Το όραμα του Ίλον Μασκ για έναν «καθαρότερο, ταχύτερο κόσμο» δείχνει –τουλάχιστον στο Λας Βέγκας– να έχει βυθιστεί στη λάσπη. Κυριολεκτικά.

Η Boring Company, η εταιρεία που σκάβει υπόγειες σήραγγες κάτω από την πόλη της Νεβάδα, κατηγορείται ότι πέταξε παράνομα απόβλητα γεωτρήσεων σε αστικά φρεάτια αποχέτευσης και στη συνέχεια προσπάθησε να ξεγελάσει τις ελεγκτικές αρχές, προσποιούμενη ότι συμμορφώνεται με τις εντολές τους.

Πρόστιμα, λάσπη και… παραπλάνηση

Οι περιβαλλοντικές αρχές της κομητείας Κλαρκ επέβαλαν στην εταιρεία πρόστιμο σχεδόν 500.000 δολαρίων, μετά την ανακάλυψη ότι υγρά γεωτρήσεων κατέληγαν στο δίκτυο αποχέτευσης της πόλης. Σύμφωνα με σχετικές αναφορές, η ζημιά χαρακτηρίστηκε «σοβαρή», ενώ η Boring Company υποχρεώθηκε να πληρώσει επιπλέον περίπου 131.000 δολάρια για εργασίες καθαρισμού, κατά τις οποίες απομακρύνθηκαν μεγάλες ποσότητες λάσπης και αποβλήτων από τους αγωγούς.

Η υπόθεση ξεκίνησε μετά από ανώνυμη καταγγελία τον Αύγουστο. Επιθεωρητές επισκέφθηκαν το εργοτάξιο, εντόπισαν την παράνομη σύνδεση με το σύστημα αποχέτευσης και διέταξαν τη διακοπή της. Οι υπεύθυνοι της εταιρείας φάνηκαν να συμμορφώνονται, αποσυνδέοντας τους σωλήνες. Όμως, μόλις οι ελεγκτές έφυγαν, οι σωλήνες ξανασυνδέθηκαν – κίνηση που θεωρήθηκε από τις αρχές ως σκόπιμη παραπλάνηση και επιβαρυντικός παράγοντας.

Η δημοσιοποίηση της υπόθεσης προκάλεσε σάλο στις ΗΠΑ, όχι μόνο για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μια εταιρεία που εμφανίζεται ως «τεχνολογικός πρωτοπόρος» φέρεται να αντιμετώπισε τους ελέγχους.

Η Boring Company του Μασκ ξανά στο στόχαστρο

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Boring Company αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες. Κατά το παρελθόν έχει βρεθεί στο μικροσκόπιο για παραβιάσεις κανονισμών και για ζημιές σε θεμέλια δύο πυλώνων του υπερυψωμένου monorail του Λας Βέγκας.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2017 ως «παρακλάδι» της SpaceX, με την υπόσχεση ότι θα επαναπροσδιορίσει τις μετακινήσεις μέσα από υπόγεια δίκτυα υψηλής ταχύτητας, μειώνοντας την κίνηση και –θεωρητικά– το περιβαλλοντικό κόστος.

Ωστόσο, μέχρι σήμερα, το μόνο λειτουργικό έργο της είναι ένα μικρό υπόγειο τούνελ μεταφοράς επιβατών κάτω από το συνεδριακό κέντρο του Λας Βέγκας. Και πλέον, ακόμη κι αυτό συνοδεύεται από μια βαριά οικολογική σκιά, που αμφισβητεί όχι μόνο τη σοβαρότητα της περιβαλλοντικής διαχείρισης της εταιρείας, αλλά και την αξιοπιστία του ίδιου του αφηγήματος του Elon Musk περί «πράσινης», καινοτόμου τεχνολογίας.

Διαβάστε ακόμη: