Βαριά πρόστιμα στη Google και το Facebook επέβαλε η αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων της Γαλλίας, για τις πρακτικές τους σε ό,τι αφορά στα cookies. Στη Google επιβλήθηκε πρόστιμο 150 εκατομμυρίων ευρώ, ρεκόρ για όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Cnil, εκείνο ύψους 100 εκατομμυρίων που είχε επιβάλει τον Δεκέμβριο του 2020 στην ίδια εταιρεία και πάλι για τα cookies. Το πρόστιμο σε βάρος του Facebook ήταν ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ.

«Η Cnil διαπίστωσε ότι οι ιστότοποι Facebook, Google και YouTube.com δεν επιτρέπουν την άρνηση των cookies το ίδιο απλά όπως γίνεται για την αποδοχή τους», επεσήμανε η γαλλική αρχή. Πλέον, οι δύο πλατφόρμες έχουν περιθώριο τριών μηνών για να συμμορφωθούν, διαφορετικά κάθε μία θα πρέπει να καταβάλλει 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης.

Μετά την απόφαση, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της. «Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του διαδικτύου,  δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την Cnil ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της οδηγίας (σ.σ. ευρωπαϊκής) ePrivacy», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωση προς το Γαλλικό Πρακτορείο.

Από τη πλευρά της η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, ανακοίνωσε ότι αξιολογεί την απόφαση και πως θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές αρχές για τα θέματα αυτά. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών του ίντερνετ όσον αφορά τα cookies», ανέφερε ακόμη η εταιρεία.