Πιθανότητα αποδυνάμωσης των κερδών στην αυτοκινητοβιομηχανία «βλέπει» για το 2024 ο οίκος αξιολόγησης Morningstar DBRS σε έκθεσή του που δόθηκε σήμερα για στη δημοσιότητα και αφορά τον κλάδο. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν οι αναλυτές της η κερδοφορία θα παραμείνει σε υγιή επίπεδα και οι προοπτικές αξιολόγησης για τον κλάδο διατηρούνται σταθερές.

Η ζήτηση, το ύψος των τιμών και το μίγμα των παραγόμενων  προϊόντων εκτιμάται ότι θα επανέλθουν σε πιο φυσιολογικά επίπεδα, καθώς οι συνθήκες της προσφοράς εξακολουθούν να βελτιώνονται παρά τις διεθνείς ανησυχίες.

Οι νέες συμβάσεις που εξασφάλισε το συνδικάτο UAW -το οποίο εκπροσωπεί τους εργαζομένους στον κλάδο στις ΗΠΑ- θα αυξήσουν το κόστος της εργασίας σε πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, γεγονός που αναμένεται να «κατεβάσει ταχύτητα» στη αύξηση της κερδοφορίας.

Ωστόσο, οι φιλοδοξίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) ως συνάρτηση των  καθυστερημένων επενδύσεων και της βραδύτερης αύξησης των (λιγότερο κερδοφόρων) πωλήσεων EV θα μπορούσαν να στηρίξουν τα έσοδα του επιμέρους κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας

Σε γενικές γραμμές, ο κλάδος φαίνεται να πατά σε σταθερπά οικονομικά θεμέλια. Οι συντηρητικές χρηματοοοκονομικές πόλιτικές και η ισχυρή ρευστότητα συμβάλλουν στην εξασφάλιση θετικών αξιολογήσεων για τον κλάδο.

Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές τους οίκου, «συνολικά, θεωρούμε ότι οι πιστοληπτικές προοπτικές για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας το 2024 είναι σταθερές. Αναμένουμε μέτρια αύξηση του όγκου των πωλήσεων το 2024, καθώς τα αποθέματα συνεχίζουν να αναπληρώνονται εν μέσω και της συνεχιζόμενης ισχυρής ζήτησης, η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει σημάδια κορεσμού μέσα στο έτος. Ωστόσο, αναμένουμε αύξηση του κόστους παραγωγής που θα αντισταθμίσει τις πωλήσεις. Αυτοί οι «αντίθετοι άνεμοι», σε συνδυασμό με πώς θα διαμορθωθούν οι τιμές και τις επιπτώσεις από τα προβλήματα στην παραγωγή, είναι πιθανό να  να οδηγήσουν σε χαμηλότερα κέρδη σε ολόκληρο τον τομέα».

Διαβάστε ακόμη: