Υπερδραστήριοι και τον Μάρτιο ήταν οι Έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι προχώρησαν σε διάφορες επενδύσεις με επίκεντρο την ναυτιλία.
Από εξαγορά εταιρειών, είσοδο στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση μέχρι παραγγελίες ναυπήγησης πλοίων.
Μαρία Αγγελικούση
Νέα παραγγελία για τη ναυπήγηση δύο LNG Carriers έβαλε ο Όμιλος Αγγελικούση στις κορεατικές γιάρδες Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Πρόκειται για πλοία μεταφορικής ικανότητας 174.000 κυβικών μέτρων με συνολικό κόστος ναυπήγησης τα 513 εκατομμύρια δολάρια.
Η παραγγελία δόθηκε από την Maran Gas εταιρεία -βραχίονα του Ομίλου με στόλο από πλοία LNG Carrier.
Το ναυπηγικό πρόγραμμα της Maran εφόσον επισημοποιηθεί η παραγγελία, ανεβαίνει στα 14 νεότευκτα όλα υπό ελληνική σημαία με το πρώτο να είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2023. Είναι όλα αδελφά πλοία ίδιας χωρητικότητας, 174.000 κυβικών μέτρων.
Η Maran Gas διαθέτει στόλο ο οποίος αποτελείται από 45 LNG Carrier στο νερό. Από τα 45 πλοία τα 40 είναι υπό ελληνική σημαία, ποσοστό 88,8%.
O Όμιλος με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση έχει σε εξέλιξη ένα από τα μεγαλύτερα ναυπηγικά προγράμματα, με συνολικά 15 πλοία το συνολικό κόστος του οποίου ανέρχεται στα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τζον Χατζηπατέρας
Ένα ακόμη νεότευκτο πλοίο μεταφοράς LPG παρέλαβε η Dorian LPG συμφερόντων του Τζον Χατζηπατέρα. Πρόκειται για το «HLS Diamond» το οποίο είναι εξοπλισμένο με μηχανές διπλού καυσίμου, με δυνατότητα καύσης LNG (dual fuel). Είναι το δεύτερο πλοίο αυτού του τύπου που εντάσσεται στον στόλο της εταιρείας και βρίσκεται ήδη σε μακροχρόνια ναύλωση. Είναι το δεύτερο από συνολικά τέσσερα VLGCs (very large gas carriers) διπλού καυσίμου που είναι προγραμματισμένα να παραδοθούν μέσα στο 2023.
Σύμφωνα με την Dorian LPG, όλα τα πλοία έχουν βελτιωμένο σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα, οικονομικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Είναι σχεδίασης Panamax, επιτρέποντας διελεύσεις μέσω των παλαιών καναλιών για μείωση των καθυστερήσεων και του κόστους σε σύγκριση με τις διελεύσεις NeoPanama, βελτιώνοντας την παράδοση της απρόσκοπτης μεταφοράς φορτίων.
Τα 21 είναι ιδιόκτητα και τρία ναυλωμένα. Ο όμιλος διαθέτει άλλα τρία υπό ναυπήγηση πλοία.
Όμιλος Τσάκου
Στον πλήρη έλεγχο του ομίλου Τσάκου πέρασε η κοινοπραξία Tsakos Columbia Shipmanagement (TCM). O όμιλος αγόρασε από τον γερμανικό όμιλο Schoeller Holdings στον έλεγχο του οποίου βρίσκεται η Columbia Shipmanagement, τις μετοχές.
Ο όμιλος Τσάκος έχει 102 πλοία ενώ η Columbia Shipmanagement διαχειρίζεται περισσότερα από 400.
H ΤCM έχει αναλάβει τη διαχείριση 82 πλοίων εκ των οποίων 63 είναι δεξαμενόπλοια, 11 φορτηγά και οκτώ μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
«Με την εξέλιξη αυτή οι δύο εταιρείες μένουν ελεύθερες να επιδιώξουν και να εφαρμόσουν τις δικές τους στρατηγικές ανάπτυξης» επισημαίνεται σε ανακοίνωση όπου τονίζεται ότι η απόφαση δεν θα επηρεάσει μία μελλοντική συνεργασία.
Costamare-Latsco
H Costamare του Κωστή Κωνσταντακόπουλου, στα μέσα Μαρτίου εισήλθε στη ναυτιλιακή χρηματοδότηση. Έγινε κύριος μέτοχος στην επενδυτική πλατφόρμα Neptune Maritime Leasing Limited συμφερόντων τoυ Family Office της Μαριάννας Λάτση επενδύοντας έως 200 εκατομμύρια δολάρια.
Όμως και η LATSCO θα αυξήσει το ποσοστό συμμετοχή της επενδύοντας και άλλα κεφάλαια. Σε μία περίοδο που η χρηματοδότηση της ναυτιλίας μέσω τραπεζικού συστήματος είναι δύσκολη το leasing βοηθάει την ενίσχυση της ρευστότητας και τη συνέχιση της ανάπτυξης του παγκόσμιου εμπορίου όπου βασικό ρόλο διαδραματίζει η ναυτιλία. Η Neptune είναι μία από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες leasing που έχουν επικεντρωθεί στην εξυπηρέτηση πελατών από την Ευρώπη αλλά και την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, την Αμερική”.
Ο Χάρης Αντωνίου, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Neptune Leasing, σχολίασε: “Είναι τιμή μας που άλλος ένας κορυφαίος επενδυτής στη ναυτιλία επέλεξε να υποστηρίξει την πλατφόρμα υπηρεσιών χρηματοδοτικής μίσθωσης που προσφέρουμε στην τη ναυτιλιακή κοινότητα.
Και οι δύο βασικοί επενδυτές μας μοιράζονται τον στόχο της Neptune Leasing να δημιουργήσει ένα υψηλής ποιότητας χαρτοφυλάκιο στη ναυτιλία, να διαφοροποιηθούν σε διάφορους ναυτιλιακούς τομείς και να επιδιώξουν υγιή αποδόσεις σε αποδεκτά επίπεδα κινδύνου. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Neptune δεν είναι ανταγωνιστικό αλλά συμβαδίζει με την τραπεζική χρηματοδότηση και επιδιώκει τη συνεργασία με εμπορικούς δανειστές. Τέλος, καλωσορίζω τον Βασίλη Μαντζαβίνο καθώς και τα υπόλοιπα νέα μέλη στο Διοικητικό Συμβούλιο”.
Διαβάστε περισσότερα
-
Τα παραμύθια του Βασίλη Καζά της Grant Thornton για το Νίκο Κοκλώνη
-
Άμαξες, στέμματα και βασιλικά emoji – Οι λεπτομέρειες για τη στέψη του βασιλιά Καρόλου