«Πλώρη» για τον ναυτιλιακό κλάδο και συγκεκριμένα για τα ναυτιλιακά δάνεια βάζει η UBS αφήνοντας πίσω της ορισμένα δάνεια σε πελάτες ορυκτών καυσίμων που κληρονόμησαν από την Credit Suisse.

Τα παραπάνω ανέφεραν στελέχη της ελβετικής τράπεζας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, στο μεγαλύτερο τεστ μέχρι τώρα για τον αντίκτυπο μιας μεγα-συγχώνευσης στις δεσμεύσεις βιωσιμότητας των τραπεζών.

Ο «βιαστικός γάμος» των δύο μεγαλύτερων δανειστών της Ελβετίας πέρυσι ξεκίνησε μια περίπλοκη διαδικασία ολοκλήρωσης, συμπεριλαμβανομένης της σύζευξης της ποικιλίας των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και σχετικών με τη διακυβέρνηση προϊόντων, δεσμεύσεων και στόχων των δυο πλευρών.

Όπως πολλοί δανειστές, και οι δύο είχαν δεσμευτεί να φτάσουν τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι τα μέσα του αιώνα ως μέρος των προσπαθειών για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ωστόσο τα σχέδιά τους για να φτάσουν εκεί ήταν συχνά εντελώς διαφορετικά.

Σύμφωνα με το Reuters, από τις βασικές διαφορές στον ορισμό της «βιώσιμης χρηματοδότησης» μέχρι την αξιολόγηση των σχεδίων μηδενικής αξίας πελατών -πρωτόγνωρο στις συγχωνεύσεις μεγάλων τραπεζών της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης- η διαδικασία ήταν πολύπλοκη, δήλωσε ο Chief Sustainability Officer Michael Baldinger.

«Ήταν η πρώτη φορά που ευθυγραμμίσαμε δύο μεγάλα πλαίσια βιωσιμότητας, μεθοδολογίες και προγράμματα μαζί, με όλη την επαναβαθμονόμηση, την επαναπροσαρμογή της βάσης, την εκ νέου ανάλυση των πάντων… ήταν μια μεγάλη προσπάθεια για εμάς» είπε.

Εκτός από την αναθεώρηση και την επέκταση του πλαισίου πολιτικής βιωσιμότητας και κλιματικού κινδύνου του συνδυασμένου ομίλου, το οποίο θα διέπει όλες τις αποφάσεις χρηματοδότησης, ο όμιλος έπρεπε να αποφασίσει τι να κάνει με δάνεια δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Ενώ η UBS πριν από πολύ καιρό αποφάσισε να επικεντρωθεί στη διαχείριση πλούτου, μια επιχείρηση που δεν δεσμεύει πολλά κεφάλαια, η Credit Suisse ήταν ένας σημαντικός επενδυτικός τραπεζικός δανειστής σε κλάδους που θεωρητικά βλάπτουν περισσότερο από άλλους το κλίμα, όπως η ενέργεια, η ναυτιλία και ο χάλυβας.

UBS 

Ο δανεισμός

Ο συνδυασμένος ισολογισμός άνω των 1,6 τρισ. δολαρίων, σχεδόν το διπλάσιο του μεγέθους της ελβετικής οικονομίας, έχει προκαλέσει ανησυχία στις ρυθμιστικές αρχές οι οποίες κρούουν το καμπανάκι σχετικά με τον κίνδυνο για τη χώρα, προσθέτοντας τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο η UBS σχεδιάζει να διαχειριστεί τις πρακτικές δανεισμού της.

Σε εκδήλωση πρόσφατα συζητήθηκε, “κάθε συμφωνία”, είπε ο Baldinger, και τα δάνεια σε τομείς που δεν ευθυγραμμίζονται με τη βιωσιμότητα της τράπεζας για κινδύνους, όπως εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου χωρίς σχέδιο μετάβασης, θα στεγαστούν σε “μη βασική” μονάδα.

Ως αποτέλεσμα, και παρά την εκ νέου βάση των στόχων μείωσης των εκπομπών από το 2021 αντί για το 2020, η τράπεζα είπε ότι το σχέδιό της για μείωση των εκπομπών στον τομέα των ορυκτών καυσίμων παρέμεινε σε γενικές γραμμές αμετάβλητο, στοχεύοντας σε μείωση κατά 72% έως το 2030, από τον προηγούμενο στόχο. 70%.

Η UBS στοιχηματίζει επίσης ότι η ναυτιλία θα γίνει πιο καθαρή και σχεδιάζει να διατηρήσει τα δάνεια που συνδέονται με τη ναυτιλία που κληρονομήθηκαν από την Credit Suisse.

«Υπάρχει τόση πολλή καινοτομία σε εξέλιξη…θέλουμε να αναπτύξουμε με την πάροδο του χρόνου μια καθαρή ναυτιλιακή επιχείρηση», δήλωσε ο Baldinger.

Η UBS ενημέρωσε επίσης τους στόχους μείωσης των εκπομπών για ακίνητα, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τσιμέντο και πρόσθεσε για πρώτη φορά έναν στόχο για τον σίδηρο και τον χάλυβα, στο 27%, κάτω από το 32% που έχει θέσει η Credit Suisse.

Ο Christian Leitz, επικεφαλής εταιρικής ευθύνης της ελβετικής τράπεζας, είπε στο Reuters ότι ένα σημαντικό έργο εφέτος θα περιλαμβάνει την αξιολόγηση όλων των προϊόντων βιώσιμης επένδυσης της Credit Suisse για να διασφαλιστεί ότι συμμορφώνονται με το νέο πλαίσιο.

«Πρέπει να περάσουμε από κάθε μεμονωμένο προϊόν. Ό,τι υπάρχει στο ράφι που η Credit Suisse μπορεί να αποκαλούσε βιώσιμο το περνάμε από… κόσκινο» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε ακόμη: