Ο κλάδος των χημικών της Γερμανίας, ο μεγαλύτερος στην Ευρώπη, αρχίζει να αισθάνεται την πίεση από τις καθυστερημένες αποστολές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, καθιστώντας την τελευταία βιομηχανία που προειδοποιεί για διακοπές του εφοδιασμού που ανάγκασαν ορισμένες εταιρείες να περιορίσουν την παραγωγή.
Οι κρίσιμες εισαγωγές στην Ευρώπη από την Ασία, που κυμαίνονται από ανταλλακτικά αυτοκινήτων και μηχανολογικό εξοπλισμό μέχρι χημικά και παιχνίδια, αργούν στην παρούσα φάση να φτάσουν, καθώς οι μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει την πορεία των πλοίων στην Αφρική και μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, μετά τις επιθέσεις των Χούτι της Υεμένης.
Ενώ η γερμανική βιομηχανία έχει συνηθίσει ορισμένες διακοπές στον απόηχο της πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, ο αντίκτυπος της μειωμένης κυκλοφορίας μέσω της εμπορικής αρτηρίας αρχίζει να φαίνεται, με το εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο το πιο σημαντικό θύμα μέχρι στιγμής.
Οι εισαγωγές εκτός Ευρώπης
Ο τομέας των χημικών της Γερμανίας, η τρίτη μεγαλύτερη βιομηχανία της χώρας μετά τα αυτοκίνητα και τη μηχανική με ετήσιες πωλήσεις περίπου 260 δισεκατομμυρίων ευρώ, βασίζεται στην Ασία για περίπου το 1/3 των εισαγωγών της εκτός Ευρώπης. “Το τμήμα προμηθειών μου αυτή τη στιγμή εργάζεται τρεις φορές πιο σκληρά για να πάρει κάτι”, δήλωσε η Martina Nighswonger, Διευθύνουσα Σύμβουλος και ιδιοκτήτρια της Gechem GmbH & Co KG, η οποία αναμιγνύει και εμφιαλώνει χημικά για μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες. Ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων, η Gechem, η οποία πραγματοποιεί ετήσιες πωλήσεις σε διψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ, μείωσε την παραγωγή ταμπλετών για πλυντήρια πιάτων και τουαλέτας επειδή δεν μπορεί να πάρει αρκετές από τις α’ υλές όπως το σουλφαμικό και κιτρικό οξύ. Ως εκ τούτου, η εταιρεία επανεξετάζει το σύστημά της με τρεις βάρδιες, είπε η Nighswonger, προσθέτοντας ότι η συμπίεση των μεταφορών θα μπορούσε να παραμείνει πρόβλημα για το α’ εξάμηνο του 2024 τουλάχιστον.
«Αν παραλάβουμε τρία φορτηγά αντί για έξι, κάθε πελάτης θα πάρει μόνο ένα μέρος της ποσότητας που έχει παραγγείλει αλλά τουλάχιστον όλοι θα πάρουν κάποιο ποσοστό», είπε η ίδια στο πρακτορείο Reuters. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ειδικών χημικών Evonik είπε επίσης ότι πλήττεται από “αλλαγές και καθυστερήσεις” προσθέτοντας ότι ορισμένα πλοία άλλαξαν κατεύθυνση έως και τρεις φορές μέσα σε λίγες ημέρες. Η εταιρεία δήλωσε στο πρακτορείο ότι προσπαθεί να μετριάσει τον αντίκτυπο παραγγέλνοντας νωρίτερα και μέσω αεροπορικής μεταφοράς εμπορευμάτων, κάτι που θεωρείται ενδιάμεσο γιατί ορισμένα χημικά δεν επιτρέπεται να μεταφέρονται με αεροπλάνο.