Η οικονομική δυστοπία στην οποία αναγκάζεται να ζει ο Έλληνας επιβεβαιώνεται πλήρως και από τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τις διακοπές του καλοκαιριού να φαντάζουν ένα άπιαστο όνειρο.

Στο ευρωπαϊκό κρας τεστ τιμών καταγράφεται αδιανόητη ακρίβεια στην χώρα μας και μάλιστα με τις τιμές να έχουν ανέβει χωρίς ποτέ να κατέβουν λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Τις τιμές αυξάνει περαιτέρω και το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων.

«Η χρέωση EU ETS θα αναπροσαρμόζεται μηνιαίως με βάση τις μέσες τιμές της διεθνούς αγοράς για τις εκπομπές CO2» που σημαίνει ότι άλλο μήνα η επιβάρυνση θα είναι μεγαλύτερη άλλον μικρότερη ανάλογα με τις διεθνείς τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών που καταγράφονται στο χρηματιστήριο ρύπων», γράφει ο OT.

Τα ακτοπλοϊκά με συμβατικό πλοίο

Πόσο κοστίζει η μετάβαση στα ελληνικά νησιά και μάλιστα με το συμβατικό πλοίο για μία οικογένεια;

-206€ για Κεφαλονιά

-419€ για Σκιάθο

-430€ για Τήνο

-596€ για Χίο

-632€ για Πάρο

-1.029€ για Ρόδο

Τα ακτοπλοϊκά για Ιταλία

Το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή μεγαλώνει όταν θα διαπιστώσει πως του έρχεται φτηνότερα να πάει στην Ιταλία αφού τα ακτοπλοϊκά σε αυτή την περίπτωση έχουν:

Πάτρα – Ανκόνα: 974€

Πάτρα – Βενετία : 1.124€

Δηλαδή ο Έλληνας καταναλωτής για να επισκεφτεί τα νησιά της πατρίδας του θα πληρώσει παραπάνω από όσο για να πάει στην Ιταλία και να κάνει τις διακοπές του! Αν μάλιστα διαλέξει την Ιταλία μπορεί να γλιτώσει ακόμα και 55€.

Το θέμα όμως αποκτά και εκλογική διάσταση καθώς όσοι δεν έχουν εγγραφεί στην επιστολική ψήφο θα πρέπει για να ψηφίσουν να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Λειψοί: 600€

Χανιά: 504€

Πόρος: 103€

Δηλαδή όποιος ψηφίζει λίγο πιο μακριά θα πρέπει να δώσει έναν μισθό για την κάλπη.

Αυξάνει τα κέρδη της η ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά

Όσο οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανεβαίνουν τόσο ανεβαίνουν και τα κέρδη της ελληνικής ακτοπλοϊκής αγοράς.

Συγκεκριμένα:

1η εταιρεία

Κέρδη προ φόρων 2023: 126,4 εκατ. €  +118,6%

2022: 57,8 εκατ. €

2η εταιρεία

Κέρδη προ φόρων 2022:  €2,331 εκατ. +56%

2021: 1,492 εκατ. €