«Δίνουμε κίνητρα και στηρίζουμε τις αεροπορικές ώστε να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερες από τις θερινές συνδέσεις και το χειμώνα, υπάρχει αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι και στο πλαίσιο αυτό έρχεται και η πρόβλεψή μας για αύξηση της επιβατικής κίνησης φέτος σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό. Είμαστε εντός στόχων σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένου και του προγράμματος επέκτασης του αεροδρομίου».
Τάδε έφη χθές ο κ. Γιάννης Παράσχης, διευθύνων σύμβουλος του Διεθνή Αερολιμένα της Αθήνας στην ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025, περίοδο κατά την οποία «είχαμε θετικές επιδόσεις στα ποσοστά αύξησης της επιβατικής κίνησης, με στιβαρή ανάπτυξη γεγονός που τοποθετεί το Ελ. Βενιζέλος στην κορυφή στην Ευρώπη από πλευράς ανάκαμψης μετά το 2019 (+34%), αλλά και από πλευράς συνδεσιμότητας που έχει αυξηθεί σε μεγάλο ποσοστό».
Σημειωτέον ότι φέτος στις αεροπορικές που δραστηριοποιούνται στο Ελευθέριος Βενιζέλος έχουν προστεθεί οι SICHUAN AIRLINES, SkyUp Airlines, airHaifa, AIR ALBANIA, UR AIRLINES. Επιπλέον, πέραν των νέων συνδέσεων και προορισμών από τις εγχώριες αεροπορικές (βλ. AEGEAN- OLYMPIC AIR, SKY express) έχουν γίνει σημαντικές νέες προσθήκες – 11 στον αριθμό – στο κομμάτι της ανάπτυξης δικτύου συμπεριλαμβανομένων και μακρινών αγορών όπως οι προορισμοί για Σαρλοτ με την American Airlines, Λος Αντζελες με τη Norse, Τσενγκντού με τη Sichuan Airlines, ενώ 12 νέες προσθήκες αφορούν το β’ εξάμηνο του 2025.
Με βάση τη χθεσινή παρουσίαση και στο πλαίσιο του προγράμματος επέκτασης του αεροδρομίου, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση 800 εκατ. ευρώ με κεφάλαια έως 240 εκατ. ευρώ επίσης από το πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος, τα οποία θα συνεισφέρουν στο χρηματοδοτικό πλάνο της επέκτασης.
Το πρόγραμμα επέκτασης αφορά τρεις βασικούς άξονες, καταρχάς την ανάθεση μέσω διεθνούς διαγωνισμού της κατασκευής του νέου πολυώροφου χώρου Στάθμευσης Οχημάτων και ενός νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών στο Βορειοδυτικό τμήμα του Αεροδρομίου στο σχήμα ΤΕΡΝΑ- REDEX, με τις εργασίες να έχουν ήδη ξεκινήσει και την ολοκλήρωσή τους που αναμένεται το Β΄τρίμηνο του 2027.
Στον τρίτο άξονα, το γραφείο μελετών που έχει αναλάβει την επέκταση του κτιρίου του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, καθώς και τα έργα επί του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, ολοκληρώνει τη φάση της γενικής μελέτης.
Το έργο της επέκτασης περιλαμβάνει αύξηση της συνολικής επιφάνειας του αεροσταθμού κατά περίπου 150.000τ.μ. (+68% σε σχέση με τους υφιστάμενους χώρους) και θα προσφέρει αναβαθμίσεις, όπως μεταξύ άλλων, νέες και βελτιωμένες εγκαταστάσεις διακίνησης επιβατών, πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, αύξηση της εμπορικής επιφάνειας άνω του 100%, διεύρυνση χώρων διαχείρισης αποσκευών, λειτουργικοί χώροι υποστήριξης και συναφή συστήματα τεχνολογίας αιχμής.
Παράλληλα, η εταιρεία έχει προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για τα έργα επέκτασης του Κύριου και του Δορυφορικού Αεροσταθμού, υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου (Early Contractor Involvement)», η οποία διασφαλίζει την έγκαιρη συμβολή εργολάβων με αποδεδειγμένη εμπειρία σε μεγάλης κλίμακας και σύνθετα έργα υποδομής – παράμετρος κρίσιμης σημασίας για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό και εκτέλεση του έργου. Η αναμενόμενη ολοκλήρωση του συνόλου της διαγωνιστικής διαδικασίας για την επιλογή του προτιμητέου αναδόχου για την κατασκευή του έργου, είναι στις αρχές του 2026.
«Με το πρόγραμμα επέκτασης αεροδρομίου να προχωρά σύμφωνα με τον προγραμματισμό, διατηρείται η πρόβλεψη για την πραγματοποίηση ποσοστού 50% του συνόλου των κεφαλαιουχικών επενδύσεων έως το τέλος του 2028 και του υπόλοιπου έως το τέλος του 2032», αναφέρεται σχετικά.
Διαβάστε ακόμη:
- Σοκ με τη δολοφονία του Τσάρλι Κερκ -Ακούστηκε ένας πυροβολισμός και μετά το χάος
- ΜΕΤΚΑ: Αύξηση τζίρου και EBITDA, ανεκτέλεστο 1,4 δισ. – «Βλέπει» άνοδο μεγεθών και ΧΑ
- Ελλάκτωρ: Ολοκληρώθηκε η πώληση του ακινήτου στις Γούρνες Ηρακλείου στηv Dimand
- Αktor: Γιατί ματαιώθηκε η συμφωνία εξαγοράς χαρτοφυλακίου επιλεγμένων ακινήτων από την Prodea