Η γαλλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Carrefour τοποθέτησε αυτοκόλλητα στα ράφια του αυτή την εβδομάδα προειδοποιώντας τους αγοραστές για το νεό φαινόμενο του πληθωρισμού, τον «συρρικνωτικό πληθωρισμό» (shrinkflation) – όπου το περιεχόμενο των συσκευασιών μικραίνει, ενώ οι τιμές όχι. Οι αγοραστές έτσι ενημερώνονται αν τα μπουκάλια είναι μικρότερα ή το περιεχόμενο της συσκευασίας ελαφρύτερο.

Το παγωμένο τσάι Lipton, η σοκολάτα Lindt και το παγωτό Viennetta είναι μεταξύ των προϊόντων που κατονομάζονται.

Η Carrefour δήλωσε ότι ήθελε να ασκήσει πίεση στις εταιρείες που παρασκευάζουν τα προϊόντα για να κρατήσουν τις τιμές χαμηλά.

«Προφανώς, ο στόχος με τον στιγματισμό αυτών των προϊόντων είναι να μπορέσουμε να πούμε στους κατασκευαστές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε στο BBC ο Stefen Bompais, διευθυντής επικοινωνίας πελατών της Carrefour.

Η Carrefour εντόπισε 26 προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί, χωρίς αντίστοιχη μείωση της τιμής τους, τα οποία κατασκευάζονται από κολοσσούς τροφίμων, όπως η Nestle, η PepsiCo και η Unilever. Ανέφερε ότι το βρεφικό γάλα Guigoz που παράγεται από τη Nestle έχει μειωθεί από το μέγεθος της συσκευασίας των 900g στα 830g, για παράδειγμα, ενώ ένα μπουκάλι Lipton Ice Tea χωρίς ζάχαρη με γεύση ροδάκινο, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε σε 1,25 λίτρα από 1,5 λίτρα, δήλωσε το σούπερ μάρκετ.

Γαλλία: Η Carrefour «καρφώνει» με ταμπέλες τις εταιρείες που πουλάνε λιγότερο προϊόν αλλά στην ίδια τιμή

Η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, επισημαίνει τα εν λόγω προϊόντα με πινακίδες στα ράφια που αναγράφουν: «Το προϊόν αυτό είδε τον όγκο/βάρος του να μειώνεται και την πραγματική τιμή που χρεώνεται από τον προμηθευτή να αυξάνεται».

Η Unilever, η Pepsico και η Nestle δεν έχουν σχολιάσει την κίνηση της Carrefour. Οι Γάλλοι λιανοπωλητές και οι παραγωγοί τροφίμων δέχονται πιέσεις για μείωση των τιμών, όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι με την απότομη αύξηση τιμών.

Τον Ιούνιο ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρυνό Λε Μερ κάλεσε 75 καταστήματα λιανικής και ομάδες καταναλωτών σε συνάντηση για τις τιμές και κατηγόρησε τους κατασκευαστές ότι δεν ακολουθούν τη γραμμή του πληθωρισμού.

Διαβάστε ακόμη: