Iκανοποιώντας το αίτημα των φαν της ομάδας, σίγουρα του Lewis Hamilton, εξυπηρετώντας την ανάγκη για μείωση του βάρους, θυμίζοντας το θρυλικό αυτοκίνητο του 2020 αλλά και με κάποιον τρόπο αποτίοντας φόρο τιμής στα Silver Arrows, η Mercedes παρουσίασε το κατάμαυρο μονοθέσιό της για τη Formula 1.
To μαύρο έτσι και αλλιώς κυριαρχεί φέτος ως χρώμα στα μονοθέσια της , καθώς οι περισσότερες ομάδες επιλέγουν να αφήνουν όσο το δυνατόν περισσότερα τμήματα των αυτοκινήτων άβαφα για να μειώσουν το βάρος τους.
Η Mercedes το άφησε λοιπόν τελείως άβαφο και παρουσίασε ένα ολόμαυρο μονοθέσιο. Ακρως εντυπωσιακό, επιβλητικό, με τους φαν της F1 να μιλούν για το ομορφότερο μονοθέσιο της φετινής σεζόν, τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Τις προηγούμενες ημέρες η Mercedes έπαιξε με τους φαν της στα social media, τρικάροντάς τους για το αν το αυτοκίνητο θα είναι μαύρο ή ασημένιο, με τους περισσότερους να έχουν καταλήξει ότι η ομάδα με έδρα το Brackley θα επιλέξει το διπλό χρωματισμό. Εκαναν λάθος, αφού η Mercedes λίγες ημέρες πριν την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος παρουσίασε, απλώς, ένα ολόμαυρο μονοθέσιο.
Οπως ο ίδιος ο Toto Wolff εξήγησε, οι λόγοι πίσω από αυτή την απόφαση ήταν πολλοί, και πρακτικοί αλλά και συμβολικοί. Πρακτικοί γιατί το μονοθέσιο δεν είναι βαμμένο, άφησαν το σασί άβαφο, και αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα είναι σημαντικά ελαφρύτερο, κερδίζοντας πλεονέκτημα στις αποδόσεις του. Οι λόγοι είναι βέβαια και συμβολικοί…
Η W14 θυμίζει το ίσως πιο θρυλικό αυτοκίνητο της ομάδας της Mercedes στη Formula 1, την περίφημη W11, το «the beast» με το οποίο ο Lewis Hamilton και η Mercedes κέρδισαν το 7ο πρωτάθλημα (οδηγών και κατασκευαστών, αντίστοιχα). Ενα αυτοκίνητο άπιαστο και ανίκητο.
Από την άλλη δεν θυμίζει σε τίποτα το χειρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Mercedes, την περσινή W13, που όλοι, αν και τονίζουν ότι μέσα από αυτό το αυτοκίνητο πήραν τα μαθήματά τους, σίγουρα θέλουν να ξεχάσουν.
Ο Toto Wolff περιέγραψε και μια ακόμη σύνδεση που για την ομάδα από το Brackley είναι ιδιαίτερη σημαντική, τη σύνδεση με τις ρίζες και την ιστορία της ομάδας. Η πρώτη Mercedes στη Formula 1 ήταν λευκή. Ηταν όμως υπέρβαρη και αργή. Εβγαλαν το χρώμα και άφησαν να φανεί το ασημένιο σασί. Και κάπως έτσι γεννήθηκε και ο θρύλος των Silver Arrows, που έκτοτε δεν άλλαξαν ποτέ στο χρώμα τους.
Στην αναγέννησή τους το 2010 τα ασημένια βέλη επέστρεψαν ως ασημένια φυσικά και βάφτηκαν μαύρα μόνο για δύο χρονιές, ύστερα από αίτημα του Lewis Hamilton, λόγω της ιδιαίτερης συγκυρίας και της επιθυμίας για υποστήριξη στο κίνημα του Black Lives Matters, που σάρωνε τον κόσμο, αλλά και την επιθυμία της Mercedes να δράσει ενεργά αλλά και συμβολικά στην υποστήριξη της ενίσχυσης της διαφορετικότητας και των ίσων ευκαιριών για όλους.
Τα χαμόγελα περίσσευαν σήμερα στο Brackley, το σημαντικό ωστόσο για τη Mercedes και τους φαν της είναι το φετινό μονοθέσιο να είναι γρήγορο και να δίνει μάχες για τις πρώτες θέσεις και το πρωτάθλημα.
Lewis Hamilton και George Russell θα κάνουν ήδη σήμερα τους πρώτους γύρους, ενώ θα ακολουθήσουν τα δοκιμαστικά σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν, που θα αποκαλύψουν τις δυνατότητες της W14.
Στο Μπαχρέιν όλοι πέρυσι, από την πρώτη στιγμή, άλλωστε, κατάλαβαν ότι κάτι δεν πηγαίνει καθόλου καλά με το μονοθέσιο της Mercedes, εξαιρετικά πρωτόγνωρη κατάσταση για την οκτώ φορές πρωταθλήτρια ομάδα του Brackley. Και αποδείχθηκαν σωστοί, αφού μόλις και μετά βίας κατάφερε να εξασφαλίσει το συγκεκριμένο μονοθέσιο μια νίκη στο περσινό πρωτάθλημα, με τον George Russell, στη Βραζιλία.
Η ολόμαυρη W14, το μονοθέσιο του 2023 της Mercedes για τη Formula 1
«Οι ελπίδες και οι προσδοκίες μας είναι πάντα να είμαστε σε θέση να αγωνιστούμε για ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα», δήλωσε ο Wolff.
«Ωστόσο, οι ανταγωνιστές μας ήταν πολύ δυνατοί πέρυσι και εμείς παίζαμε το παιχνίδι της αναπλήρωσης των κενών. Οι αγώνες για τις πρώτες θέσεις απαιτούν ανθεκτικότητα, ομαδική δουλειά και αποφασιστικότητα.
Αντιμετωπίζουμε κάθε πρόκληση, βάζουμε την ομάδα πάνω απ’ όλα και δεν θα αφήσουμε καμία πέτρα χωρίς να τη γυρίσουμε στο κυνήγι του κάθε χιλιοστού του δευτερολέπτου. Φέτος, θα τα δώσουμε όλα για να επιστρέψουμε στις μπροστινές θέσεις».
«Η περσινή χρονιά ήταν δύσκολη, αλλά συνοδεύτηκε από πολλά μαθήματα», συνέχισε ο Wolff. «Ελπίζω το 2023 να είναι η απόδειξη ότι έχουμε καταλάβει πώς να ξεδιαλύνουμε τα προβλήματα και να βελτιώσουμε το πακέτο του μονοθεσίου».
Η Mercedes έχει διατηρήσει το λεπτό sidepod concept της από το 2022, αλλά έχει κάνει αισθητές βελτιώσεις στο σχεδιασμό, όπως γύρω από το αμάξωμα gulley στο κάλυμμα του κινητήρα.
Η ομάδα δήλωσε επίσης ότι έχει κυνηγήσει άλλα πράγματα, όπως ένα «σημαντικά ελαφρύτερο πλαίσιο, αναθεωρημένη γεωμετρία της μπροστινής ανάρτησης, προσαρμογές του συστήματος ψύξης και μια βελτιωμένη αεροδυναμική ιδέα που βασίζεται στα περσινά μαθήματα», για τη βελτίωση των επιδόσεων.
«Πέρυσι, μόλις καταλάβαμε τι έπρεπε να κάνουμε, χρειάστηκε τεράστια δουλειά για να προχωρήσουμε μπροστά», δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της γερμανικής ομάδας Elliott.
«Προς το τέλος της σεζόν μπορούσες να δεις τη βελτίωση των επιδόσεων, και το winter break ήταν μια επανεκκίνηση. Κάναμε όλα τα πράγματα που θέλαμε να κάνουμε με την W13 πέρυσι, αλλά δεν μπορούσαμε να τα κάνουμε λόγω περιορισμένων πόρων ή επειδή η εστίασή μας ήταν αλλού, για να διορθώσουμε άλλα ζητήματα».
Διαβάστε ακόμη: