Ο αγώνας εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 έχει μπει στο πλήρη ρυθμό, καθώς μετά το πρώτο μεγάλο πακέτο αναβάθμισης της Red Bull RB20 στην Ιαπωνία και της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι τώρα η Ferrari προετοιμάζει το δικό της για το επερχόμενο GP της Ίμολα (17-19 Μαΐου).
H Scuderia εξελίσσει πριν καν αρχίσει η φετινή σεζόν της F1 αυτή τη μεγάλη αναβάθμιση της SF-24, που πολλοί ονομάζουν “SF-24 Evo” ή “SF-24 2.0”, και τώρα ήρθε η στιγμή να διαπιστώσει την απόδοσή της και στην πίστα – αυτό το διήμερο (9-10 Μαΐου) στην πίστα του Φιοράνο.
Οι δοκιμές εξέλιξης στη διάρκεια της χρονιάς απαγορεύονται, όμως κάθε ομάδα έχει το δικαίωμα δύο “ημερών κινηματογράφησης” για τους σκοπούς του marketing – με τον περιορισμό των συνολικά 200 km κάθε ημέρα και της χρήσης ελαστικών ειδικών προδιαγραφών.
Το γεγονός ότι η Scuderia αποφάσισε να αξιοποιήσει και τις δύο αυτές ημέρες μεμιάς δείχνει την έκταση των μεγάλων αλλαγών της SF-24 Evo. Θυμίζουμε ότι οι Ιταλοί έχουν προγραμματίσει άλλα δύο πακέτα αναβάθμισης του cavallino, αργότερα τη φετινή σεζόν.
Σκοπός του τεχνικού τμήματος της Ferrari F1, με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή Ενρίκο Καρντίλε, είναι να κάνουν το συσχετισμό των δεδομένων που έχουν προκύψει από την αεροσήραγγα και το CFD με τα δεδομένα που θα προκύψουν από την πίστα.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Τύπου, το εκτεταμένο σύνολο των αναβαθμίσεων στην SF-24 Evo είναι εστιασμένο κατά 80% στα σημεία που αναβαθμίστηκε στο Μαϊάμι και η McLaren MCL38, που έφτασε στη νίκη στα χέρια του Λάντο Νόρις. Πέραν του ότι η νίκη του Βρετανού ευνοήθηκε από το χρονισμό του οχήματος ασφαλείας, ήταν σαφές ότι σε ρυθμό αγώνα το μονοθέσιο του Ουόκινγκ ήταν ταχύτερο ακόμα και από τη Red Bull RB20.
Η Scuderia περίμενε τον 7ο αγώνα της φετινής σεζόν πρώτα από όλα για να καταλάβει καλά το βασικό μονοθέσιο που με το οποίο αγωνίζεται από τις αρχές της σεζόν, ώστε να έχει μια σαφή βάση στην οποία θα μπορεί στη συνέχεια να προσθέτει τις αναβαθμίσεις της.
Κι έπειτα, διότι θέλησε να διαπιστώσει με απόλυτη ακρίβεια την αλληλεπίδραση του νέου αεροδυναμικού πακέτου με τη λειτουργία της ανάρτησης (για τη ρύθμισή της και τον προσδιορισμό του ύψους από το έδαφος) και των άλλων μηχανικών μερών της SF-24. Τόσο για τη βελτίωση της ταχύτητας του μονοθεσίου, όσο και της διαχείρισης των ελαστικών.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, δήλωσε αισιόδοξος για την επίδραση που θα έχουν οι αναβαθμίσεις αυτές στην απόδοση της SF-24 στην Ίμολα, αλλά θέλησε να κρατήσει χαμηλά τους τόνους και τις προσδοκίες.
“Δεν χρειάζεται να περιμένουμε ότι θα αλλάξει τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά μπορεί να μας προσφέρει περισσότερη απόδοση”, είπε ο Γάλλος. “Οι ανταγωνιστές μας έφεραν νέα εξαρτήματα στο Μαϊάμι, αλλά ούτε εκείνοι άλλαξαν τους κανόνες του παιχνιδιού.
Από την άλλη, βεβαίως, όταν στις δοκιμές κατάταξης έχεις τέσσερα ή πέντε αυτοκίνητα μέσα στο ίδιο δέκατο, και φέρεις μια αναβάθμιση που αξίζει ένα δέκατο, τότε μπορούν να αλλάξουν οι κανόνες.
Όμως, σε μεγάλο ποσοστό το αποτέλεσμα προκύπτει από όσα κάνουμε με τους οδηγούς, με τη ρύθμιση του αυτοκινήτου για το τριήμερο, με τη διαχείριση των ελαστικών. Δεν χρειάζεται να σκεφτόμαστε μόνο για την αναβαθμίσεις και την εξέλιξη, παίζει ρόλο και η δουλειά που κάνουμε στην πίστα”, κατέληξε ο Φρεντ Βασέρ.