H X, η υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης που ήταν γνωστή ως Twitter, θα λανσάρει δύο νέες κατηγορίες συνδρομών για τους χρήστες της, ανακοίνωσε την Παρασκευή ο ιδιοκτήτης της Έλον Μασκ.
Η μία κατηγορία θα είναι «χαμηλότερου κόστους με όλες τις λειτουργίες, αλλά χωρίς λιγότερες διαφημίσεις», ενώ η άλλη θα είναι «πιο ακριβή, αλλά χωρίς διαφημίσεις», δήλωσε ο Μασκ.
Αυτή την εβδομάδα, το X ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει δοκιμαστικά μία συνδρομή που θα χρεώνει τους χρήστες 1 δολάριο ετησίως στη Νέα Ζηλανδία και τις Φιλιππίνες, προκειμένου να «δημοσιεύουν και να αλληλεπιδρούν με άλλες δημοσιεύσεις». Η X ανακοίνωσε ότι η εν λόγω κίνηση αποτελεί μέρος ενός προγράμματος που έχει σχεδιαστεί για την καταπολέμηση της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας και της δραστηριότητας των bots. Όσοι επιλέξουν να μην συμμετέχουν, θα μπορούν μόνο να διαβάζουν αναρτήσεις.
Δεν είναι σαφές αν η ετήσια συνδρομή του 1 δολαρίου είναι μία από τις δύο νέες κατηγορίες συνδρομών στις οποίες αναφέρεται ο Μασκ, σημειώνει το αμερικανικό δίκτυο CNBC.
Η εταιρεία μέσων κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει ήδη μια συνδρομητική υπηρεσία 8 δολαρίων ανά μήνα που ονομάζεται X Premium. Οι χρήστες που έχουν εγγραφεί σε αυτή μπορούν να αποκτήσουν το μπλε σημάδι ελέγχου στο λογαριασμό τους καθώς και άλλες λειτουργίες, όπως η δυνατότητα επεξεργασίας μιας δημοσίευσης.
Από τότε που ανέλαβε το Twitter τον Οκτώβριο του 2022, ο Μασκ έχει προχωρήσει σε σαρωτικές αλλαγές, όπως περικοπές στις ομάδες εμπιστοσύνης και ασφάλειας και αφαίρεση του μπλε σήματος ελέγχου από τους λογαριασμούς που δεν πληρώνουν. Το μπλε σημάδι ελέγχου βοηθούσε τους χρήστες να αναγνωρίζουν αυθεντικούς λογαριασμούς που ανήκαν σε δημόσια πρόσωπα. Ο Μασκ επανέφερε επίσης λογαριασμούς που είχαν απαγορευτεί προηγουμένως στην πλατφόρμα.
Αυτές οι αλλαγές φαίνεται να έχουν τρομάξει τους διαφημιστές. Τον Ιούλιο, ο Έλον Μασκ δήλωσε ότι η ταμειακή ροή της X παραμένει αρνητική λόγω της πτώσης των διαφημιστικών εσόδων κατά σχεδόν 50% σε συνδυασμό με το «βαρύ χρέος».
Οι νέες συνδρομές θα μπορούσαν να αποτελέσουν μια προσπάθεια βελτίωσης των οικονομικών της εταιρείας και να ανοίξουν νέες ροές εσόδων. Η X αντιμετωπίζει προκλήσεις από λιγότερο ανταγωνιστικούς παίκτες, όπως η πλατφόρμα Threads της Meta και η Bluesky.