Με αύξηση του τζίρου της κατά 3%, αλλά μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 12% έκλεισε το 2022 η ΦΑΓΕ, συνέπεια της μεγάλης υποχώρησης της κατανάλωσης στο γιαούρτι και συνολικά στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στα οποία έγιναν σημαντικές ανατιμήσεις. Η σημαντική αύξηση της τιμής παραγωγού στο γάλα, καθώς και οι αυξήσεις των τιμών σε άλλες πρώτες και δεύτερες ύλες πίεσαν την κερδοφορία της γαλακτοβιομηχανίας με τα μεικτά κέρδη να υποχωρούν το 2022 κατά 10,3% σε σύγκριση με το 2021.
Την ίδια ώρα, πάντως, καθυστερήσεις φαίνεται να υπάρχουν σε ό,τι αφορά την κατασκευή του καινούργιου εργοστασίου της ΦΑΓΕ στην Ολλανδία. Έτσι, αν και αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι το εργοστάσιο θα τεθεί σε λειτουργία το δεύτερο εξάμηνο του 2024, στη συνέχεια ανακοινώθηκε ότι θα είναι έτοιμο εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025, ενώ στην τελευταία οικονομική της έκθεση η ΦΑΓΕ αναφέρει ότι αναμένει ότι το εργοστάσιο θα είναι λειτουργικό το πρώτο εξάμηνο του 2026.
Ο όγκος πωλήσεων, πάντως, υποχώρησε σε όλες τις βασικές αγορές με τις μεγαλύτερες απώλειες να καταγράφονται στην Ελλάδα όπου ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 20,3%. Στην Ιταλία ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 19,7%, στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 18,7% και στις ΗΠΑ κατά 6,3%.
Πάντως τα καθαρά κέρδη της ΦΑΓΕ αυξήθηκαν το 2022 σε 29,3 εκατ. δολάρια από 15,8 εκατ. δολάρια το 2021.
Τα μερίδια αγοράς
Ηγετική θέση στο στραγγιστό γιαούρτι κατέχει η ΦΑΓΕ στις ΗΠΑ με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται το 2022 σε 29%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο συνολικά στην κατηγορία του γιαουρτιού η ΦΑΓΕ κατέχει μερίδιο αγοράς 4,5% σε αξία και 2,9% σε όγκο ενώ στην υποκατηγορία «ελληνικό γιαούρτι – γιαούρτι ελληνικού τύπου» η ΦΑΓΕ έχει μερίδιο αγοράς 11,4% σε αξία) και 6,6% σε όγκο καταλαμβάνοντας την 4η θέση. Την πρώτη θέση στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο αγοράς 27,4% (σε αξία) και 40,2% σε όγκο.
Την πρώτη θέση έχουν τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας και στην ιταλική αγορά με το μερίδιό τους (σε όγκο) να φτάνει το 20%. Το μερίδιο της ΦΑΓΕ στην Ιταλία διαμορφώθηκε το 2022 σε 4,6% (σε όγκο) με την εταιρεία να καταλαμβάνει την 7η θέση στο σύνολο της αγοράς.
Στην Ελλάδα, πάντως, παρά τη σημαντική άνοδο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η ΦΑΓΕ εξακολουθεί να καταλαμβάνει την 1η θέση με το μερίδιο αγοράς της (σε όγκο) να διαμορφώνεται σε 20,2%. Στη δεύτερη θέση με 17,8% βρίσκονται τα γιαούρτια ιδιωτικής ετικέτας και ακολουθούν η Κρι – Κρι (15,7%), η Vivartia (11%), η Δωδώνη (7%), η Όλυμπος (7%), η Friesland (4,8%), η Μεβγάλ (4,2%) η Danone (3%) και η Φάρμα Κουκάκη (2,5%).