To κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ ήταν στο επίκεντρο των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων της προηγούμενης εβδομάδας. Εξελίξεων που σχετίζονται με την μεγάλη επιδραστικότητα που έχουν τα ΕΛΤΑ στις μεγάλες ηλικίες και στην επαρχία.

Ήδη σε πολιτικούς και επιχειρηματικούς κύκλους , το κλείσιμο των ΕΛΤΑ σχετίζεται με την προσωρινή (;) μη άσκηση του call option των γερμανών επενδυτων (GLS) για την ACS και στις καλές σχέσεις Φέσσα με τον πρωθυπουργό.

Από κύκλους της αντιπολίτευσης , ακούγεται ότι πιθανόν η ACS να είναι ένας προτιμητέος επενδυτής στα ΕΛΤΑ ή σε κάθε περίπτωση να κληθεί να πάρει τον ρόλο των ΕΛΤΑ στα μεγάλα αστικά κέντρα και να μείνουν τα ΕΛΤΑ για την επαρχία.

Η πιθανή σχέση ΕΛΤΑ με ACS , απαιτεί αφ’ ενός ισχυρά κεφάλαια από την ACS (Quest) που θα πρέπει να επενδυθούν και το ερωτηματικό είναι εάν υπάρχουν αυτά.

Eνδεχομένως μέρος από τα 77 εκατ. Ευρώ που πλήρωσαν οι γερμανοί επενδυτές της GLS για το 20% να κατευθυνθεί προς επενδύσεις.

Το άλλο ερώτημα είναι εάν τα ΕΛΤΑ , με την οικονομική εικόνα που έχουν σήμερα θα μπορούσαν είτε να εξαγοραστούν από τον όμιλο Quest είτε από κάποιο ξένο όμιλο.

Οι μεγάλες και παρατεταμένες ζημιές των ΕΛΤΑ και η αναγκαία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

Πέρυσι τα ΕΛΤΑ είχαν ζημίες 8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023 οι ζημίες ανέρχονταν σε 29 εκατ. ευρώ. Στις 31.12.2024 η εταιρεία εμφάνισε συσσωρευμένες ζημίες ύψους 228 εκατ. ευρώ και αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 140 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία, όπως επισημαίνει η Grant Thorton στο σημείωμα των οικονομικών καταστάσεων του 2024, χρήζει βάσει νόμου άμεσης αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου. Οι φορολογούμενοι καλούνται να βάλουν τουλάχιστον 140 εκατ. ευρώ.

Εκτός , εάν η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου , γίνει μαζί τους γερμανούς επενδυτές της GLS (υπερ νέων μετόχων) και έτσι περάσουν τα ΕΛΤΑ στον γερμανικό όμιλο που θα αντιπροσωπεύεται από την ACS στην Ελλάδα.

Ένα σενάριο που ακούγεται μεν αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα προχωρήσει.

Από εκεί και πέρα, στο οργανωτικό θέμα (διανομές αλληλογραφίας και δεμάτων καθώς και οι συνεργασίες πχ Western Union) θα είναι διαδικαστικό θέμα που θα βρει λύση.

Διαβάστε ακόμη: