Ψηλά θέτει τον πήχη της ανάπτυξης για το 2024 ο όμιλος Fourlis, προσβλέποντας σε αύξηση πωλήσεων κατά 5,5% από τη δραστηριότητα της λιανικής και διαμόρφωσή τους στα επίπεδα των 550 εκατ. ευρώ.

Το EBITDA εκτιμάται αυξημένο κατά 14,4% στα επίπεδα των 41 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων κέρδη αναμένεται να αγγίξουν τα επίπεδα των 26 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 23,3%.

Όπως αποκάλυψε στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων ο πρόεδρος του ομίλου, Βασίλης Φουρλής, από φέτος η διοίκηση επιστρέφει στην τακτική που διατηρούσε στην προ κρίσης εποχή, αποφασίζοντας να δώσει guidance για τις οικονομικές της επιδόσεις για πρώτη φορά μετά από 14 ολόκληρα χρόνια.

«Είναι σημαντικό για τους επενδυτές να υπάρχει το guidance» σημείωσε ο κ. Φουρλής, προσθέτοντας δε πως οι προβλέψεις θα πρέπει να χαρακτηρίζονται «από σοβαρότητα και κάποιο συντηρητισμό».

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου, Δημήτρης Βαλαχής δεσμεύθηκε πως η διοίκηση θα συνεχίσει να δίνει έμφαση σε όλους τους βραχίονες της λιανικής – ΙΚΕΑ, Intersport και Holland & Barrett – με στόχο την αξιοποίηση της ψηφιοποίησης και τη διεύρυνση της παρουσίας του ομίλου στις αγορές που διαθέτει παρουσία.

ΙΚΕΑ

Συνεχίζοντας τη δυναμική επέκταση του δικτύου στον κλάδο ειδών οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, η διοίκηση επανέλαβε πως το πλάνο ανάπτυξης του ομίλου προβλέπει τη δημιουργία τριών νέων μεγάλων καταστημάτων μέσα στην επόμενη τριετία.

Το πρώτο θα είναι στην Πάτρα και αναμένεται να ολοκληρωθεί φέτος τον Νοέμβριο, θα ακολουθήσει το καλοκαίρι του 2025 το κατάστημα στο Ηράκλειο και το 2027 στο Ελληνικό.

Σε ό,τι αφορά τα μικρότερου μεγέθους καταστήματα, το επόμενο στάδιο προβλέπει την ανάπτυξή τους στα αστικά κέντρα της περιφέρειας.

Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η πρακτική των μειωμένων τιμών, με το 20% περίπου των κωδικών της ΙΚΕΑ να έχουν μειωμένες τιμές κατά 10%.

Intersport

Στον βραχίονα των αθλητικών ειδών, το 2024 έχουν ανοίξει τέσσερα καταστήματα Intersport, δύο στην Ελλάδα και δύο στη Ρουμανία.

Η διοίκηση επανέλαβε ότι αναζητά ευκαιρίες για επέκταση στο σκέλος του athleisure, ενώ στρέφει την προσοχή της και στο ψηφιακό κανάλι πωλήσεων, στοχεύοντας να ξεπεράσει το 20% σε ορίζοντα διετίας.

Holland & Barrett

Σε ό,τι δε αφορά τον κλάδο υγείας και ευεξίας, όπου διαθέτει παρουσία μέσω του brand Holland & Barrett, ο όμιλος έχει ολοκληρώσει το πλάνο ανάπτυξης για το 2024, καθώς λειτουργούν ήδη 10 καταστήματα.

Σύμφωνα με τον κ. Βαλαχή, η στρατηγική προσαρμόστηκε στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς, με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων σε μεγάλες αγορές όπως Γλυφάδα, Κηφισιά κλπ, ενώ ακολούθησαν η επέκταση στις συνοικίες, όπως Νέα Σμύρνη, Νέα Ιωνία κ.α. και τέλος το shop in shop μέσω της συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Το επόμενο στάδιο προβλέπει την προετοιμασία για την ανάπτυξη της Holland & Barrett στη Ρουμανία.

«Η ακρίβεια στα τρόφιμα επηρεάζει το διαθέσιμο εισόδημα»

Όπως τόνισε μάλιστα ο κ. Φουρλής στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων, τη δεδομένη στιγμή η γενικότερη κατάσταση στην αγορά είναι αρκετά δύσκολη σε ό,τι αφορά την κατανάλωση.

«Η κατάσταση στην αγορά δεν είναι ούτε πολύ θετική ούτε αρνητική, ενώ είναι δεδομένο ότι η ακρίβεια στα τρόφιμα επηρεάζει το διαθέσιμο εισόδημα», σημείωσε.

Διαβάστε ακόμη