Για την στρατηγική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα μεγάλα ιδιωτικά έργα που “πρωταγωνιστεί” και που ενισχύουν την ελληνική οικονομία μίλησε σε Συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής ο κ. Μάνος Μουστάκας, Γενικός Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης και Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ της εταιρείας.

Οπως είπε “η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει από καιρό υιοθετήσει ως πυρήνα της επιχειρηματικής της στρατηγικής την προσέγγιση των έργων ΣΔΙΤ και δεν αρκείται απλά στο να αναλαμβάνει δημόσια έργα. Στην ουσία ισχύει το αντίθετο. Το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο της εταιρείας – σε αντιδιαστολή με αυτό των βασικών ανταγωνιστών της – αποτελείται κατά 65% από αντικείμενο προερχόμενο από ιδιωτικά έργα, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά σε ίδιες επενδύσεις”.

Πάνω από 6 δισ. ευρώ στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου

Σύμφωνα με τον κ. Μουστάκα η εταιρεία εισφέρει στα ταμεία του ελληνικού δημοσίου πάνω από 6 δισ. ευρώ (Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Αττική Οδός κ.α.), προσδοκώντας οι επενδύσεις αυτές να της επιστρέφουν αξία σε βάθος δεκαετιών. “Ανάπτυξη δημιουργούν αυτοί που επενδύουν στην ελληνική οικονομία, όχι αυτοί που μόνο εισπράττουν δημόσιο χρήμα. Θα είχαμε ισχυρότερη οικονομία αν και άλλες εταιρείες επένδυαν όσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Ελλάδα, η οποία υλοποιεί συνολικά ένα επενδυτικό πλάνο άνω των 10 δισ. ευρώ που θα δημιουργήσει 20.000 νέες θέσεις εργασίας” είπε χαρακτηριστικά.

Ας ξεκινήσουμε από το προφανές: κανείς σώφρων επενδυτής δεν δίνει προσφορές με την πεποίθηση ότι αυτές θα του φέρουν ζημιές αντί κέρδη. Ειδικά η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ως η μόνη από όλους τους ομίλους υποδομών της χώρας που παρουσιάζει διαχρονικά κερδοφόρα επίδοση, δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως «επιπόλαιος» ή «ευκαιριακός» παίχτης. Πρώτον, διαθέτουμε την πιο έμπειρη, σταθερή και πολυπληθή στελεχιακή ομάδα στον κλάδο των υποδομών, ικανή να κοστολογήσει με ακρίβεια και σύνεση τις υποδομές που διεκδικούμε. Δεύτερον, λειτουργούμε με αποδοτικό τρόπο χρόνια τώρα έργα παραχωρήσεων όπως η Νέα και η Κεντρική Οδός, άρα διαθέτουμε την απαραίτητη εξειδίκευση για να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο αυτοκινητοδρόμους όπως η Αττική και η Εγνατία Οδός. Τρίτον, έχουμε βαθιά γνώση χρηματοδότησης πολύπλοκων projects στην Ελλάδα και το εξωτερικό, αποδεδειγμένες δυνατότητες άντλησης κεφαλαίων από τις αγορές, καθώς και άριστες σχέσεις με το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, ιδίως αφού είμαστε ίσως ο μόνος Όμιλος που διατήρησε το σύνολο της ρευστότητάς του, όταν οι περισσότεροι στην πιο κρίσιμη στιγμή της οικονομικής κρίσης έστελναν τα χρήματα των επιχειρήσεών τους στο εξωτερικό.

Έχουμε αναπτύξει μία αμοιβαία επωφελή σχέση εμπιστοσύνης με τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες υποστηρίζουν χρηματοδοτικά εμβληματικά έργα τα οποία αναπτύσσουμε και η οποία βασίζεται στην ποιότητα του management, το track record αυτού, καθώς και την εξαιρετικά ισχυρή χρηματοοικονομική κατάσταση και τις προοπτικές του Ομίλου.

Ως αποτέλεσμα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να είναι πολύ πιο επιλεκτική στις επενδύσεις της, αλλά και πολύ πιο ανταγωνιστική στις προσφορές της, άρα και πιο επιτυχημένη.

Αττική Οδός

Ειδικά για την Αττική Οδό, πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία, ενώ εκτιμούμε πως υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Αντίστοιχα, η Εγνατία Οδός είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας και επί δεκαετίες παντελώς αναξιοποίητος, όταν για εμάς σε συνδυασμό και με άλλες παραχωρήσεις του Ομίλου (αυτοκινητόδρομοι, Λιμάνι Καβάλας κλπ.), μπορεί να αποκτήσει πολλαπλάσια αξία. Πάντως, απόδειξη και για το ότι τα συγκεκριμένα έργα είναι αποδοτικά αποτελεί ο διακαής πόθος ανταγωνιστικών σχημάτων να τα αναλάβουν. Σας θυμίζω ότι ο διαγωνισμός για την Εγνατία Οδό αναβλήθηκε πολλές φορές και έμπλεξε και σε δικαστικές περιπέτειες λόγω προσφυγών, ενώ αντίστοιχες κινήσεις καταγράφονται και για την Αττική Οδό. Θεωρώ μάλλον δύσκολο να κυνηγάει κάποιος δικαστικά υποθέσεις, αν πιστεύει πως αυτές δεν θα είναι οικονομικά επωφελείς, τόνισε.

Διαβάστε ακόμη: