Στους ρυθμούς των εκπτώσεων μπαίνει το λιανεμπόριο που συνεχίζει να κρατά τις «εορταστικές» προσφορές σε πολλά είδη. Τα καταστήματα γέμισαν κατά την εορταστική περίοδο θυμίζοντας ημέρες από πριν την πανδημία του Covid.

Η πλειοψηφία των καταναλωτών κινήθηκε κυρίως στις κεντρικές αγορές για να πραγματοποιήσει τα ψώνια της, στρεφόμενοι σε κλάδους του λιανικού εμπορίου που παραδοσιακά πρωτοστατούν στην εορταστική περίοδο, όπως η ένδυση και η υπόδηση, η παιδική ένδυση, τα είδη δώρων και τα παιχνίδια.

«Ο εμπορικός κόσμος της χώρας αισιοδοξεί ότι η φετινή εορταστική περίοδος μπορεί να ‘‘συμπληρώσει’’ σε τζίρο, μέρος των απωλειών 2 δισ. ευρώ, των δύο προηγούμενων ετών της πανδημίας.

Ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά ο καλύτερος μήνας για την αγορά και η ‘‘κορωνίδα’’ της ετήσιας κατανάλωσης», δήλωνε προ ημερών ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης.

Ωστόσο, σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, Θεόδωρου Καπράλου «το τελικό ταμείο της αγοράς θα γίνει αυτές τις ημέρες (τον Γενάρη) και αυτό που μένει να φανεί είναι αν η φετινή κίνηση στα καταστήματα αποδειχθεί καλύτερη από πέρυσι».

Οι λιανέμποροι ξεκινούν την περίοδο των εκπτώσεων με «γεμάτα» ταμεία από τις εορτές και βάζουν στόχο να προσεγγίσουν τα προ κορωνοϊού επίπεδα των πωλήσεων στα €5,5 δισ.

Θερινές εκπτώσεις: Μικρή προσέλευση και περιορισμένες οι αγορές

Συγκρατημένες αγορές

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς η πληθωριστική κρίση συγκρατεί σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική «όρεξη» των καταναλωτών οι οποίοι δείχνουν ότι θέλουν ξαναμπουν στο… παιχνίδι όπως πριν τις απαγορεύσεις της πανδημίας, αλλά δεν μπορούν.

Η ακρίβεια έχει επιφέρει μεγάλο πλήγμα στην κατανάλωση, καθώς ο κόσμος πασχίζει να καλύψει τις βασικές του ανάγκες που αφορούν κυρίως στα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης και ύστερα σε αγορές ένδυσης – υπόδησης και ειδών προσωπικής φροντίδας.

Όσο περιορίζεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών από την πληθωριστική και ενεργειακή κρίση, τόσο περισσότερο πλήττεται η κατανάλωση.
Ανοιχτά καταστήματα

Κατά την περίοδο των εκπτώσεων τα καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 15 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 20:00.

Εκτός από την πρώτη Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν επίσης:
– 9 Απριλίου 2023 – Κυριακή των Βαΐων
– 16 Ιουλίου 2023 – Η πρώτη Κυριακή των θερινών εκπτώσεων
– 24 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν τα Χριστούγεννα
– 31 Δεκεμβρίου 2023 – Η τελευταία μέρα πριν την Πρωτοχρονιά

Ερευνα: Ανύπαρκτο το Brand Loyalty για τους Έλληνες καταναλωτές

 

Οι 5 κανόνες για τους καταναλωτές

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος αναφέρεται στους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών».

Αυτοί οι κανόνες είναι οι εξής:

  • Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο Διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  • Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
  • Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γιαυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει.
  • Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Διαβάστε ακόμη: