Πλωτή δεξαμενή στη Ρεβυθούσα θα εγκαταστήσει σε σχετικά σύντομο διάστημα ο ΔΕΣΦΑ, έως ότου «χτιστεί» και τέταρτο συγκρότημα αεριοποίησης πάνω στο νησί.
«Υπάρχουν έργα που πρέπει να γίνουν, ώστε να μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως το νέο ρόλο που καλείται να έχει το ελληνικό σύστημα μεταφοράς αερίου και στην ευρύτερη περιοχή. Αυτό δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο με επενδύσεις. Στην ουσία σημαίνει ότι πρέπει να διπλασιαστεί το σύστημα» είπε o Γεν. Διευθυντής Στρατηγικής του ΔΕΣΦΑ, κ.Μιχ. Θωμαδάκης σε πρόσφατο Συνέδριο, ενώ πρόσθεσε πως “όλοι οι μεγάλοι προμηθευτές της Ευρώπης μας ρωτούσαν πως θα ενισχυθεί η δυναμικότητα του ελληνικού συστήματος ώστε να πάει αέριο προς τον Βορρά“.
Είναι ξεκάθαρο πως ο ΔΕΣΦΑ προωθεί την δημιουργία συστήματος αγωγών καθώς και μια σειρά άλλες παρεμβάσεις στο σύστημα που θα επιτρέψουν την ροή μεγαλύτερων ποσοτήτων προς τη Ελλάδα αλλά και τις ευρωπαϊκές αγορές.
«Τέτοιες δυνατότητες έχει μονάχα το ελληνικό σύστημα, γιατί η μεν Τουρκία είναι κλειστή αγορά με δυσκολία πρόσβασης και με μεγάλη εσωτερική κατανάλωση, ενώ η Ιταλία, έχει ολοκληρωμένο δίκτυο που κατευθύνεται από Βορρά προς Νότο και τυχόν αναστροφή του, απαιτεί τεράστιες επενδύσεις που απαιτούν και πολύ χρόνο για να γίνουν» λέει έμπειρος Ελληνας των Βρυξελλών που ήταν στο συνέδριο.
Η ανάπτυξη του δικτύου
Για να αναπτύξει δίκτυο αερίου σε όλη την Ελλάδα και για κάθε χρήση (νοικοκυριά, βιομηχανία, εμπόριο) ο ΔΕΣΦΑ εισηγείται στη ΡΑΕ συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) μια πρακτική που χρησιμοποιείται από πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως τρόπος ανάπτυξης των δικτύων.
Με βάση αυτή την εισήγηση, ο ΔΕΣΦΑ κοινοποιεί τα έργα που χρειάζεται να γίνουν και προτίθεται να κάνει για την αναβάθμιση του δικτύου και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να συμμετάσχει μετά από διαγωνισμό σε αυτά που επιθυμεί.
Σε φάση σχεδιασμού για παράδειγμα είναι ο αγωγός αερίου Κορίνθου-Πατρών-Καλαμάτας. Εδώ ο επενδυτής θα ζητήσει την επέκταση του αγωγού (πχ Κόρινθος-Αργος-Ναύπλιο) ή την κατασκευή ενός κλάδου (πχ Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα). Το πρόσθετο κομμάτι επιβαρύνει τον επενδυτή και το κόστος του δεν προσμετράται στη ρυθμιζόμενη περιουσιακή βάση και δεν επιβαρύνει με επιπλέον τέλη χρήσης του δικτύου που μετακυλίονται στους καταναλωτές.
«Ετσι, επιτυγχάνεται η αξιοποίηση των υποδομών με το ελάχιστο δυνατό κόστος, καθώς με τις επιπλέον ποσότητες που εισρέουν μειώνονται και οι ταρίφες των υπόλοιπων χρηστών και συμβάλει στην μεγαλύτερη διείσδυση φυσικού αερίου και στην καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών» λένε στελέχη του ΔΕΣΦΑ και περιμένουν έγκριση από τη ΡΑΕ του γενικότερου σχεδιασμού.