Ο αριθμός των εκκρεμών συντάξεων μειώνεται σταθερά, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του e-ΕΦΚΑ. Σύμφωνα με στελέχη του οργανισμού, η βελτίωση αυτή οφείλεται στην εντατική προσπάθεια του προσωπικού αλλά και στην αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών και αυτοματοποιημένων διαδικασιών.
Η περαιτέρω βελτίωση της απονομής συντάξεων αναμένεται με την εφαρμογή του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος και την πλήρη ψηφιοποίηση των αρχείων, που θα επιταχύνει σημαντικά τη διεκπεραίωση των αιτήσεων.
Με βάση τα τελευταία στοιχεία, οι ληξιπρόθεσμες κύριες συντάξεις, δηλαδή εκείνες που εκκρεμούν για περισσότερες από 90 ημέρες, έχουν υποχωρήσει κάτω από τις 15.000 και συνεχίζουν να μειώνονται.
Προτεραιότητα στις επικουρικές συντάξεις
Μετά την ταχύτερη έκδοση των κύριων συντάξεων, η προσοχή στρέφεται στις επικουρικές, οι οποίες ανέρχονται πλέον σε λιγότερες από 32.000. Η μεγαλύτερη πολυπλοκότητα σε αυτές τις περιπτώσεις σχετίζεται με τη διαφοροποίηση των ταμείων ανά επαγγελματικό κλάδο.
Παρ’ όλα αυτά, με τη σταδιακή ψηφιοποίηση του ασφαλιστικού ιστορικού, αναμένεται σημαντική βελτίωση και επιτάχυνση της διαδικασίας.
Πρόοδος και στις διεθνείς συντάξεις
Σημαντική πρόοδος έχει σημειωθεί και στις διεθνείς συντάξεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται από αυξημένη πολυπλοκότητα. Ο στόχος είναι η δραστική μείωση των εκκρεμοτήτων σε αυτόν τον τομέα μέσα στους επόμενους μήνες.
Νέες ψηφιακές υπηρεσίες για ασφαλισμένους
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, ο e-ΕΦΚΑ έχει αναπτύξει νέες υπηρεσίες, που απλοποιούν τη διαδικασία συνταξιοδότησης. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, μέσω του οποίου οι πολίτες μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά δικαιολογητικά, να επικοινωνούν με τους υπαλλήλους του φορέα και να ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.
Το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας διευκολύνει την αλληλεπίδραση μεταξύ ασφαλισμένων και e-ΕΦΚΑ, προσφέροντας τη δυνατότητα αποστολής εγγράφων και μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο.
Παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να αντλήσουν χρήσιμες πληροφορίες μέσω του τηλεφωνικού κέντρου 1555, το οποίο ενοποιεί τις παλιές τηλεφωνικές υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση.
Επιπλέον, μέσα από τον ιστότοπο του φορέα, οι ασφαλισμένοι έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν ηλεκτρονικά την εξέλιξη της αίτησής τους μέσω της ειδικής ενότητας «παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης».
Ο e-ΕΦΚΑ εφαρμόζει πλέον και την ηλεκτρονική κοινοποίηση συνταξιοδοτικών αποφάσεων μέσω της Θυρίδας Πολίτη στην πλατφόρμα my.gov.gr, επιτυγχάνοντας γρηγορότερη και ασφαλέστερη ενημέρωση.
Οι ασφαλισμένοι που έχουν εγγραφεί στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ) λαμβάνουν αυτόματα τις αποφάσεις συνταξιοδότησης ψηφιακά, εξασφαλίζοντας ταχύτητα, διαφάνεια και ευκολία πρόσβασης.
Διαβάστε ακόμη:
- Αντίστροφη μέτρηση για την αύξηση του κατώτατου μισθού
- Ο Τομ Κρουζ και η Άνα ντε Άρμας εθεάθησαν ξανά μαζί – Δείτε τις φωτογραφίες
- «Χρυσό» εφέτος το αρνί του Πάσχα πάνω από 15 ευρώ/κιλό: «Όχι» των κτηνοτρόφων στο «Καλάθι του νοικοκυριού»
- Κρουαζιέρα: Ρεκόρ επιδόσεων το 2024 – Προς άρση τα περιοριστικά μέτρα σε Σαντορίνη