Ένα από τα πιο δημοφιλή και πολυσυζητημένα γεγονότα παγκοσμίως είναι το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου UEFA 2024 (Euro 2024), το οποίο αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική αύξηση της κίνησης των μπαρ και των παμπ σε όλη την Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, καθώς οι οπαδοί θα βλέπουν την αγαπημένη τους ομάδα. Αν και δεν αρκεί για να οδηγήσει σε οποιαδήποτε ουσιαστική βελτίωση του προφίλ πιστωτικού κινδύνου τους, τα μπαρ και οι παμπ θα δουν μια ώθηση στα έσοδα, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις θα προσφέρει την πολυπόθητη ρευστότητα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ο κλάδος έχει αντιμετωπίσει μια δύσκολη λειτουργικό περιβάλλον τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με τον οίκο αξιολογησης Morningstar DBRS.

Το ποδόσφαιρο είναι το πιο δημοφιλές άθλημα παγκοσμίως, το οποίο απολαμβάνουν δισεκατομμύρια φίλαθλοι. Το Euro 2024, το οποίο θα έχει 51 αγώνες που θα διεξαχθούν στη Γερμανία από τις 14 Ιουνίου έως τις 14 Ιουλίου, θα είναι πιθανότατα ένα από τα πιο παρακολουθούμενα παγκόσμια γεγονότα της χρονιάς, με την τηλεθέαση να κορυφώνεται στον τελικό. Σύμφωνα με την UEFA, ο τελικός του Euro 2020, ο οποίος αναβλήθηκε για το 2021 λόγω της πανδημίας, ήταν ο πιο δημοφιλής αγώνας στην ιστορία του τουρνουά με τηλεθέαση περίπου 330 εκατομμυρίων ανθρώπων. Αυτό το επίπεδο τηλεθέασης είναι πολύ υψηλότερο από εκείνο του πιο δημοφιλή σε τηλεθέαση Super Bowl της National Football League, του Major League Baseball World Series και του National Basketball Association Finals όλων των εποχών. Σε σωρευτική βάση, το Euro 2020 προσέλκυσε κοινό άνω των 5 δισεκατομμυρίων από 229 διαφορετικές περιοχές, σύμφωνα με την UEFA.

Ανεβαίνουν τα έσοδα των μπαρ και των παμπ θα επωφεληθούν από την αύξηση της κίνησης

Καθώς πολλοί φίλαθλοι θα χειροκροτήσουν τις αγαπημένες τους ομάδες παρέα με άλλους φιλάθλους, το Euro 2024 θα προσφέρει σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας στα μπαρ και τις παμπ, και σε μικρότερο βαθμό στα εστιατόρια, τα οποία θα πρέπει να μεταφραστεί σε αντίστοιχη αύξηση των εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο, η Marston’s PLC, η οποία διαχειρίζεται περίπου 1.400 παμπ σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο, ανέφερε στην πιο πρόσφατη παρουσίαση των ενδιάμεσων αποτελεσμάτων της ότι το Euro 2024 θα είναι ένας σημαντικός παράγοντας ζήτησης για τις παμπ της εταιρείας. Πράγματι, το Euro 2020, το οποίο διεξήχθη μεταξύ 11 Ιουνίου και 11 Ιουλίου του 2021, παρείχε σημαντική ώθηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, οι βρετανικές αίθουσες που πρόβαλαν τον τελικό του Euro 2020 της Αγγλίας εναντίον της Ιταλίας είδαν τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 64%, ενώ εκείνοι που δεν πρόβαλαν τον αγώνα υπέστησαν μείωση κατά 5%.

Ανακούφιση για την πληγωμένη βιομηχανία

Η εστίαση εκτός σπιτιού -είτε σε μπαρ, παμπ είτε σε εστιατόρια- υπέστη σημαντικές δυσκολίες από το 2020. Αναγνωρίζοντας ορισμένες γεωγραφικές αποχρώσεις, η κίνηση στα εστιατόρια ανέκαμψε μόνο προς την προ της πανδημίας επίπεδα το 2022 σε γενικές γραμμές. Ωστόσο, αυτή η εξομάλυνση συνέπεσε με την εκτίναξη των επιπέδων του πληθωρισμού και της επιθετικές αυξήσεις των επιτοκίων, οι οποίες επιταχύνθηκαν το 2022 και διατηρήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023. Αυτές οι προκλήσεις επιδείνωσαν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και συνέχισαν να δυσχεραίνουν γενικά την πορεία του τομέα λειτουργικές επιδόσεις του τομέα μέχρι το 2024. Για το πλαίσιο, σύμφωνα με την έρευνα του UK Hospitality για τα μέλη του Απριλίου 2024, το 50% των των επιχειρήσεων ανέφεραν ότι είναι ισοσκελισμένοι ή λειτουργούν με ζημίες και περίπου το 25% δεν έχουν μετρητά αποθεματικά. Ενώ η συγκράτηση του πληθωρισμού και η έναρξη της μείωσης των επιτοκίων θα πρέπει να βοηθήσουν στη σταδιακή αναζωογονήσει τις καταναλωτικές δαπάνες, παραμένει σημαντική αβεβαιότητα σχετικά με το ρυθμό και το μέγεθος της αυτής της ανάκαμψης. Ως εκ τούτου, μια αύξηση της κίνησης κατά τη διάρκεια του Euro 2024 θα μπορούσε, σε ορισμένες περιπτώσεις, να αποτελέσει μια πολυπόθητη ένεση ρευστότητας για ορισμένες επιχειρήσεις.

Ποιες χώρες θα ωφεληθούν περισσότερο

Ενώ κάθε ομάδα στο τουρνουά Euro 2024 θα δώσει τουλάχιστον τρεις αγώνες στη φάση των ομίλων, ορισμένες ομάδες θα προχωρήσουν περισσότερο από άλλες και θα παίξουν έως και τέσσερις επιπλέον αγώνες στη φάση των νοκ άουτ αγώνων.
Ως εκ τούτου, αναμένουμε ότι οι εγκαταστάσεις σε χώρες των οποίων οι ομάδες θα προχωρήσουν περισσότερο θα δουν πιθανώς ένα σημαντικότερο όφελος για τα έσοδά τους. Σύμφωνα με τις τρέχουσες στοιχηματικές αποδόσεις της Oddschecker, οι χώρες με τις καλύτερες πιθανότητες να προχωρήσουν βαθιά στο τουρνουά είναι η Αγγλία, η οποία έχει το υψηλότερη πιθανότητα νίκης με 3:1, ακολουθούμενη από τη Γαλλία (4:1) και τη Γερμανία (6:1). Εν αναμονή μιας μακράς διάρκειας τουρνουά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου τα περισσότερα μπαρ και παμπ έχουν συνήθως άδεια να σερβίρουν μόνο μέχρι τις 11:00 μ.μ., έχει ψηφιστεί νομοθεσία ενόψει του Euro 2024, σύμφωνα με την οποία το ωράριο αδειοδότησης θα επεκτείνεται έως τη 1:00 π.μ., εάν είτε η Αγγλία είτε η Σκωτία φτάσουν στα ημιτελικά ή στον τελικό. Στο πλαίσιο αυτό, η βρετανική οργάνωση Beer & Pubs Association εκτιμά ότι οι οπαδοί του ποδοσφαίρου θα αγοράσουν συνολικά 300 εκατομμύρια ποτήρια στις παμπ κατά τη διάρκεια των τεσσάρων εβδομάδες του τουρνουά (αυξημένα κατά περίπου 20 εκατομμύρια σε σύγκριση με το Euro 2020, όπου οι πωλήσεις περιορίστηκαν κατά περιορισμούς της χωρητικότητας λόγω πανδημίας). Ανεξάρτητα από το ποιος θα κερδίσει το τουρνουά, αναμένουμε ότι οι χώροι στη Γερμανία να επωφεληθούν από το καθεστώς της χώρας ως διοργανώτριας χώρας. Ακόμα, αναμένουμε ότι οι εγκαταστάσεις σε παγκόσμιο επίπεδο θα δουν επίσης σε τουλάχιστον κάποιο όφελος, λαμβάνοντας υπόψη τους παγκόσμιους οπαδούς του αθλήματος και του τουρνουά.

Περιορισμένο όφελος για τα προφίλ πιστωτικού κινδύνου

Παρόλο που τα μπαρ και οι παμπ θα πρέπει να δουν ένα άλμα στα έσοδα κατά τη διάρκεια του Euro 2024, το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να παρέχουν την πολυπόθητη ρευστότητα κατά τη διάρκεια αυτού του δύσκολου λειτουργικού περιβάλλοντος, θεωρούμε αυτό το όφελος ως προσωρινό και πιθανότατα όχι αρκετά σημαντικό ώστε να οδηγήσει αποκλειστικά σε ουσιαστική βελτίωση της συνολικής προφίλ πιστωτικού κινδύνου των περισσότερων φορέων εκμετάλλευσης μπαρ, παμπ και εστιατορίων. Επιπλέον, γενικά έχουμε ήδη λαμβάνουμε υπόψη τις διακυμάνσεις της επισκεψιμότητας κατά τη διάρκεια των διακοπών και των αθλητικών εκδηλώσεων κατά την ανάλυση της πιστωτικής ικανότητας των φορέων εκμετάλλευσης προφίλ αξιολόγησης.

Διαβάστε ακόμη