Η Γαλλία ετοιμάζεται να απαγορεύσει στα σόσιαλ μίντια διά νόμου την προώθηση φαρμακευτικών, καλλυντικών και ιατροτεχνολογικών προϊόντων, όπως και χειρουργικών πράξεων για αισθητικούς λόγους. Η μόνη εξαίρεση, φυσικά, θα αφορά τις κυβερνητικές καμπάνιες περί δημόσιας υγείας, δηλαδή προώθηση εγκεκριμένων από το κράτος ή την Ευρωπαϊκή Ενωση εμβολίων, σκευασμάτων, κ.λπ. Μία άλλη πλευρά του νομοσχεδίου αφορά την απαγόρευση διαφήμισης επικίνδυνων χρηματοοικονομικών προϊόντων.
Το νομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στη Βουλή σε λίγες ημέρες από πλευράς Σοσιαλιστών και θα στοχεύει στη δημιουργία νομικού πλαισίου ειδικώς για τους influencers και προς περιορισμό της επιρροής τους στο κοινό. Θα περιλαμβάνει πρόστιμα μέχρι 75.000 ευρώ και ποινή φυλάκισης 6 μηνών.
Η σοσιαλιστική νομοθετική πρωτοβουλία έχει πολλές πιθανότητες να γίνει νόμος του γαλλικού κράτους, αφού και το κόμμα του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν συμφωνεί (και ήδη ετοιμάζει δικό του νομοσχέδιο). Ομολογημένος στόχος της κίνησης που φαίνεται να έχει δικομματική στήριξη είναι η «καταπολέμηση της εξάπλωσης παραπλανητικών και παρανόμων εμπορικών πρακτικών στο Διαδίκτυο». Το έδαφος επί του οποίου πατάνε αυτές οι νομοθετικές πρωτοβουλίες είναι «οι πολλές περιπτώσεις απάτης που αναφέρθηκαν τους τελευταίους μήνες» όπως έγραψε η Repubblica.
Μάλιστα η αρμόδια κρατική υπηρεσία στοχοποίησε κιόλας «60 περιπτώσεις». Σε αυτές τις αναφερθείσες «απάτες» περιλαμβάνονται η παραπλανητική διαφήμιση, η προώθηση αθλητικών στοιχημάτων, αλλά και ενέσιμα προϊόντα αισθητικής και η παροχή των σχετικών με αυτά υπηρεσιών από μη εξουσιοδοτημένους επαγγελματίες.
Πριν από λίγες ημέρες, πρακτορεία που ειδικεύονται στη σχέση μεταξύ brands και influencers ανακοίνωσαν τη δημιουργία της πρώτης επαγγελματικής ομοσπονδίας του «κλάδου», η οποία απαιτεί από τα μέλη της να έχουν φορολογική κατοικία στη Γαλλία (επειδή πολλοί influencers εδρεύουν πλέον στο Ντουμπάι).
Από πλευράς του, ο υπουργός Οικονομίας της Γαλλίας Μπρουνό Λε Μερ Γάλλος ξεκίνησε διαβούλευση η οποία ολοκληρώθηκε τον περασμένο Ιανουάριο. Δι’ αυτής ζήτησε από τους Γάλλους να εκφράσουν άποψη για 11 μέτρα χωρισμένα σε τέσσερα θέματα: δικαιώματα και υποχρεώσεις influencers, πνευματική ιδιοκτησία, προστασία καταναλωτών και έλεγχος του «κλάδου». Τα αποτελέσματα αυτής της διαβούλευσης θα ανακοινωθούν εντός του Φεβρουαρίου, όταν θα είναι σε πλήρη εξέλιξη η κοινοβουλευτική συζήτηση για τη δικομματική πρόταση νόμου. Ο απώτερος στόχος είναι να εγκριθούν νέοι κανόνες μέχρι το καλοκαίρι.
Διαβάστε ακόμη: