Με αύξηση πωλήσεων που άγγιξε το 20%, στα $754 εκατ., έκλεισε το 2024 για την FAGE Group. Η επίδοση αυτή οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην αύξηση των όγκων, αλλά και τη μικρή θετική επίδραση (σε ποσοστό 0,3%) που είχε η αποδυνάμωση του αμερικανικού δολαρίου έναντι του ευρώ και η ενίσχυση της λίρας Αγγλίας έναντι του ευρώ στην ισοτιμία τους με το αμερικανικό δολάριο, αντισταθμίζοντας τη μείωση 0,5% από τις χαμηλότερες μέσες τιμές.

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Ελλάδα ήταν η μόνη αγορά που η ΦΑΓΕ εμφάνισε μείωση στις πωλήσεις της σε αξία, κατά 0,5%.

Αναφορικά με τη ΦΑΓΕ, αυτή ενίσχυσε πέρυσι τον κύκλο εργασιών της σε ποσοστό 14,4%, στα €174 εκατ. χάρη στην αύξηση των εξαγωγών κατά 27%, αφού οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποχώρησαν σε ποσοστό 0,4%.

Το EBITDA της εταιρείας ήταν αρνητικό, στα -€14,47 εκατ., ενώ οι ζημιές της διευρύνθηκαν στα €16,75 εκατ. από €13,49 εκατ. το 2023.

Σε ό,τι αφορά τον δανεισμό της σημειώνεται ότι, κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου του 2025 η FAGE International αποπλήρωσε το κατά την 31 Δεκεμβρίου 2024 οφειλόμενο κεφάλαιο του ομολογιακού δανείου της ΦΑΓΕ ποσού $45 εκατ., στο οποίο η εταιρεία ήταν εγγυήτρια.

Επιστρέφοντας στον όμιλο, σημειώνεται ότι οι πωλήσεις ανά αγορά διαμορφώθηκαν ως εξής:

Σε όρους αξίας:

  • Ην. Βασίλειο: +49,2%
  • ΗΠΑ: +22,0%
  • Ιταλία: +11,0%
  • Ελλάδα: -0,5%

Σε όρους όγκου:

  • Ην. Βασίλειο: +46,5%
  • ΗΠΑ: +22,7%
  • Ιταλία: +11,0%
  • Ελλάδα: +1,3%

Το μεικτό αποτέλεσμα της FAGE International διαμορφώθηκε σε $353,5 εκατ., σημειώνοντας άνοδο κατά 21% σε σχέση με το 2023, με το ποσοστό του επί του συνολικού τζίρου να ανέρχεται στο 46,9% από το 46,4% την αμέσως προηγούμενη χρονιά.

Σε ό,τι άφορες τις τιμές γάλακτος που χρησιμοποιεί ο όμιλος στις μονάδες του, αυτές αυξήθηκαν κατά 6,2% στις ΗΠΑ και κατά 14,7% στην Ελλάδα.

Τα έξοδα (πωλήσεων, γενικά, διοίκησης) ήταν αυξημένα κατά 16,9%, στα $166,3 εκατ., κυρίως λόγω των αυξημένων διαφημιστικών δαπανών αλλά και στα υψηλότερα μεταφορικά κόστη.

Τα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν άνοδο 13,8%, στα $143,1 εκατ., ενώ ως ποσοστό επί των πωλήσεων υποχώρησαν στο 19% από 20% το 2023.

Η αύξηση των λειτουργικών κερδών και η μείωση των χρηματοοικονομικών εξόδων οδήγησε σε άνοδο την τελική κερδοφορία της FAGE International κατά 36%, στα $112,33 εκατ.

Επενδύσεις και νέες προσθήκες στο portfolio

Οι επενδύσεις της ΦΑΓΕ πέρυσι ανήλθαν σε $19,3 εκατ., εκ των οποίων τα $12,2 εκατ. αφορούσαν κεφαλαιουχικές δαπάνες για τις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ, $5,1 εκατ. κατευθύνθηκαν στις εγκαταστάσεις της στην Ελλάδα, ενώ $2 εκατ. σχετίζονται με την επένδυσή της στη νέα μονάδα παραγωγής στην Ολλανδία, η οποία εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία στα τέλη του 2028. Με τη νέα μονάδα η παραγωγή γιαουρτιού αναμένεται να αυξηθεί κατά 40.000 τόνους σε ετήσια βάση.

Σε ό,τι αφορά το portfolio της FAGE International, πέρυσι ο όμιλος απέσυρε δύο προϊόντα με χαμηλά περιθώρια κέρδους και πιο συγκεκριμένα το Junior brand στην Ευρώπη (γιαούρτι και τυρί) και το Trublent στην Ελλάδα. Από την άλλη πλευρά εισήγαγε το KEFIR στην Ευρώπη, ενώ στην αμερικανική αγορά πρόσθεσε μια νέα σειρά κρεμών (cream desserts). Επίσης στις ΗΠΑ επεκτείνει το επιτυχημένο λανσάρισμα του BestSelf Plain με τα BestSelf split cups, προκειμένου να ικανοποιήσει την αυξημένη ζήτηση για επιλογές γιαουρτιού χωρίς λακτόζη.

Διαβάστε ακόμη: