Όταν η εφαρμογή γνωριμιών Tinder, κυκλοφόρησε το 2012 σε πανεπιστημιουπόλεις των ΗΠΑ, έγινε γρήγορα δημοφιλής.

Το Tinder, επιτρέποντας στους χρήστες να περιηγηθούν σε φωτογραφίες αμέτρητων πιθανών ερωτικών συντρόφων με μία απλή σάρωση, έκανε τη διαδικασία εύκολη και διασκεδαστική.

Σύντομα το Tinder και οι μεταγενέστεροι ανταγωνιστές του άλλαξαν τον τρόπο που οι άνθρωποι γνώριζαν τους συντρόφους τους.

Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε πέρυσι από το Pew Research Center διαπίστωσε ότι το 30% των Αμερικανών ενηλίκων είχε χρησιμοποιήσει μια διαδικτυακή υπηρεσία γνωριμιών, με πάνω από τους μισούς από αυτούς να είναι μεταξύ 18 και 29 ετών. Ένα στα πέντε ζευγάρια αυτής της ηλικίας είχαν γνωριστεί μέσω μιας τέτοιας υπηρεσίας. Η χρήση αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι ελεύθεροι αναζητούσαν συντροφιά.

Situationship

Η κεφαλαιοποίηση της Bumble, ανταγωνίστριας εφαρμογής του Tinder, αυξήθηκε στα 13 δισ. δολάρια την πρώτη ημέρα διαπραγμάτευσης της στο χρηματιστήριο, τον Φεβρουάριο του 2021. Αργότερα εκείνο το έτος η αξία του Match Group, που κατέχει το Tinder, το Hinge και πολλές άλλες εφαρμογές γνωριμιών, έφτασε σχεδόν τα 50 δισ. δολάρια.

Σήμερα, περίπου 350 εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν μια εφαρμογή γνωριμιών στο τηλέφωνό τους, από 250 εκατομμύρια το 2018, σύμφωνα με την Business of Apps, μια εταιρεία ερευνών.

Ωστόσο σύμφωνα με τον Economist, τον τελευταίο καιρό οι γνωριμίες μέσω διαδικτύου έχουν χάσει τη λάμψη τους.

Πιο συγκεκριμένα έγινε λήψη τέτοιων εφαρμογών 237 εκατομμύρια φορές πέρυσι σε όλο τον κόσμο, από 287 εκατομμύρια το 2020. Σύμφωνα με την Sensor Tower, μια άλλη εταιρεία ερευνών, ο αριθμός των ατόμων που τις χρησιμοποιούν τουλάχιστον μία φορά το μήνα έχει μειωθεί από 154 εκατομμύρια το 2021 σε 137 εκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο του φέτος. Στις 7 Αυγούστου η Bumble ανέφερε αύξηση εσόδων μόλις 3%, από έτος σε έτος, στο τρίμηνο από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, και μείωσε τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος στο 1-2%.

Στις 30 Ιουλίου, η Match Group ανέφερε ότι τα έσοδά της για το ίδιο τρίμηνο αυξήθηκαν μόνο κατά 4%. Η κεφαλαιοποίηση και των δύο εταιρειών έχει μειωθεί μετά την εισαγωγή της Bumble στο χρηματιστήριο. Αυτό αντανακλά την αυξανόμενη απογοήτευση των χρηστών με τις εφαρμογές γνωριμιών, τη μείωση της προθυμίας να πληρώσουν για αυτές και το όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εναλλακτικές λύσεις εκτός διαδικτύου.

Οι χρήστες γκρινιάζουν ότι ξοδεύουν ώρες ταξινομώντας δεκάδες χιλιάδες προφίλ. Οι μισές από τις γυναίκες που συμμετείχαν στην έρευνα της Pew δήλωσαν ότι ένιωθαν σοκαρισμένες από τον αριθμό των μηνυμάτων που έλαβαν. Δεν βοηθάει το γεγονός ότι το 84% των χρηστών του Tinder είναι άνδρες. Το ίδιο ισχύει και για το 61% αυτών στο Bumble, το οποίο απευθύνεται σε γυναίκες.

Οι νεότεροι ενήλικες κουράζονται ιδιαίτερα από τις εφαρμογές. Μια έρευνα που έγινε πέρυσι από το Axios, έναν ειδησεογραφικό ιστότοπο, διαπίστωσε ότι μόνο το ένα πέμπτο των Αμερικανών φοιτητών τις χρησιμοποιούσε τουλάχιστον μία φορά το μήνα. «Δεν είναι διασκεδαστικό, είναι τόσο επιφανειακό και είναι επίσης πραγματικά εξαντλητικό», λέει ένας νέος σε ηλικία influencer στο TikTok.

Όλα αυτά βοηθούν να εξηγηθεί γιατί οι προγραμματιστές εφαρμογών γνωριμιών αγωνίζονται να πείσουν τους χρήστες να δώσουν χρήματα – ο δεύτερος λόγος για την αδύναμη απόδοσή τους. Σε μια προσπάθεια να ενισχύσουν τα περιθώρια κέρδους, οι εφαρμογές γνωριμιών παρέχουν αναβαθμίσεις επί πληρωμή για να συμπληρώσουν τα χαμηλά έσοδα από τις διαφημίσεις. Η Hinge έχει μια ξεχωριστή ροή με δημοφιλή προφίλ που πιστεύει ότι μπορεί να αρέσουν στους χρήστες, αλλά απαιτεί να δώσουν 3,99 δολάρια προτού μπορέσουν να συνομιλήσουν με τα άτομα της ροής. Τα προγράμματα επί πληρωμή του Tinder κυμαίνονται από 17,99 δολάρια το μήνα έως 499 δολάρια το μήνα.

Το μερίδιο των ανθρώπων που είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν χρήματα σε εφαρμογές γνωριμιών μειώνεται. Οι χρήστες επί πληρωμή του Tinder μειώνονται για επτά συνεχόμενα τρίμηνα.

Ίσως η μεγαλύτερη απειλή για το μέλλον των εφαρμογών γνωριμιών, ωστόσο, είναι το αυξανόμενο μερίδιο των singles που αναζητούν σύντροφο δια ζώσης. Πέρυσι, κάποιοι άρχισαν να φορούν ένα δαχτυλίδι με γαλάζιο χρώμα, φτιαγμένο από μια startup που ονομάζεται Pear, για να δείξουν ότι είναι ανοιχτοί στο να τους φλερτάρουν.

Διαβάστε ακόμη: