Στις κινηματογραφικές πρεμιέρες της εβδομάδας το παγκόσμιο best-seller βιβλίο «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες» μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη.
Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες (Where the Crawdads Sing)
Σκηνοθεσία: Ολίβια Νιούμαν
Παίζουν: Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, Τέιλορ Τζον Σμιθ, Χανς Ντίκινσον
Περίληψη: Για χρόνια, οι φήμες για την «Πιτσιρίκα του Βάλτου» στοίχειωναν το Μπάρκλι Κόουβ, απομονώνοντας την Κάια από την κοινότητά της. Όταν δύο νεαροί από την πόλη γοητεύονται από την ομορφιά της, ανοίγεται σε μια νέα ζωή, αλλά όταν ο ένας από τους δύο βρεθεί νεκρός, εκείνη θεωρείται ύποπτη. Καθώς η υπόθεση εξελίσσεται, η ετυμηγορία για το τι πραγματικά συνέβη περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, απειλώντας να αποκαλύψει τα πολλά μυστικά που κρύβονταν μέσα στον βάλτο.
To ομότιτλο best-seller της Ντέλια Όουενς μεταφέρεται στον κινηματογράφο σε παραγωγή της Ρις Γουίδερσπουν.
Η Κάια, από όταν η κακοποιημένη μητέρα της εγκατέλειψε τον βίαιο πατέρα της, μεγαλώνει χωρίς φροντίδα στο Μπάρκλι Κόουβ της Βόρειας Καρολίνας κατά τη δεκαετία του ’50. Στη συνέχεια, όταν κι αυτός εξαφανίζεται ξαφνικά, μένει εντελώς μόνη της. Δεν πηγαίνει σχολείο και κανείς δεν ενδιαφέρεται για το πώς επιβιώνει η «Πιτσιρίκα του βάλτου», εκτός από δύο εγχρώμους γείτονες. Μεγαλώνοντας ερωτεύεται για πρώτη φορά τον Τέιτ, όταν όμως κι εκείνος φεύγει, η Κάια για ακόμα μια φορά πρέπει να μαζέψει τα κομμάτια της και να συνεχίσει. Ιδιοφυής και χαρισματική, σχεδιάζει με λεπτομέρεια όλα τα είδη που ζουν στον βάλτο, μέχρι που συναντάει ένα πλουσιόπαιδο, τον Τσέις.
Όταν εκείνος βρεθεί νεκρός, η Κάια θα βρεθεί κατηγορούμενη για τον φόνο του. Με τη βοήθειά ενός δικηγόρου παλεύει να αποδείξει την αθωότητά της και να κερδίσει πίσω τη ζωή, που με κόπο κέρδισε.
Το βιβλίο «Εκεί που τραγουδάνε οι καραβίδες» της βιολόγου Όουενς θεωρείται εκδοτικό φαινόμενο, αφού μέχρι στιγμής έχει σημειώσει 15 εκατομμύρια πωλήσεις ανά τον κόσμο. Η ιστορία της Κάια, πέρα από ένα δικαστικό δράμα, είναι κατά βάση μια μελέτη της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση και το περιβάλλον, και παράλληλα η υπόθεση ενός κοριτσιού που ενηλικιώνεται βίαια σε έναν σκληρό κόσμο. Η φεμινιστική οπτική της Όουενς τράβηξε την προσοχή της Γουίδερσπουν, που ενδιαφέρεται να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη τα τελευταία χρόνια ιστορίες χειραφετημένων γυναικών. Έτσι εξασφάλισε τα δικαιώματα του βιβλίου και ανέθεσε στην Ολίβια Νιούμαν την κινηματογραφική του μεταφορά.
Η Λούσι Άλιμπαρ, που έχει αναλάβει τη σεναριακή διασκευή, ακολουθεί τα αφηγηματικά φλας μπακς της Όουενς και μένει πιστή στην πλοκή, αλλά όχι και στο πνεύμα της. Η Νιούμαν με τη σειρά της προσπαθεί να αναδείξει και το οικολογικό υπόβαθρο του βιβλίου, κινηματογραφώντας τον βάλτο με τρόπο που τον χρίζει πρωταγωνιστή, χωρίς όμως να αποφεύγει την ωραιοποίηση. Έτσι, η λάσπη που λειτουργεί ως σύμβολο- της κοινωνίας, αλλά και της ίδιας της Αμερικής- γράφει αρκούντως ειδυλλιακά στην εκδοχή της.
Το βασικό πρόβλημα όμως είναι ότι παρά τις καλές προθέσεις των δημιουργών, η πλάστιγγα γέρνει προς την ερωτική ιστορία, που τελικά επισκιάζει κάθε άλλη πλευρά.
Προβλήματα στο μοντάζ δημιουργούν κενά, γεγονός που δεν βοηθά στο χτίσιμο του σασπένς, το θέμα της διαφορετικότητας της Κάια θυσιάζεται σε μια clean cut εικόνα καλοβαλμένης ενζενί, ενώ οι υπόλοιποι χαρακτήρες κινούνται σε σχηματικά επίπεδα καλών και κακών. Ευτυχώς, η νεαρή Ντέιζι Εντγκαρ-Τζόουνς με τη δυναμική ερμηνεία της υπερβαίνει τους μελοδραματικούς τόνους, χαρίζοντας μια αύρα girl power σε ένα εγχείρημα, που αν και διαθέτει καλές στιγμές, σώζεται στο παρά πέντε από τη λογική του σινερομάντζου.