Συνεχιζόμενη δυναμική ανάπτυξη και οικονομικά αποτελέσματα σύμφωνα με τους στόχους και έναρξη των έργων επέκτασης του Αεροδρομίου, ανακοίνωσε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών για το α΄εξάμηνο του 2025.

Στα κύρια σημεία των αποτελεσμάτων αναφέρει:

• Η επιβατική κίνηση το 1ο εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 15,1 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 7,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024.

• Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 5,0% σε 308,2 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης και της αναπροσαρμογής των τελών αεροδρομίου σύμφωνα με το ρυθμιστικό πλαίσιο, καθώς και της ισχυρής επίδοσης των εμπορικών δραστηριοτήτων.

• Το Προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ενώ το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA ανήλθε σε 59,2%, σύμφωνα με τον βραχυπρόθεσμο στόχο του ΔΑΑ.

• Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 5,1% σύμφωνα με τις προβλέψεις μας, λόγω της μείωσης του Μεταφερόμενου Ποσού4, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση Κεφαλαίου Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.

• Υγιής Χρηματοοικονομική θέση με καθαρό χρέος ύψους 767,2 εκατ. ευρώ και Δείκτη Καθαρού Χρέους προς Προσαρμοσμένο EBITDA (Τελευταίων Δώδεκα Μηνών) ύψους 1,8x.

• Το Πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος με την έναρξη κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (NWA), κατόπιν ανάθεσης μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Περαιτέρω, ολοκληρώνεται η Γενική Μελέτη για την επέκταση του Κεντρικού Αεροσταθμού (MTB) και του Δορυφορικού Αεροσταθμού (STB), ενώ ο κατασκευαστικός διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη υιοθετώντας την προσέγγιση «Πρώιμης Συμμετοχής Εργολάβου» (Early Contractor Involvement).

Εξελίξεις στην επιβατική κίνηση

Κατά το 1ο εξάμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση του Αεροδρομίου ανήλθε σε 15,1 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 7,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 2,2% και 9,8% αντίστοιχα.

Κατά το 1ο τρίμηνο του 2025, η επιβατική κίνηση έφτασε τα 5,8 εκατομμύρια, αυξημένη κατά 11,4% σε σχέση με το 1ο τρίμηνο του 2024, με τους επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού να αυξάνονται κατά 3,1% και 14,9% αντίστοιχα. Το 2ο τρίμηνο του 2025, η συνολική επιβατική κίνηση ανήλθε σε 9,3 εκατομμύρια, αντανακλώντας αύξηση 5,3% σε σχέση με το 2ο τρίμηνο του 2024, και οι επιβάτες εσωτερικού και εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 1,7% και 6,8% αντίστοιχα.

Παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις, ειδικά τον Ιούνιο, οι γενικές τάσεις παραμένουν ισχυρές και σύμφωνα με τις προσδοκίες μας, αντανακλώντας την ελκυστικότητα και την ανθεκτικότητα της Αθήνας ως προορισμού, καθώς και την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής ανάπτυξης δρομολογίων και επιβατικής κίνησης του ΔΑΑ.

Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA)

Κατά το 1ο εξάμηνο του 2025, τα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 189,8 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 0,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Το προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε σε 182,3 εκατ. ευρώ, ελαφρώς μειωμένο κατά 0,6% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2024, υποδηλώνοντας προσαρμοσμένο περιθώριο EBITDA για την περίοδο 59,2%, εναρμονισμένο με τους βραχυπρόθεσμους στόχους της Εταιρείας.

Αποσβέσεις & Κεφαλαιουχικές δαπάνες (Επενδύσεις)

Οι αποσβέσεις για τους πρώτους έξι μήνες του έτους ανήλθαν σε 40,3 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 0,7 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 39,6 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του προηγούμενου έτους. Οι επενδύσεις της περιόδου ανήλθαν σε 90,0 εκατ. ευρώ, αντικατοπτρίζοντας την πρόοδο της Επέκτασης του Αεροδρομίου και άλλων έργων.

Χρηματοοικονομικά Έξοδα

Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα ανήλθαν σε 29,4 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 4,9 εκατ. ευρώ, ή 20,3% σε σχέση με το 1ο εξάμηνο 2024, κυρίως λόγω: α) υψηλότερων τόκων, μετά την αύξηση του ανώτατου ορίου επιτοκίου  αντιστάθμισης από 0% σε 2,5% από τον Απρίλιο 2024 και εφεξής, β) αυξημένου χρηματοοικονομικού κόστους λόγω πρόσθετων κεφαλαιουχικών δαπανών που χρηματοδοτούνται από τραπεζικά δάνεια και γ) χαμηλότερων εσόδων από τόκους επί των ταμειακών διαθεσίμων λόγω χαμηλότερων αποδόσεων.

Κερδοφορία

Τα Κέρδη προ Φόρων το 1ο εξάμηνο του 2025 διαμορφώθηκαν σε 120,2 εκατ. ευρώ έναντι 126,9 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2024. Ο φόρος εισοδήματος μειώθηκε κατά 1,9 εκατ. ευρώ ή 6,2% σε 28,0 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2025 από 29,9 εκατ. ευρώ το 1ο
εξάμηνο του 2024. Ως εκ τούτου, τα Κέρδη Μετά από Φόρους του 1ου εξαμήνου 2025 ανήλθαν σε 92,2 εκατ. ευρώ, ή 4,9 εκατ. ευρώ χαμηλότερα από την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Διαβάστε ακόμη: