Η Formula 1 μπαίνει σιγά σιγά σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Οι ομάδες αποκάλυψαν όλες πλέον τα μονοθέσια τους και οι οδηγοί ετοιμάζονται για τα επίσημα δοκιμαστικά στην πίστα του Μπαχρέιν στις 21-23 Φεβρουαρίου, ενόψει του πρώτου αγώνα της χρονιάς που θα λάβει χώρα στην ομώνυμη πίστα του Βασιλείου του Μπαχρέιν από τις 29 έως τις 2 Μαρτίου.

Χωρίς λοιπόν περαιτέρω καθυστερήσεις ας δούμε πως έχουν διαμορφωθεί οι ομάδες και τα μονοθέσια του φετινού grid και ας ελπίσουμε σε μια αγωνιστική χρονιά με περισσότερες συγκινήσεις, ανατροπές και έντονο ανταγωνισμό.

Haas VF-24

ΟδηγοίKevin Magnussen και Nico Hulkenberg

Το νέο μονοθέσιο της Haas είναι ουσιαστικά μια εξέλιξη του αναβαθμισμένου περσινού μονοθέσιού της ομάδας. Διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική, νέο πλαίσιο, νέα διάταξη πολλών μηχανικών μερών και μια ανασχεδιασμένη «μπάρα» προστασίας για μεγαλύτερη ασφάλεια των οδηγών. Οι αλλαγές όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της ομάδας φέρνουν πιο κοντά το μονοθέσιο τους στα επίσης αναβαθμισμένα μονοθέσια της McLaren αλλά και άλλων ομάδων.

Ο νέος τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Ayao Komatsu, προσπάθησε να κρατήσει χαμηλούς τόνους για το VF-24, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Είμαστε ρεαλιστές και γνωρίζουμε ποιοι είναι οι στόχοι μας για τη νέα σεζόν. Έχουμε κάνει πολλή δουλειά αλλά έχουμε ακόμη πολύ δρόμο μπροστά μας για να βελτιώσουμε περαιτέρω το μονοθέσιο μας και να αυξήσουμε τις επιδόσεις μας. Όλοι στην ομάδα, έχουμε τον ίδιο στόχο και το ίδιο κίνητρο και ελπίζω ότι θα πετύχουμε».

Williams FW46

ΟδηγοίAlex Albon και Logan Sargeant

Ο πρώην ιθύνων νους της Mercedes, James Vowles, ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας στα τέλη του 2022 και αυτό, είναι το πρώτο μονοθέσιο που δημιουργήθηκε υπό την επίβλεψή του.

Όσον αφορά το livery του μονοθέσιου, είναι ως επί το πλείστων στην ίδια απόχρωση (σκούρο μπλε) με πέρυσι, εμπλουτισμένο φυσικά με τα απαραίτητα ανθρακονήματα και το χρυσό logo της Duracell. Οι κόκκινες και άσπρες ρίγες που εκτείνονται από μπροστά προς τα πίσω, είναι μέρος της συμφωνίας με την Komatsu και παραπέμπουν στα ιστορικά μονοθέσια της Williams όπως το FW10 που οδηγούσε ο Nigel Mansell το 1997 ή το FW19 του Jacques Villeneuve.

«Δεν νομίζω ότι έχουμε ένα μονοθέσιο “πρώτης γραμμής” αλλά ο χρόνος θα δείξει», είπε ο Alex Albon κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου μονοθέσιού της ομάδας. «Πιστεύω ότι και φέτος, circuit όπως το Silverstone ή η Monza, υψηλής ταχύτητας δηλαδή, θα μας ευνοήσουν. Ας ελπίσουμε ότι θα είμαστε πιο ανταγωνιστικοί αυτή τη σεζόν» τόνισε ολοκληρώνοντας την τοποθέτηση του ο Νο 1 οδηγός της ομάδας.

Kick Sauber C44

ΟδηγοίValterri Bottas και Zhou Guanyu

Νέα «χρώματα», νέα χορηγία, αναβαθμισμένο μονοθέσιο. Η Stake F1 Team Kick Sauber πήρε τη θέση της Alfa Romeo και το C44, με την έντονη πράσινη και μαύρη απόχρωση ώστε να ταιριάζει με τα χρώματα του χορηγού, είναι έτοιμο για την έκπληξη της σεζόν!

