H Ford σε κάθε έκδοση του Puma προσφέρει κάτι το διαφορετικό, με την έκδοση ST των 170 ίππων να αποτελεί ίσως την ιδανική επιλογή.

Ένα από τα, πολλά, σημεία των καιρών στην αυτοκίνηση είναι και η έλλειψη  σπορ ή σπορτίφ μοντέλων, καθώς όσοι επιθυμούν επιδόσεις και σπορ οδικά χαρακτηριστικά πρέπει να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Hatchback GTi δεν υπάρχουν ούτε για… δείγμα, ειδικά μετά την κατάργηση των «Ν» Huyndai i20 & i30, στον όμιλο Stellantis δεν φαίνεται να υπάρχουν σχέδια για Corsa OPC ή Peugeot 208 GTi, ενώ και η Volkswagen  διατηρεί την παράδοση μικρών σπορ μοντέλων με τα Polo GTi.

Ακόμα και η Ford σταμάτησε την παραγωγή του Fiesta, αλλά εξακολουθεί να διαθέτει τις διάφορες εκδόσεις του Puma, που και στη βασική έκδοση των 125 ίππων προσφέρει σπορ οδική συμπεριφορά, εμπνευσμένη από τη συμμετοχή στο WRC και το Ford Puma Rally1.

Όσο αυξάνονται τα άλογα, οι επιδόσεις γίνονται ακόμα καλύτερες, τόσο στην έκδοση των 155 ίππων στην ειδική έκδοση Ruby Red, ενώ στην κορυφαία του Ecoboost του 1.0 λίτρου, με τους 170 ίππους, η αδρεναλίνη ανεβαίνει.

Οι 170 ίπποι/λίτρο είναι σίγουρα τιμή που δύσκολα συναντάς σε γήινα αυτοκίνητα. Ναι, η τεχνολογία κάνει θαύματα, τα turbo και η ηλεκτρική βοήθεια συμβάλλουν στην επίτευξη υψηλών τιμών ισχύος, (αναφερόμενοι σε αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα), αλλά ελάχιστες εταιρείες πλέον το τολμούν. Η Ford είναι μία από αυτές και το αποτέλεσμα τη δικαιώνει.

Εκτός από 170 ίππους και τα 248 Nm ροπής, ο τρικύλινδρος Ecoboost, συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων Powershift της Ford, με εξαιρετικά «κοντή» κλιμάκωση, (πχ η αλλαγή τρίτης-τετάρτης γίνεται στα… 104 χλμ./ώρα) που χαρίζει και εξαιρετικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενώ και από στάση μόνο αργό δεν το λες (0-100 χλμ./ώρα σε 7.4 δευτ. – τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα).

Επιπροσθέτως η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή, χωρίς κομπιάσματα και η παροχή ισχύος γίνεται απρόσκοπτα. Εντός πόλης οι ταχύτητες αλλάζουν γρήγορα και πριν προλάβεις να το καταλάβεις κινείσαι με τετάρτη ή πέμπτη σχέση πριν τα 60 χλμ./ώρα, συμβάλλοντας και στην επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης (8.8 λίτρα/100 χλμ. ).

Στη χαμηλή κατανάλωση, συμβάλλει και το ήπιο υβριδικό σύστημα, που απενεργοποιεί και τον ένα κύλινδρο σε συνθήκες χαμηλού φορτίου και προσφέρει και 10 επιπλέον ίππους από το σύστημα μίζας/γεννήτριας, ενώ εξαιρετική είναι η λειτουργία του συστήματος Start/Stop, με γρήγορη απόκριση και… αντίληψη. Σβήνει ή θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα όταν πρέπει.

Το στοιχείο ωστόσο του Puma ST είναι οι δρόμοι με στροφές, όπου ξεδιπλώνει τον πραγματικό χαρακτήρα του. Η ανάρτηση είναι ακόμα πιο σφιχτή, από τις υπόλοιπες εκδόσεις, με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, χάρη στα αναβαθμισμένα αμορτισέρ, το τιμόνι γρήγορο (2 στροφές από άκρη σε άκρη), άμεσο και ακριβές και απλώς σημαδεύεις και περνάς.

Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, χάρη και στα ελαστικά 225/40 R19, ενώ και στο απότομο άφημα του γκαζιού, θα κλείσει την τροχιά του με ελαφριά μετακίνηση της «ουράς». Τα φρένα είναι πάντα εκεί, αποτελεσματικά και άμεσα, αν και αρχικά «δαγκώνουν» και απαιτείται περίοδος εξοικείωσης.

Αν δε επιθυμεί ο οδηγός, μπορεί ανά πάσα στιγμή να αλλάζει χειροκίνητα τις ταχύτητες από τα paddles στο τιμόνι ή να επιλέξει τη λειτουργία «Sport» στο κιβώτιο που διατηρεί πιο ψηλά τις στροφές του κινητήρα.

Ποιοτικό και σπορ το εσωτερικό του Ford Puma ST 170

Η «πολεμική» διάθεση συνεχίζεται στο εσωτερικό, με τα εξαιρετικά ημι-δερμάτινα μπάκετ (και θερμαινόμενα) της Ford με τα λογότυπα ST για την περίσταση, ενώ υπάρχουν και σπορ πινελιές με απομίμηση ανθρακονημάτων στο ταμπλό. Λογότυπα ST υπάρχουν στο τιμόνι, στα μαρσπιέ, αλλά και πριν τεθεί ο κινητήρας σε λειτουργία, σε καλωσορίζει ο πίνακας οργάνων.

Εξωτερικά, το ST ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Puma, από τις ζάντες των 19 ιντσών, τα λογότυπα ST μπροστά η πίσω αεροτομή και ο μπροστινός διαχύτης, ενώ η απόχρωση Blue Azura του αυτοκινήτου των φωτογραφιών, σίγουρα μαγνητίζει τα βλέμματα και αξίζει τα μόλις 587 ευρώ επιπλέον που κοστίζει.

Από τα στοιχεία του εξοπλισμού που ξεχωρίσαμε, είναι το υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της κορυφαίας Β&Ο, τα LED φώτα με υποβοήθηση μεγάλης σκάλας και τον κρυφό ατμοσφαιρικό φωτισμό κατά τη νυχτερινή οδήγηση.

To Puma ST 170 MHEV ξεκινά από τα 40.341 με υπερ-πλήρη εξοπλισμό, με μοναδικές προσθήκες την μπλε απόχρωση του αυτοκινήτου των φωτογραφιών, σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή που ανεβάζουν το κόστος στα 41.649 ευρώ για ένα ξεχωριστό Crossover.

Διαβάστε ακόμη: