Ραγδαίες εξελίξεις αναμένονται σχετικά με την διαχείριση της Αττικής οδού, και την επιστροφή της στο δημόσιο τη στιγμή που η σύμβαση παραχωρησιούχων – δημοσίου λήγει το Φθινόπωρο του 2024 όταν και τυπικά βάσει της σχετικής σύμβασης θα επιστραφεί ο οδικός άξονας στο Κράτος που με τη σειρά του θα αναθέσει στο νικητή του νέου διαγωνισμού ο οποίος μεθοδεύεται να διενεργηθεί στα μέσα του 2022!
Όπως αναφέρουν απόλυτα ηλεγμένες πληροφορίες ο σύμβουλος του Υπ. Υποδομών Hill International στον οποίο έχει ανατεθεί η σχετική έρευνα – μελέτη, υπέβαλε το πόρισμα του βάσει του οποίου προκύπτει το συμπέρασμα ότι η σύμβαση δημοσίου – παραχωρησιούχου έχει εξαντληθεί βάσει των εσόδων που έχουν προκύψει και κατά συνέπεια η επιστροφή της Αττικής οδού θα πρέπει να γίνει νωρίτερα στο ελληνικό δημόσιο από το φθινόπωρο του 2024.
Οι ίδιες πηγές που γνωρίζουν εκ των έσω πρόσωπα και πράγματα, υποστηρίζουν ότι βάσει του πορίσματος το έργο μετά βεβαιότητας θα πρέπει να επιστρέψει στο δημόσιο ένα χρόνο νωρίτερα, δηλαδή το φθινόπωρο του 2023, με άλλες πηγές του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών να τονίζουν ότι πιθανόν βάσει του πορίσματος το έργο να πρέπει να επιστρέψει ακόμη νωρίτερα!
Υπό το πρίσμα αυτό, βάσει του πορίσματος της Hill (η οποία περιλαμβάνεται μεταξύ των τριών κοινοπραξιών συμβούλων που το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών επέλεξε για το συντονισμό των νέων έργων ύψους 13 δις.) που παραδόθηκε προσφάτως η ηγεσία του υπουργείου καλείται να διαχειριστεί:
-Πρώτον, την ομαλή επιστροφή του έργου από την κοινοπραξία του διαχειριστή στο Δημόσιο κατά 1-2 χρόνια νωρίτερα από ότι προβλέπει η σχετική σύμβαση που εκπνέει το φθινόπωρο του 2024!
-Δεύτερον, να προωθήσει το νέο διαγωνισμό σύμβασης παραχώρησης που προβλέπεται να διενεργηθεί στα μέσα του 2022 και στον οποίο κατά πληροφορίες θα αναμετρηθεί μέχρις εσχάτων (!!!) το σύνολο των ισχυρών επιχειρηματικών ομίλων της χώρας και όχι μόνο οι μεγαλοεργολάβοι, καθώς το έργο λόγω της συνεχούς ρευστότητας που παρέχει δικαίως θεωρείται ως το Χρυσόμαλλο δέρας των παραχωρήσεων!
Ελλάκτωρ και ΑΒΑΞ αποδίδουν μέρισμα 135 εκατ. στους μετόχους της Αττικής Οδού