«Το C44 είναι ουσιαστικά ένα νέο μονοθέσιο», τόνισε ο James Key, τεχνικός διευθυντής της ομάδας για να προσθέσει «Υπήρχε μια φιλόδοξη αύρα σε όλο το team πολύ πριν γίνω μέλος του. Προχωρήσαμε σε πολλές και σημαντικές αλλαγές, κάποιες από τις οποίες δεν είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού και κάποιες άλλες είναι. Είμαι πολύ αισιόδοξος για όλα όσα μας περιμένουν».

Alpine A524

ΟδηγοίEsteban Ocon και Pierre Gasly

Από πλευράς χρώματος/θέματος, το μονοθέσιο της Alpine ακολουθεί παρόμοια πορεία με την προηγούμενη σεζόν. Ωστόσο, φέτος δίνεται πολύ μεγαλύτερη έμφαση στα «εκτεθειμένα» μέρη από ανθρακόνημα.

«Η προσέγγιση του A524 είναι σκοπίμως επιθετική γιατί θεωρώ ότι έχουμε δημιουργήσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο», δήλωσε ο Matt Harman, τεχνικός διευθυντής της Alpine για να προσθέσει «Επικεντρωθήκαμε στις αστοχίες και στα λάθη μας και πιστεύω ότι μάθαμε παρά πολλά από αυτά».

VCARB-01

ΟδηγοίDaniel Ricciardo και Yuki Tsunoda

Η Alpha Tauri ανήκει πια στο παρελθόν με τη Visa CashApp Red Bull Formula 1 να είναι εδώ! Ένα ξεχωριστό από άποψη εμφάνισης μονοθέσιο, με έναν εντελώς νέο συνδυασμό χρωμάτων. Θα πρέπει βέβαια να δούμε και στην πράξη αν αυτή η εμφάνιση μεταφράζεται και σε καλύτερες επιδόσεις-απόδοση, στην πίστα.

«Έχουμε ένα νέο, φιλόδοξο και με πολλές γνώσεις team, όλοι τους εξαιρετικοί συνεργάτες που έρχονται να δώσουν μια νέα πνοή στην ομάδα», δήλωσε ο Ricciardo στα πλαίσια της παρουσίασης του νέου μονοθέσιού για να συμπληρώσει «Έφθασε πιστεύω η ώρα να δείξουμε τις πραγματικές μας δυνατότητες και να πλασαριστούμε όσο πιο ψηλά μπορούμε στο grid».

Aston Martin AMR24

ΟδηγοίFernando Alonso και Lance Stroll

Η Aston Martin, διαθέτει και φέτος ένα πανέμορφο μονοθέσιο, «βαμμένο» και πάλι σε British Racing Green χρώμα, και ευελπιστεί, ότι αυτή θα είναι η χρονιά της.

«Πέρυσι κάναμε ένα βήμα προς την επίτευξη των στόχων που έχουμε θέσει ως ομάδα. Φέτος θέλουμε να επιβεβαιώσουμε ότι θα είμαστε πιο ανταγωνιστικοί και πιστεύω ότι έχουμε δουλέψει πολύ και σωστά για να δώσουμε στους οδηγούς μας ένα μονοθέσιο ώστε να επιτύχουν στους στόχους μας», δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας Mike Krack.

Ferrari SF-24

ΟδηγοίCharles Leclerc και Carlos Sainz

Η Ferrari τράβηξε όλα τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της ανακοινώνοντας την μεταγραφή -από το 2025- του Lewis Hamilton στην ομάδα. Το μονοθέσιο της Scuderia που παρουσιάστηκε μερικές ημέρες αργότερα θεωρείται ήδη από τους περισσότερους το πιο όμορφο του grid και μένει να δούμε κατά πόσον θα είναι και ανταγωνιστικό.

Το κύριο χρώμα παραμένει φυσικά το Rosso Corsa αλλά τονίζεται πλέον με λευκές και κίτρινες ρίγες προς τιμής της Ferrari 499P που κέρδισε τον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans στην πρώτη της εμφάνιση πέρυσι έπειτα από 50 χρόνια απουσίας.

Υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις στην αεροδυναμική του μονοθέσιού, στο σύστημα ψύξης του κινητήρα και των φρένων, καθώς και στην αεροτομή αλλά και τα σπόιλερ.

«Με το SF-24 θέλαμε να δημιουργήσουμε μια εντελώς νέα «πλατφόρμα», και στην πραγματικότητα, σχεδόν κάθε τμήμα του μονοθέσιού έχει επανασχεδιαστεί. Άλλωστε, δουλεύουμε από πέρσι την εξέλιξη του κάτι που πιστεύω ότι φάνηκε στην πράξη στο τελευταίο μέρος της σεζόν», δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας Frederic Vasseur.

Mercedes-AMG W15 E Performance

ΟδηγοίLewis Hamilton και George Russell

Τα Silver Arrows γιορτάζουν φέτος 90 χρόνια ζωής και θέλουν να τιμήσουν αυτήν την επέτειο επιστρέφοντας στις πρώτες θέσεις του grid, με τον ασημί και μαύρο «πύραυλο» που ονομάζεται W15 E Performance.

Η ομάδα μείωσε φέτος το χαρτοφυλάκιο των χορηγών της που αναγράφονταν πάνω στο μονοθέσιο της, με τα χρώματα του κόκκινου “Toto Rosso” της Ineos και του λαμπερού πράσινου της Petronas, να δεσπόζουν πλέον στο «κορμί» της W15 E Performance.

«Βελτιώσαμε πιστεύω στο μέγιστο δυνατό βαθμό τις απρόβλεπτες αναταράξεις του πίσω άξονα που μας ταλαιπώρησαν πάρα πολύ την προηγούμενη χρονιά. Εργαστήκαμε σκληρά για να διασφαλίσουμε ότι και οι δύο άξονες, αλλά ιδιαίτερα ο πίσω άξονας, θα προσφέρουν καλύτερο grip στο ελαστικό και πρόσφυση συνολικά στο νέο μας μονοθέσιο σε σχέση με το W14. Επίσης, αναβαθμίσαμε το σύστημα DRS και θέλω να πιστεύω ότι όλη η ομάδα βελτιώθηκε και στη διαδικασία των pit stop», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Allison.

McLaren MCL38

ΟδηγοίLando Norris και Oscar Piastri

Το MCL38 είναι το πρώτο δείγμα γραφής του αναδιαμορφωμένου τεχνικού τμήματος της ομάδας. Από τη στιγμή, που το MCL60 τα πήγε τόσο άσχημα στους δύο πρώτους αγώνες του το 2023, ο εκτελεστικός τεχνικός διευθυντής, James Key, αποχώρησε από την ομάδα, με τους Peter Prodromou και Neil Houldey να αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο σε συνεργασία πάντα με τον «πρώην» της Ferrari, David Sanchez.

«Υπάρχουν μια σειρά από καινοτομίες στο αυτοκίνητο, αλλά οφείλω να ομολογήσω, ότι ακόμα και τώρα δεν έχουμε ολοκληρώσει όλες τις αλλαγές που θα θέλαμε για να δώσουμε στους οδηγούς μας ένα ολοκληρωμένο μονοθέσιο. Ευελπιστώ, ότι σύντομα θα είμαστε σε αυτή την ευχάριστη θέση» δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας Andrea Stella.

Red Bull Racing RB20

ΟδηγοίMax Verstappen και Sergio Perez

Το RB20 δεν έχει αλλάξει πολύ από το περσινό μονοθέσιο (RB19). Μένει λοιπόν να δούμε και στην πράξη, εάν το RB20 και ο κινητήρας της Honda, είναι σε θέση να επαναλάβουν την περσινή επιτυχία τους, που βρήκε την ομάδα της Red Bull να κερδίζει τους 21 από τους 22  αγώνες της σεζόν.

«Αυτή είναι μια πολύ σημαντική χρονιά για την ιστορία της ομάδας. Τα τελευταία 20 έτη, η Red Bull άλλαξε το τοπίο στη Formula 1 και το πέτυχε με το δικό της τρόπο και τη δική της φιλοσοφία. Έχουμε κατακτήσει 7 τίτλους οδηγών, 6 κατασκευαστών και 113 νίκες κάτι που αποδεικνύει πιστεύω στην πράξη ότι η δέσμευση μας στην ομάδα είναι αναμφισβήτητή. Είμαι σίγουρος ότι παρά τον έντονο ανταγωνισμό και πάλι φέτος, εμείς θα βγούμε νικητές» δήλωσε ο επικεφαλής της Oracle Red Bull Racing Team, Christian Horner.

Διαβάστε ακόμη: