Ανέκαμψαν τον  Αύγουστο οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών, μετά την πρώτη πτήση σε σε περισσότερα από δύο χρόνια που καταγράφηκε τον Ιούλιο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ομοσπονδία της Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών, οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 4% τον περασμένο μήνα στα 1,8 δισεκατομμύρια φράγκα (2 δισεκατομμύρια δολάρια), με τις ΗΠΑ, την κορυφαία εξαγωγική αγορά για τα ρολόγια της χώρας, να καταγράφουν αύξηση 13,5%.

Στην Ελλάδα

Σημαντική αύξηση της τάξης του 13% καταγράφεται και στην Ελλάδα  με την αξία των εισαγωγών στη χώρας μας να διαμορφώνεται στα 10,1 εκατ. ελβετικά φράγκα, έναντι 8,9 εκατ. φράγκων το περασμένο έτος.

Η ανάκαμψη δείχνει ότι η ζήτηση παραμένει σταθερή παρά τις υψηλότερες τιμές και την επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης. Ο κλάδος εξακολουθεί να βρίσκεται σε καλό δρόμο για καλύτερες επιδόσεις από το 2022, όταν οι εξαγωγές έφτασαν σε ρεκόρ πάνω από 24 δισεκατομμύρια φράγκα, ανέφερε η ομοσπονδία.

Η ανάπτυξη μετριάζεται, ωστόσο, καθώς οι εξαγωγές προς την Κίνα, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά, έχουν αποδυναμωθεί. Οι εξαγωγές προς τη χώρα αυτή μειώθηκαν κατά 27% τον Αύγουστο, τον δεύτερο συνεχόμενο μήνα σημαντικής πτώσης.

Αυτό αντισταθμίστηκε από την ισχύ στο Χονγκ Κονγκ, όπου οι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 29%, και στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατά 21,5%.

Εμπορικά σήματα από την Omega έως την Patek Philippe και τη Rolex έχουν αυξήσει τις τιμές για να αντιμετωπίσουν το υψηλότερο κόστος εισροών, ενισχύοντας τις πωλήσεις και τα κέρδη.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν, ότι παρά τη μείωση της ζήτησης, οι ωρολογοποιοί μπορεί να χρειαστεί να επιβάλουν περαιτέρω αυξήσεις τιμών για να αντισταθμίσουν τις απώλειες από την ισχύ του φράγκου.

«Το δολάριο ΗΠΑ είναι το μεγάλο ερώτημα», δήλωσε ο Jan Edöcs, επικεφαλής της εξειδικευμένης μάρκας καταδυτικών ρολογιών Doxa, η οποία σημείωσε άνοδο στις ετήσιες πωλήσεις σε περίπου 10.000 ρολόγια κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι λάτρεις ανακάλυψαν ξανά τα μοντέλα του που φορούσε κάποτε ο Γάλλος εξερευνητής Ζακ Κουστό.

Διαβάστε ακόμη: