται από τις ευρύτερες οικονομικές πιέσεις στις ΗΠΑ. Στο δεύτερο τρίμηνο, οι επιδόσεις στον κλάδο της εστίασης ήταν μικτές, με ορισμένες εταιρείες που προωθούν οικονομικές προσφορές και επιτυχημένες συνεργασίες προϊόντων να ξεχωρίζουν, ενώ άλλες, όπως η Wendy’s, δυσκολεύτηκαν να πείσουν ότι το μενού τους αξίζει τα χρήματα των πελατών.
Η ομολογία του προσωρινού CEO
«Έχουμε ακόμη δουλειά να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη συνολική μας απόδοση στις ΗΠΑ», δήλωσε ο προσωρινός διευθύνων σύμβουλος Κεν Κουκ, κατά τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων. Η εταιρεία, σύμφωνα με τον ίδιο, θα επικεντρωθεί στη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και στην αποτελεσματικότητα των διαφημιστικών της ενεργειών. Ενδεικτικά, οι συγκρίσιμες πωλήσεις τον Ιούλιο κατέγραψαν πτώση μεταξύ 5% και 6%.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής για το υπόλοιπο του έτους, η Wendy’s θα ενισχύσει την παρουσία της στην κατηγορία του κοτόπουλου, προσθέτοντας νέα προϊόντα όπως φιλέτα, προκειμένου να επωφεληθεί από την ταχύτατη ανάπτυξη του τομέα. Επιπλέον, θα παρουσιάσει νέα ροφήματα, όπως κρύο καφέ, καθώς οι πωλήσεις ποτών αποτελούν πλέον έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς.
Προσφορές που δεν απέδωσαν και αλλαγή πλεύσης
Κατά το δεύτερο τρίμηνο, η Wendy’s επιχείρησε να προσελκύσει πελάτες με εκπτώσεις αποκλειστικά μέσω της εφαρμογής της, νέες εκδοχές του γνωστού παγωτού Frosty και μια συνεργασία με το σνακ Takis, που λανσαρίστηκε στα τέλη Ιουνίου. Ωστόσο, όπως παραδέχθηκε ο Κουκ, η ένταση των προωθητικών ενεργειών δημιούργησε πίεση στα καταστήματα, με αποτέλεσμα η εταιρεία να περιορίσει τον αριθμό νέων λανσαρισμάτων για το υπόλοιπο του έτους.
«Το καλοκαίρι μάς δίδαξε πως όταν έχουμε πολλές προτεραιότητες, τελικά δεν έχουμε καμία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η προσφορά ροφημάτων του 1 δολαρίου δεν κατάφερε να ενισχύσει τις πωλήσεις όσο είχε υπολογιστεί, ενώ και το μενού με τα προϊόντα Takis έχασε τη δυναμική του ήδη από τη δεύτερη εβδομάδα κυκλοφορίας.
Επέκταση ωραρίου και εσωτερικές αλλαγές
Η αλυσίδα διεύρυνε το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων της, στοχεύοντας στη βελτίωση της παρουσίας της τόσο στο πρωινό όσο και στις βραδινές ώρες. Παράλληλα, προσπαθεί να ενισχύσει τη διαχείριση των σημείων πώλησης μέσω αυστηρότερης παρακολούθησης των επιδόσεων και στενότερης συνεργασίας με τους δικαιοδόχους.
Η Wendy’s τοποθέτησε τον Κεν Κουκ στη θέση του προσωρινού διευθύνοντος συμβούλου τον Ιούλιο, μετά την αποχώρηση του Κερκ Τάνερ, ο οποίος ανέλαβε τη διοίκηση της Hershey.
Διαβάστε ακόμη:
- Helleniq Energy: Στα €221 εκατ. τα συγκρίσιμα EBITDA το α΄εξάμηνο
- Jefferies: Alpha Bank και Eurobank ενισχύουν το ήδη ισχυρό investment case τους
- Metlen PLC: Η ΕΚ ενέκρινε το squeeze out – Διακοπή διαπραγμάτευσης στις 25 Αυγούστου
- Citi, JP Morgan και AXIA για ΔΕΗ: Ισχυρή ανάκαμψη, σε τροχιά για επίτευξη των στόχων