Η τελευταία δημιουργία του extravagant σχεδιαστή Gaultier σε συνεργασία με την Lotta Volkova είναι ένα φόρεμα φόρος τιμής στην vintage μόδα, στα 90s και την απελευθέρωση των σωμάτων (και των γυναικείων ρωγών που το Instagram λογοκρίνει), έννοιες που αγαπάει η Gen Z και που δεν χάνουν ευκαιρία να επιδείξουν οι influencers.

Πώς όμως ένα τόσο εκκεντρικό και αμφιλεγόμενο φόρεμα κατάφερε να μπει στη δεκάδα με τα πιο περιζήτητα κομμάτια μόδας του 2022;

Η πλατφόρμα Lyst που καταγράφει τις αναζητήσεις μόδας στο διαδίκτυο, εντόπισε αύξηση 430% στις λέξεις «naked» και «trompe-l’oeil prints με μέρη σώματος». Όπως διαπιστώνεις από τις φωτογραφίες, το Naked Dress είναι ένα μάξι φόρεμα που αναπαριστά ένα γυμνό γυναικείο σώμα, σε λευκή και μαύρη εκδοχή.

Εμπνευσμένο από την iconic trompe-l’oeil Άνοιξη Καλοκαίρι 1996 συλλογή του γαλλικού οίκου, κυκλοφορεί επίσης σε μακρυμάνικο κορμάκι και μπικίνι, τα οποία είναι επίσης sold out. Σε αυτό συνέβαλαν σίγουρα και δύο από τις μεγαλύτερες influencers του Instagram που τα φόρεσαν, η Chiara Ferragni και η Kylie Jenner.

Φαίνεται όμως ότι το φόρεμα του Gaultier δεν είναι ένα μεμονωμένο εκκεντρικό ένδυμα, αλλά η αρχή μιας τάσης, αφού και η Bella Thorne εμφανίστηκε με Sergio Castaño Peña «γυμνό φόρεμα» στην πρεμιέρα της ταινίας Morbius και η Kylie Jenner τίμησε τα Billboard Music Awards με Balmain «γυμνή εμφάνιση». Εκτός από τους διάσημους όμως που αρέσκονται στο οπτικό εφέ αυτών των εμφανίσεων, η πλατφόρμα Lyst κατέγραψε μεγάλο ενδιαφέρον από χρήστες του ίντερνετ και fashion addicts.

Ωστόσο δεν είναι λίγοι εκείνοι που κατακρίνουν το φόρεμα και κατηγορούν τον οίκο μόδας ότι «αντικειμενοποιεί τις γυναίκες» με το σχέδιο, καθώς ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κοιτούν τις γυναίκες για το σώμα τους. «Πού είναι το αντίστοιχο με το ανδρικό σώμα;» έγραψε κάποιος χρήστης στο twitter και στα σχόλια έγινε «κόλαση».

Προκλητικό, αμφιλεγόμενο, «έξυπνο» ή κιτς, το naked dress είναι sold out εδώ και εβδομάδες, και αυτό είναι το μόνο που ενδιαφέρει πραγματικά τον Gaultier.