Μόνο οι Φινλανδία, Γαλλία, Ιταλία, Σουηδία, Πορτογαλία, Μεγάλη Βρετανία και το Μονακό έχουν φιλοξενήσει περισσότερους αγώνες για το παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ.
Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι σήμερα ένας από τους θρυλικούς αγώνες του WRC, αγαπητός σε οδηγούς και θεατές. Οι πολύ δύσκολες και τεχνικές ειδικές διαδρομές του συνιστούσαν ανέκαθεν μία τεράστια πρόκληση και προσέδιδαν πολύ μεγάλο πρεστίζ στους νικητές του.
Εξάλλου το Ακρόπολις είναι ένας αγώνας ο οποίος ήταν από την αρχή στο πρόγραμμα του WRC. Ήταν στο καλεντάρι ως ο 6ος γύρος της παρθενικής σεζόν του WRC, το 1973. Και έκτοτε έχει μπει ακόμη 42 φορές.
Το ξεκίνημα
Ο χαρακτήρας του ήταν από την αρχή τραχύς. Οι ελικοειδείς και βραχώδεις χωμάτινες διαδρομές του σε συνδυασμό με την αποπνικτική σκόνη και τις πολύ υψηλές θερμοκρασία έφερναν πληρώματα και αγωνιστικά στα όριά τους. Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι θεωρούν πως μόνο το Σαφάρι είναι αντίστοιχης δυσκολίας με το Ακρόπολις.
Ο μοναδικός διεθνής αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού της χώρας μας ξεκίνησε από την ιδέα μιας ομάδας οδηγών ως «Ελληνικό Ράλλυ» στις 30 Νοεμβρίου του 1951. Η πρώτη διαδρομή που έπρεπε να καλύψουν τα μόλις 10 πληρώματα ήταν 1.923 χιλιομέτρων και διέσχιζε σχεδόν όλη την Ελλάδα. Το 1952 η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση του αγώνα. Τον μετονομάζει σε «Ράλλυ ΕΛΠΑ» με την συνολική του απόσταση να ανεβαίνει στα 2.600 χιλιόμετρα.
Την ίδια χρονιά το διοικητικό συμβούλιο της ΕΛΠΑ αποφασίζει να κάνει τον αγώνα διεθνή. Το «Α’ Διεθνές Ράλλυ Ακρόπολις» εκκινεί κάτω από τον Ιερό Βράχο στις 29 Μαΐου του 1953! Πρώτος νικητής του ο Νίκος Παπαμιχαήλ με Jaguar XK120, σε έναν αγώνα στον οποίον μόλις 6 από τα 26 πληρώματα έφτασαν στον τερματισμό.
Από εκεί και έπειτα το πρεστίζ του εθνικού μας αγώνα μεγαλώνει με πρωτοφανή ρυθμό. Από το 1960 μπαίνει στο πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), ενώ από το 1970 έως το 1972 αποτελεί μέρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών της FIA (IMC).
Ώσπου φτάνομυε στο 1973 και στην παρθενική σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ (WRC). Το Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί, φυσικά, μέρος του και είναι ο 6ος από τους 13 αγώνες εκείνης της σεζόν.
Μοναδικός χαρακτήρας
Ήταν ένα μαγικό ταξίδι από το ξεκίνημά του. Από την πρώτη εκκίνηση κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τα 800 χιλιόμετρα του 1973, στις εμβληματικές ειδικές των Μετεώρων και του Ολύμπου κατά τη δεκαετία του 80 και στην πρώτη -στα χρονικά του WRC- υπερειδική της Αναβυσσού, ο εθνικός μας αγώνας αποτελούσε πάντα πόλο έλξης για κάθε φίλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Στη νέα εποχή του WRC, μπορεί το δρομολόγιό του να είναι πολύ πιο συμπυκνωμένο και οι ταχύτητες να έχουν ανέβει. Ωστόσο το Ακρόπολις παραμένει ακόμη και σήμερα ένας αγώνας φθοράς.
Σκεφτείτε απλώς την δραματική εξέλιξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023 με τους Νεβίλ και Οζιέ να ανεβαίνουν στον… Όλυμπο για λίγες ώρες πριν καταποντιστούν. Ένα είναι σίγουρο για το «Ράλλυ των Θεών». Όσοι φιλοδοξούν να το κατακτήσουν πρέπει να αποδώσουν στο 100% μέχρι και το τελευταίο αγωνιστικό χιλιόμετρο.
Συγκλονιστική ήταν η εξέλιξη και του περσινού αγώνα με τον Νεβίλ τελικά να θριαμβεύει. Κάθε μεγάλος αγώνας έχει τον δικό του χαρακτήρα. Και ο εθνικός μας αγώνας είναι σίγουρα τέτοιος. Αρκεί να ακούσετε με πόσο σεβασμό αλλά και προσμονή μιλούν οι πρωταγωνιστές του παγκοσμίου πρωταθλήματος για το Ακρόπολις.
Ευτυχώς από το 2021 το Ακρόπολις έχει επιστρέψει εκεί που του αξίζει. Στην θέση, δηλαδή, ενός εκ των premium events του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Η διοργανωτές κάνουν άψογη δουλειά ενώ και η αγάπη του κόσμου είναι δεδομένη!
Πολυνίκης του εθνικού μας αγώνα δεν είναι άλλος από τον μεγάλο Κόλιν Μακρέι, με τον Σκωτσέζο να έχει δει πρώτος τον τερματισμό 5 φορές. Οι Ρερλ, Μπιαζιόν, Σάινθ και Λεμπ έχουν από 3 νίκες. Από τους οδηγούς που συμμετέχουν τώρα στο WRC, οι Ροβάνπερα και Νεβίλ έχουν από δύο νίκες ενώ μία έχει ο Οζιέ. Τον εθνικό μας αγώνα έχει κερδίσει το 2013 και ο νυν επικεφαλής της Toyota Gazoo WRT, Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα.
Διαβάστε ακόμη:
- Κάτω από το 10 έγραψε το 50% των υποψηφίων σε βασικά μαθήματα στις Πανελλαδικές
- Χαμός με τη Βρισηίδα Ανδριώτου και τον σύντροφό της σε beach bar: «Μας έδιωξαν ενώ αφήσαμε 250 ευρώ»
- Χριστίνα Σούζη για τη φωτιά στο εξοχικό της: «Ούτε στον εχθρό μου δεν το εύχομαι αυτό»
- JP Morgan: Η αναβάθμιση ίσως αποδειχθεί «παγίδα» για το Χρηματιστήριο Αθηνών