Τι μεταφέρουν στο Radar μηχανικοί με γνώση του ξενοδοχείου από την εποχή της ανακαίνισης επί Γιάννη Κωστόπουλου της Alpha bank!  Sold out στα υπερπολυτελή διαμερίσματα του τελευταίου ορόφου, με τιμές από 22.000 το τ.μ. , που αφορούν την «φθηνή βασική έκδοση»!

Μολονότι η ζήτηση για υπερπολυτελείς κατοικίες στο πάλαι ποτέ θρυλικό Hilton, που την ώρα τούτη αλλάζει ριζικά και μετατρέπεται σε Conrad, έχει χτυπήσει κόκκινο, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ουσιαστικά έχει υπάρξει sold out στα διαμερίσματα – φιλέτα του τελευταίου ορόφου, με τιμές ανά τετραγωνικό μετρό που ξεκινούν από 22.000 ευρώ, εντούτοις οι πληροφορίες λένε πως στην υλοποίηση του εμβληματικού έργου υπάρχουν καθυστερήσεις λόγω τεχνικών ζητημάτων που έχουν ανακύψει!

Αρχικά οι εξαγγελίες της ΤΕΜΕΣ και του κ. Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλου έκαναν λόγο για παράδοση του έργου και έναρξη λειτουργίας του Conrad την άνοιξη του 2024!

Στην τελευταία ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους, περί τα τέλη Φεβρουαρίου 2023, ο κ. Κωνσταντακόπουλος μετέθεσε την έναρξη λειτουργίας περί τα τέλη 2024, χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες!

Ωστόσο την ώρα τούτη ασφαλείς πηγές αναφέρουν ότι στο έργο υπάρχουν καθυστερήσεις και πως θα παραδοθεί τελικά το 2025 χωρίς να δίνονται λεπτομέρειες για το ασφαλές χρονικό διάστημα!

Επί της ουσίας πρόκειται για μια σημαντική παρέκκλιση από το αρχικό χρονοδιάγραμμα ενός έτους τουλάχιστον, με τις φήμες να αιωρούνται ότι πιθανόν κάποιο ζήτημα έχει ανακύψει, ενώ μηχανικοί που έχουν ασχοληθεί με το έργο στο παρελθόν και γνωρίζουν εκ των έσω πρόσωπα και πράγματα, από την εποχή ανακαίνισης του Χίλτον από τον αείμνηστο Γιάννη Κωστόπουλο της Alpha bank, υποστηρίζουν ότι πιθανότατα προέκυψαν ζητήματα με τα στατικά, κυρίως λόγω και των νέων πρόσθετων κατασκευών!

Όπως και να έχει, τα στατικά ζητήματα, εάν φυσικά πρόκειται για κάτι τέτοιο, είναι θέματα σοβαρά που άπτονται της ασφαλείας, γεγονός που οδηγεί κατ’ ελάχιστο την επαναλειτουργία του εμβληματικού ξενοδοχείου, αυτή τη φορά ως Conrad και όχι ως Hilton, κάπου εντός του 2025!

Παράγων του Τύπου (χωρίς ρίσκο και εκ του ασφαλούς), «πνέει μένεα» κατά του πρέσβη των ΗΠΑ Τζωρτζ Τσούνη, λόγω εξωστρέφειας και των σχέσεων με επιχειρηματίες και τραγουδιστές!

Μαθαίνω ότι…

…εγχώριος παράγων του Τύπου (χωρίς ρίσκο αλλά εκ του ασφαλούς και με τις πλάτες άλλων) φέρεται ως πολύ δυσαρεστημένος με τις κοινωνικές και προσωπικές σχέσεις που διαμορφώνει στη χώρα μας ο νέος πρέσβης των ΗΠΑ στην Αθήνα!

Είναι γεγονός πως ο ομογενής επιχειρηματίας Τζωρτζ Τσούνης που έχει αναλάβει ρόλο διπλωμάτη και αποτελεί προσωπική επιλογή του Προέδρου Μπάιντεν, δεν είναι ένας πολιτικός παράγων «κλειστός» και εσωστρεφής όπως ο προκάτοχος του Πάιατ στην Αθήνα, αλλά αντιθέτως χαρακτηρίζεται από μια υπέρμετρη εξωστρέφεια, αντίστοιχη της οποίας δεν μας είχαν συνηθίσει προηγούμενοι πρέσβεις των ΗΠΑ και αναπτύσσει κοινωνικές σχέσεις με μεγαλοεπιχειρηματίες και ολιγάρχες, πάσης φύσης παράγοντες, πολιτικά πρόσωπα, εκκλησιαστικούς φορείς, δημοσιογράφους, εκδότες,  μέχρι και τραγουδιστές!

Η εξωστρέφεια αυτή του Τζωρτζ Τσούνη φέρεται να ενοχλεί τον εν λόγω παράγοντα του Τύπου, ο οποίος είχε συνηθίσει κατά το παρελθόν να μονοπωλεί τους παράγοντες του «συστήματος» ως «εκφραστής» και βαθύς γνωστής εκ των έσω, των Αμερικανικών κέντρων, αλλά και των εκάστοτε κυβερνήσεων!

Υπό την έννοια αυτή, ο παράγων του Τύπου και της Δημοσιογραφίας που από θέση ισχύος την οποία του παρέχουν τα αφεντικά του, «πνέει μέτρα» εναντίον του Τζωρτζ Τσούνη, τον οποίο κατηγορεί για «μαϊντανό», επειδή προφανώς του πήρε «τη δουλειά» και του έκοψε το νταραβέρι!

Για την ιστορία, ο συγκεκριμένος παράγων του Τύπου, παρά τις προσπάθειες που έχουν αναληφθεί από κοινά ενδιάμεσα πρόσωπα, εξακολουθεί να εμφανίζει μια οξύτατη αντιπάθεια κατά του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, η οποία καθίσταται περισσότερο από εμφανής στα πρωτοσέλιδα και στη γραμμή της εφημερίδας που ο παράγων του Τύπου προΐσταται, η οποία αν και φιλοκυβερνητική και Ναυαρχίδα της Κεντροδεξιάς όπως την χαρακτηρίζουν, έχει εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς της αντιπολίτευσης…

Η «θεία Αθηνά» (δεν) ξέρει… Η πρώην ΓΓ του Υπ. Οικονομικών, η φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση και η τοποθέτηση στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες! Η εύνοια ενός ατόμου στο Μαξίμου (και όχι ο Πρωθυπουργός)!

ΜΙΑ γενική γραμματέας – ολίγον θεία – του υπουργείου Οικονομικών τοποθετήθηκε πέρσι με τυμπανοκρουσίες – και φωτογραφική νομοθετική ρύθμιση – στη Μόνιμη Αντιπροσωπεία στις Βρυξέλλες. Υποτίθεται μάλιστα ότι αυτό έγινε με τις ευλογίες του Μεγάρου Μαξίμου αν και, σύμφωνα με τις πληροφορίες μου, η θεία είχε όλη κι όλη την εύνοια ενός ατόμου εκεί – κι αυτός δεν είναι ο Πρωθυπουργός. Υποτίθεται επίσης ότι η θεία ήταν εξπέρ στα ευρωπαϊκά. Λέω υποτίθεται γιατί μετά από ένα χρόνο, όλοι έχουν απηυδίσει με τη θεία, η οποία καταφέρνει να είναι συγχρόνως υπερσυγκεντρωτική και πλήρως αναποτελεσματική.

Η θεία σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζεται να μην ξέρει σε βάθος τους φακέλους τους οποίους δεν αφήνει από τα χέρια της ή, ακόμη χειρότερα, έχει γίνει αντιληπτή να μην υποστηρίζει τις ελληνικές θέσεις στα συμβούλια όπου συμμετέχει.

Συνεπώς, στις Βρυξέλλες μπορεί να βρέχει, αλλά η θεία φροντίζει να μην βρέχεται. Το ερώτημα είναι τί εξυπηρετεί η τοποθέτησή της εκεί πόσω μάλλον που έχει τριετή θητεία, φροντίζοντας για προκηρύξεις θέσεων στην ομάδα της που να φέρουν κοντά της πρόσωπα επιλογής της – διότι με τους εμπειρογνώμονες της Μόνιμης Αντιπροσωπείας δεν ήθελε, βεβαίως, να συνεργαστεί.

Ως έμπειρος Ρουμελιώτης, ο πρώην υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας που ήταν ο υπηρεσιακός προϊστάμενος της θείας, ένιπτε τας χείρας του σε λογική «την έβαλε το Μαξίμου». Στο Μαξίμου, ως γνωστόν, υπάρχει Κυριάκος Μητσοτάκης επί των ημερών του οποίου, η Ελλάδα έχει ανεβάσει μεγάλη ταχύτητα στην Ευρώπη. Η θεία όμως ξέρει μόνο από χειρόφρενο. Γι’ αυτό κι αν κάτι ήθελαν όλοι στις Βρυξέλλες, είναι να μην εμπλέκεται η θεία στο χειρισμό των θεμάτων τους.

Βεβαίως, οι εκλογές φέρνουν αλλαγές, μπλε φακέλους και αξιολογήσεις. Αισθάνομαι ότι ο νέος υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης θα δει, με τη γνωστή του νηφαλιότητα, όλες τις τοποθετήσεις εντός, εκτός και επί τα αυτά – των Βρυξελλών μη εξαιρουμένων. Και ότι η θεία δεν μετράει χρόνια, αλλά εβδομάδες και μέρες. Η αλήθεια είναι ότι το υπουργείο Οικονομικών έχει αξιόλογα στελέχη που μπορεί να κάνουν τη διαφορά στις Βρυξέλλες – και όχι ένα πόστο ευκαιρίας.

Η επιβεβαίωση της αποκάλυψης του Radar (από τις 3- 5-2022) για το ενδιαφέρον της HIG για το 71,85% του ΟΛΘ από τον Ιβάν Σαββίδη! Η απομάκρυνση Νταβιτιάν και οι πιέσεις των Αμερικανικών αρχών! Ο ομογενής μεγιστάνας Τέλης Μυστακίδης καλοβλέπει τον ΠΑΟΚ!

Ανακαλύφθηκε εσχάτως (κατόπιν εορτής!!!) και αναπαρήχθη κυρίως από το διαδίκτυο το ενδιαφέρον της Αμερικανικής HIG για την απόκτηση του πακέτου των μετοχών του Λιμένα Θεσσαλονίκης, που κατέχει ο Ρωσοπόντιος επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης! Ωστόσο η απτή αλήθεια – μία και μοναδική- είναι ότι το ενδιαφέρον της HIG δεν είναι καθόλου καινούριο αλλά χρονολογείται εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, λίγο μετά το ξέσπασμα της Ρωσοουκρανικής σύρραξης και σχεδόν ταυτόχρονα με την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων προς τους Ρώσους ολιγάρχες!

Το Radar, στα πλαίσια του δημοσιογραφικού λειτουργήματος και του καθήκοντος να αποκαλύπτει την αλήθεια, έφερε στο φως της δημοσιότητας από τις 3 Μαΐου 2022, εδώ και έναν χρόνο και σχεδόν 2 μήνες, ως πρώτο θέμα στο σάιτ και όχι σε καμία γωνία στρυμωγμένο σε παραπολιτική στήλη, το έμπρακτο ενδιαφέρον των Αμερικανών για το 71,85% του ΟΛΘ, τις συζητήσεις με το στενό περιβάλλον Σαββίδη (τότε στον ΟΛΘ ήταν ακόμη το δεξί χέρι του Ρωσοπόντιου ολιγάρχη Αρτούρ Νταβιτιάν) καθ’ υπόδειξη των Αμερικανών και ειδικότερα της Αμερικανικής πρεσβείας στην Αθήνα που από την πρώτη στιγμή είχε εκφράσει τις αντιρρήσεις της προς την ελληνική κυβέρνηση για την παραχώρηση στα ρωσικά συμφέροντα μιας τόσο κρίσιμης και καθοριστικής γεωπολιτικά και στρατηγικά υποδομής!

Και έκτοτε έχουμε σταθεί κατ’ επανάληψη στο ενδιαφέρον του αμερικανικού fund (που κάνει δουλειές στην Ελλάδα) για τον ΟΛΘ!

Το γεγονός ότι μόλις τώρα η HIG αποφάσισε μέσω διαρροών να επισημοποιήσει το ενδιαφέρον της για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, που χρονολογείται περισσότερο από ένα χρόνο, προφανώς στηρίζεται σε νέα δεδομένα που έχουν προκύψει και που ενδεχομένως δημιουργούν νέο πιο ευνοϊκό περιβάλλον για την επίτευξη του στόχου!

Άλλωστε ο εξαφανισμένος από το 2020 από την Ελλάδα Ιβάν Σαββίδης φέρεται να βρίσκεται σε μια πρωτοφανή ασφυξία ρευστότητας και να μην μπορεί να βγάλει λεφτά από την Ρωσία προκειμένου να τροφοδοτήσει τις εν Ελλάδι επιχειρήσεις του! Την ίδια ώρα, μετά από απαίτηση των Αμερικανικών Αρχών ο Αρτούρ Νταβιτιάν απομακρύνθηκε – τυπικά παραιτήθηκε- από τον ΟΛΘ γεγονός που εξελήφθη ως η αρχή του τέλους του Ρωσοπόντιου ολιγάρχη από τη χώρα μας, στον οποίο η κυβέρνηση αποδίδει εμπλοκή με μικρά εθνικιστικά και πατριωτικά κόμματα!

Άλλωστε, δεν είναι τυχαίο, όπως το Radar και πάλι αποκάλυψε, ότι μετά από παρεμβάσεις ευρωπαϊκών και αμερικανικών υπηρεσιών προωθείται η λύση του ομογενούς μεγιστάνα Τέλη Μυστακίδη για το πακέτο μετοχών του ΠΑΟΚ!!!!

Προχωρημένες συζητήσεις Ιβάν Σαββίδη με το Αμερικανικό fund HIG Capital για το 71,85% του ΟΛΘ! – Υπό την πίεση κυρώσεων από τις Αμερικανικές Αρχές ο Ρώσος ολιγάρχης συζητά την πώληση του ΟΛΘ χωρίς premium!

Σε προχωρημένες συζητήσεις με το αμερικανικό fund HIG Capital με έδρα το Μαιάμι της Φλόριντα, ένα private equity που διαχειρίζεται κεφάλαια της τάξης άνω των 47 δις. δολαρίων και το οποίο δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και χρόνια, σε πλήθος επιχειρηματικών τομέων με έμφαση στα ξενοδοχεία, βρίσκεται ο Ιβάν Σαββίδης για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών (71,85%) του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης που ελέγχει!

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, ο Ρώσος ολιγάρχης έχει πληροφορηθεί αρμοδίως ότι οι Αμερικανικές Αρχές τον έχουν εντάξει στη δεύτερη λίστα των κυρώσεων, η δημοσιοποίηση της οποίας επίκειται από μέρα σε μέρα, γεγονός που αδιαμφισβήτητα θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις όσον αφορά τα περιουσιακά του στοιχεία στην Ελλάδα και τους τραπεζικούς του λογαριασμούς!

Υπό αυτό το πρίσμα, ο Ιβάν Σαββίδης κάτω από την πίεση των επικείμενων κυρώσεων και της δέσμευσης λογαριασμών και ακινήτων, επισπεύδει τις συζητήσεις – διαπραγματεύσεις για την πώληση του ΟΛΘ, ενός πολύτιμου και κρίσιμου στρατηγικά asset του χαρτοφυλακίου του, για το οποίο οι Αμερικανικές Αρχές και ειδικά η Αμερικανική Πρεσβεία στην Αθήνα είχαν δείξει την ενόχληση τους όταν είχε περάσει υπό τον έλεγχο ρωσικών συμφερόντων, λόγω γεωπολιτικής σημασίας!

Οι πληροφορίες αναφέρουν πως την ώρα τούτη οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών είναι προχωρημένες και διεξάγονται στη βάση της αγοραπωλησίας του ΟΛΘ στα λεφτά που ο Ιβάν Σαββίδης το απέκτησε από το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς premium της τάξης του 10% που αρχικά ζητούσε και σήμερα υπαναχωρεί λόγω πίεσης υπό το βάρος των συνθηκών και της συγκυρίας!

Θυμίζεται ότι ο Ιβάν Σαββίδης διά μέσω της Belterra είχε αποκτήσει το 2017 τον έλεγχο του 67% του ΟΛΘ αντί του ποσού των 232 εκατ. ευρώ, ενώ μόλις τον περασμένο Δεκέμβριο του 2021 ανέβασε το ποσοστό αυτό στο 71,85% χωρίς ωστόσο να ανακοινώνεται το ακριβές ποσό που δόθηκε για το επιπλέον ποσοστό που περιήλθε στην κατοχή του!

Πάντως, λόγω της διαπραγμάτευσης με τους Αμερικανούς της HIG, χωρίς premium επί της τιμής αγοράς που βρίσκεται σε εξέλιξη, η Διοίκηση του ΟΛΘ μεθοδεύει την διανομή μερίσματος και επιστροφής κεφαλαίου προς τους βασικούς μετόχους, δηλαδή τον Ιβάν Σαββίδη!

Ποια είναι η HIG Capital

Το αμερικανικό fund με υπό διαχείριση κεφάλαια 47 δισ. δολαρίων έχει ανακαλύψει επενδυτικά τη χώρα μας από το μακρινό και σκοτεινό 2014 της κρίσης και των μνημονίων, ενώ εντός του fund υπάρχει έντονο ελληνικό στοιχείο.

Τότε και με αφετηρία τη διάσωση της Μαΐλλης άρχισε σταδιακά να κλιμακώνει τις κινήσεις του εστιάζοντας στον τουρισμό, στα logistics, στην ανάπτυξη ακινήτων, στη ναυτιλία κ.ά.

Ετσι, σήμερα ελέγχει περισσότερα από 11 ξενοδοχεία, αρχής γενομένης από την απόκτηση της Τουριστικές Επιχειρήσεις Νότου Α.Ε. του ομίλου Aldemar και τις μονάδες «Amilia Mare» και «Paradise Village» στη Ρόδο, για να ακολουθήσουν η Mayor Hotels & Resorts (της Γ.E. Δημητρίου), που διαθέτει τέσσερα μεγάλα ξενοδοχεία στην Κέρκυρα, και πολύ πρόσφατα μέσω της εξαγοράς δανείων του ομίλου Κυπριώτη με πέντε μονάδες στην Κω. Παράλληλα, συνεργάζεται επενδυτικά με την Dimand, ενώ αντίστοιχη δυναμική επέδειξε και στον τομέα των logistics (πλειοψηφική συμμετοχή στη Makios Logistics κ.α.), όπου μέσω του σχεδίου εξυγίανσης της Χαλυβουργίας Ελλάδος σκοπεύει να αναπτύξει στο ακίνητο του πρώην εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο μεγάλο εμπορευματικό κέντρο.

HIG_capital

Στο HIG Capital τρεις Έλληνες κατέχουν υψηλές θέσεις. Ο κ. Στέλιος Θεοδοσίου, ανώτερο στέλεχος της HIG Europe Realty, με έδρα στο Λονδίνο, είναι ο άμεσα υπεύθυνος για τις επενδύσεις του fund στη χώρα μας. Διαθέτει 15ετή εμπειρία στην αγορά ακινήτων και τις εξαγορές και αναδιαρθρώσεις προβληματικών επιχειρήσεων. Πριν από το HIG είχε περάσει από αντίστοιχα πόστα στην Deutsche Bank. Στο Λονδίνο βρίσκεται και η έδρα του κ. Mιχάλη Ποθητού, διευθυντή του Τμήματος Υποδομών, ενώ προηγουμένως εργάστηκε επί τέσσερα χρόνια στο HIG Europe Buyouts Private Equity Group και νωρίτερα στην Parthenon EY ως σύμβουλος στρατηγικής.

Ο κ. Τζόναθαν Κόντος είναι Managing Director στα γραφεία του HIG στο Σαν Φρανσίσκο. Είναι υπεύθυνος για όλες τις πτυχές της επενδυτικής διαδικασίας, συμπεριλαμβανομένων της χρηματοδότησης και της εκτέλεσης στρατηγικών ανάπτυξης μετά το κλείσιμο συμφωνιών. Ο κ. Κόντος πριν από το HIG είχε θητεύσει στην American Infrastructure Funds, στην TPG Capital και τη Morgan Stanley.

Ως μία ενιαία σύμβαση παραχώρησης με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,2 δις. θα «βγουν» οι 3 επεκτάσεις της Αττικής οδού (Ραφήνα, Λαύριο, Σήραγγα Ηλιούπολης)! Η πρόταση της συμμαχίας  ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Αβαξ! Σε 8 μήνες ο διαγωνισμός εάν πρώτα εξασφαλιστούν τα 400 εκατ. του Δημοσίου!

Με την Πρότυπη Πρόταση που απέστειλαν στο Υπ. Δημοσίων έργων από κοινού ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Αβαξ για τις 3 επεκτάσεις της Αττικής οδού και ειδικότερα προς Ραφήνα, Λαύριο και Βουλιαγμένη δια μέσω της σήραγγας Ηλιούπολης, οι τρεις πανίσχυροι εργοληπτικοί όμιλοι αναγγέλλουν – δημοσιοποιούν την συμμαχία τους, δηλώνουν έτοιμοι για το έργο μαμούθ που θα ξεπεράσει στο σύνολο του το 1 δις. ευρώ και ταυτόχρονα έρχονται να προλάβουν καταστάσεις και να προηγηθούν τυχόν άλλων προτάσεων που δυνητικά θα μπορούσαν να επακολουθήσουν, έχοντας ως δεδομένο ότι μέχρι στιγμής η Lamda είχε αναλάβει το κόστος της μελέτης για την Σήραγγα Ηλιούπολης και τη σύνδεση της Λεωφόρου Κατεχάκη με το Ελληνικό!

Όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες που δεν δύναται να αμφισβητηθούν, στην Πρότυπη Πρόταση που υπέβαλαν ΓΕΚ Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις, Αβαξ, προτείνουν οι 3 επεκτάσεις της Αττικής οδού να δημοπρατηθούν ως μία ενιαία σύμβαση παραχώρησης, η οποία θα περιλαμβάνει και κατασκευαστικό αντικείμενο ύψους 1,2 δις. ευρώ!

Πρόκειται για μια λογική ενοποίησης των τριών επεκτάσεων σε ένα έργο, μια σύμβαση παραχώρησης, που έχει μεγάλο ενδιαφέρον καθώς θα πρόκειται για την μορφοποίηση στην πράξη της Αττικής οδού Νο2, που και τεράστιο κατασκευαστικό αντικείμενο εμπεριέχει (1,2 δις) αλλά και ταμείο για τον παραχωρησιούχο, μέσα από την διαχείριση των διοδίων!

Το Υπ. Δημοσίων έργων φέρεται να βρίσκεται κοντά και να συμφωνεί με την προσέγγιση αυτή και εκ πρώτης να θεωρεί ικανοποιητική και στη σωστή κατεύθυνση την πρόταση των τριών κατασκευαστικών. Θα μπορούσε μάλιστα θεωρητικά ο σχετικός διαγωνισμός μαμούθ να πραγματοποιηθεί σε 8 μήνες από σήμερα, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρεθούν (εξασφαλιστούν) τα απαιτούμενα (περίπου) 400 εκατ. ευρώ που αποτελούν την χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου!

Η εμβληματική Παραχώρηση του ΒΟΑΚ, το κατασκευαστικό αντικείμενο του 1,7 δις., το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού και η αποτυχία της διαμεσολάβησης μεταξύ Μυτιληναίου – Περιστέρη!

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η Παραχώρηση του ΒΟΑΚ αποτελεί ένα έργο εμβληματικό, για την υλοποίηση του οποίου φέρεται να έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον ο Κυριάκος Μητσοτάκης! Άλλωστε, συζητείται ευρέως και θεωρείται πλέον δεδομένο, ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Κρήτη από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο και ουσιαστικά από το ένα άκρο έως το άλλο, θα πάρει το όνομα του αείμνηστου τέως πρωθυπουργού και αρχηγού της ΝΔ Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού!

Υπό το πρίσμα αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρά τις συγκρούσεις των εργολάβων και ειδικότερα Μυτιληναίου – Περιστέρη οι κοινοπραξίες των οποίων θεωρούνται τα μεγάλα φαβορί, οι οποίοι ήθελαν όσο τίποτε άλλο την εν λόγω παραχώρηση, που περιλαμβάνει και κατασκευαστικό αντικείμενο 1,7 δις. ευρώ και για το λόγο αυτό δεν έκαναν καμμία υποχώρηση ούτε προσπάθεια να τα βρούνε μεταξύ τους, απαίτησε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός λίγες μέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου! Δεν ήθελε ο πρωθυπουργός την παράταση του διαγωνισμού και την υπόγεια γκρίνια που θα σερνόταν επί καιρώ, με δυο προβεβλημένους επιχειρηματίες σε σύγκρουση μεταξύ τους αλλά και δυσαρεστημένους με την κυβέρνηση!

Είχε βεβαίως προηγηθεί μια διαμεσολαβητική προσπάθεια, καθ’ υπόδειξη του πρωθυπουργού, διά μέσω υφυπουργού με γνώση του αντικειμένου, η οποία απέτυχε καθώς οι δυο εργολάβοι ήταν ανυποχώρητοι στις θέσεις τους! Σημειώνεται ότι ο Μυτιληναίος ζητούσε το 100% του έργου ως δικαίωμα που απέρρεε από την αρχική συμφωνία όλων, ενώ ο Γ. Περιστέρης ζητούσε τουλάχιστον το 50% υποστηρίζοντας ότι η αρχική συμφωνία δεν αφορούσε την Παραχώρηση αλλά μόνο τα μεμονωμένα κατασκευαστικά αντικείμενα, ενώ στην πράξη από την εξέλιξη της συμφωνίας δεν είχε πάρει αυτό που αρχικά του αναλογούσε!

Το γεγονός είναι πάντως πως η διαμεσολαβητική προσπάθεια απέτυχε, καθώς κανείς εκ των δυο προβεβλημένων επιχειρηματιών καθόταν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ούτε έβαζε νερό στο κρασί του!

Έτσι οδηγηθήκαμε σε έναν διαγωνισμό, όπου όπως εκ των υστέρων προκύπτει οι υπηρεσίες όχι μόνο δεν ήταν έτοιμες να τον υποδεχτούν, αλλά μόλις τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη, 90 ημέρες μετά την υποβολή των οικονομικών προσφορών, η συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού!

Στο μεταξύ η φημολογία δίνει και παίρνει, ότι η μια εκ των δύο προτάσεων είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που οδηγεί κάποιους να υποστηρίζουν ότι Μυτιληναίος – Ελλάκτωρ (η Ιντρακάτ θα εκτελέσει το κατασκευαστικό αντικείμενο) έκαναν την υπέρβαση, ενώ κάποιοι άλλοι να διερωτώνται εάν ο Γ. Περιστέρης θα επαναλάβει το ιλιγγιώδες χτύπημα της Εγνατίας οδού, που έγραψε ιστορία, 3 φορές πάνω από την πρόταση του Μυτιληναίου!

Σε κάθε περίπτωση το γεγονός είναι ένα: ο χαμένος θα …στραβώσει! Και θα φταίει η …κυβέρνηση γιατί δεν κατάφερε να επιβάλει το δίκαιο (κατά τη γνώμη του καθενός)!

Ευτυχώς ο Κυριάκος απέσπασε αυτοδυναμία 158 εδρών και κοινωνική πλειοψηφία άνω του 40%! Και είναι πανίσχυρος! Οπότε…

Διαβάστε ακόμη: