Ξεκινάει σήμερα η δημόσια προσφορά για το νέο ομόλογο ύψους έως 500 εκατ. ευρώ, που σχεδιάζει να εκδώσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Όπως έγινε γνωστό χθες, το εύρος απόδοσης κυμαίνεται από 3,2% έως 3,5% και σύμφωνα με τους αναλυτές κρίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό, λαμβάνοντας υπόψη ότι υπερβαίνει την απόδοση του κρατικού επταετούς τίτλου, που διαμορφώνεται πέριξ του 2,9%, αλλά και των αποταμιευτικών καταθέσεων.

Το νέο ομόλογο του ομίλου υποδομών και ενέργειας θα είναι επταετούς διάρκειας και αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών του ομίλου για νέα έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων όσο και στην πρόωρη αποπληρωμή του έτερου ομολόγου των 500 εκατ. ευρώ, που είχε εκδώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2020, εν μέσω ενός εντελώς διαφορετικού μακροοικονομικού και επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Το εν λόγω ομόλογο είχε απόδοση 2,75%, σε μια περίοδο που τα επιτόκια ήταν σχεδόν μηδενικά, ενώ σήμερα το επιτόκιο Euribor της ΕΚΤ διαμορφώνεται στο 2,05%. Μετά τη νέα αυτή ομολογιακή έκδοση των 500 εκατ. ευρώ, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου θα αγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ.

Με βάση το ενημερωτικό δελτίο για τη νέα έκδοση, τα καθαρά έσοδα (μετά την αφαίρεση των δαπανών έκδοσης) θα διαμορφωθούν σε 487,7 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό, το 50% –243,85 εκατ. ευρώ– θα χρησιμοποιηθεί για την πρόωρη αποπληρωμή του αντίστοιχου ομολόγου (500 εκατ. ευρώ και επταετούς διάρκειας) που είχε εκδώσει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2020.

Τα υπόλοιπα 243,85 εκατ. ευρώ του νέου ομολόγου θα καλύψουν τρέχουσες επιχειρηματικές ανάγκες και συγκεκριμένα τις απαιτήσεις σε ίδια κεφάλαια για την υπογραφή νέων συμβάσεων ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, που πρόκειται να υπογράψει ο όμιλος το επόμενο διάστημα.

Μόνο σε ό,τι αφορά τα έργα ΣΔΙΤ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ανάδοχος σε τρία νέα έργα ύψους άνω των 700 εκατ. ευρώ. Τα δύο εξ αυτών αφορούν τη διαχείριση απορριμμάτων και το τρίτο είναι έργο στον τομέα του περιβάλλοντος.

Το νέο ομόλογο συνδέεται με τα έσοδα από παραχωρήσεις. Το χαρτοφυλάκιο του συγκεκριμένου τομέα, με μέση διάρκεια 25 ετών, περιλαμβάνει όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες (Αττική οδός, Εγνατία οδός κ.ά.).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα σωρευτικά έσοδα του ομίλου από τις παραχωρήσεις αναμένεται να διαμορφωθούν σε περίπου 11 δισ. ευρώ στη διάρκεια της ζωής τους.

Εκτός από τη σημαντική επίδραση των παραχωρήσεων, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει σταθερές ροές από τον τομέα των κατασκευών, όπου η κερδοφορία παραμένει ισχυρή και το ανεκτέλεστο –μαζί με τα προς υπογραφή έργα– ανέρχεται σε 9 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι τα συνολικά έσοδα του ομίλου κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο ανήλθαν σε 1,956 δισ. ευρώ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση κατά 44%.

Αντιστοίχως, αυξημένα κατά 84% ήταν και τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη, καθώς ανήλθαν σε 317 εκατ. ευρώ, από 172 εκατ. ευρώ κατά το περυσινό πρώτο εξάμηνο, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα ανήλθαν σε 68 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,6%.

Διαβάστε ακόμη: